Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Japonai jau tobulina ir taip pažangiausią pasaulyje neatominį povandeninį laivą

Japonija turi gilias povandeninių laivų statymo tradicijas ir itin pažangias technologijas. Karinio jūrų laivyno formaliai neturinti šalis naudoja pažangiausius neatominius povandeninius laivus pasaulyje. „Sōryū“ klasės laivai tarnybą pradėjo tik 2009-aisiais,tačiau jau galvojama, kuo juos pakeisti. Naujos kartos laivas bus išties įspūdingas.
 „Sōryū“ klasės povandeninis laivas „Hakuryū“
„Sōryū“ klasės povandeninis laivas „Hakuryū“ / Viešo naudojimo nuotr.

„Sōryū“ klasės povandeniniai laivai yra 84 metrų ilgio, turi pažangius dyzelinius variklius, gerą garso izoliacijos sluoksnį, torpedas ir raketas. Šie laivai yra neabejotinai pažangiausi neatominiai povandeniniai laivai pasaulyje. Jie veikia nepaprastai tyliai, todėl yra sunkiai pastebimi, o elektroninės sistemos užtikrina misijų efektyvumą. Beje, nors neturi branduolinių reaktorių, „Sōryū“ klasės povandeniniai laivai po vandeniu gali praleisti kelias savaites, nes pažangūs varikliai kurį laiką gali veikti ir be oro iš atmosferos.

„Sōryū“ klasė yra visai jauna – pirmieji laivai tarnybą pradėjo tik 2009 m. Tačiau Japonijoje nauja laivų klasė statoma kas 20 metų. Tai užtikrina, kad naudojami tik patys pažangiausi laivai ir ginklai. „Sōryū“ klasės laivų Japonija turi tik 10, dar vienas yra baigiamas įrengti. Tai reiškia, kad laikas pradėti galvoti apie naujus povandeninius laivus.

„Mitsubishi Heavy Industries“ jau ėmėsi naujo povandeninio laivo kūrimo. Jis turėtų pranokti „Sōryū“ klasės laivus, bet jų vietos neužims – Japonija siekia padidinti povandeninių laivų flotilę iki 22. 29SS pavadinimą gausiantys laivai tarnybą pradėtų ketvirtojo dešimtmečio pradžioje.

29SS remsis „Sōryū“ architektūra, tačiau bokštelis bus žemesnis ir aptakesnis. Tai padės pagerinti hidrodinaminį pasipriešinimą. Ant bokštelio neliks gylio vairų – jie perkelti prie korpuso. Dėl šių pakeitimų 29SS turėtų plaukti šiek tiek greičiau ir tyliau. Svarbiausia tai, kad bus efektyviau naudojama energija – neatominiams laivams tai yra labai svarbu.

29SS net neturės sraigto – laivas bus varomas pumpuojamo vandens srove. Tai, vėlgi, padės veikti tyliau. Taigi, 29SS bus tarsi kur kas modernesnis ir efektyvesnis „Sōryū“ – geriausias neatominis povandeninis laivas pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius