Dabar populiaru
Publikuota: 2020 gruodžio 3d. 11:08

Kaip buvo traukiamas nuo nusileidimo tako nuslydęs milžiniškas lėktuvas? Prireikė net tankų

Gedimą patyręs ir avariniu būdu nusileidęs lėktuvas AN-124-100 „Ruslan“
„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr. / Gedimą patyręs ir avariniu būdu nusileidęs lėktuvas AN-124-100 „Ruslan“

Vos prieš kelias savaites viso pasaulio žiniose praskriejo įspūdingi vaizdai, kaip vienas didžiausių pasaulio lėktuvų AN-124-100 „Ruslan“, vos pakilęs iš Novisibirsko, patyrė fatališką variklio gedimą ir buvo priverstas leistis kuo skubiau. Didžiulis, sunkiai pakrautas orlaivis buvo meistriškai nutupdytas, bet vis tiek neišsiteko oro uosto nusileidimo take. Ten nelaimėlis ir liko iki šios savaitės gelbėjimo operacijos.

Nors žinios apie nuslydusį nuo tako lėktuvą skamba kraupiai, tai – oro uostų darbo kasdienybė. Personalas skubinasi kuo greičiau pašalinti nelaimėlį lėktuvą ar jo nuolaužas tam, kad būtų atlaisvintas takas ir oro uostas galėtų toliau saugiai veikti. Vis tik ne kasdieną nelaimė ištinka didžiausius lėktuvus.

AN-124 yra net 69 metrų ilgio, sparnų plotis 73 metrai. Lėktuvas net būdamas tuščias sveria 180 tonų. Nelaimę patyręs orlaivis turėjo pilnus bakus degalų, buvo pakrautas 84 tonomis automobilinių dalių kroviniu, lyg to negana per nusileidimą lūžo priekinė važiuoklė. Tad tie nučiuožti 350 metrų tapo tikru išbandymu gelbėtojams.

Per dvi savaites iš lėktuvo buvo iškrauta viskas, kas įmanoma. Iki jo buvo nutiesta sutvirtinta kelio danga, neleisianti sunkiam orlaiviui smegti į žemes. Žinoma, prie sėkmingos gelbėjimo operacijos prisidėjo ir tai, kad Rusijoje jau žiema, spaudžiantis šaltukas kausto žemę. Pakeistos padangos ir diskai likusioms sveikoms važiuoklės dalims. Po pakelta sulūžusia priekine dalimi buvo pakišti pripučiami čiužiniai. Nuo žemės pakėlus pažeistas dalis pavyko sumažinti žalą fiuzeliažui, kurią jis būtų patyręs traukiant brutalia jėga. O jos tikrai reikėjo, juk teko pajudinti 180 tonų daiktą.

VIDEO: VID 20201127 WA0009

Internete išplatintame vaizdo įraše matyti, kad sunkus traukimo darbas buvo patikėtas dviem kariniams vilkikams BREM-1 (rusų šaltiniai mini tris, bet įraše matosi tik dvi mašinos). Tai - ant tanko T-72 važiuoklės sukurtos gelbėjimo mašinos, skirtos padėti atlikti daugelį kariškų darbų. Pakelti, pastumti ar kažką sulyginti, tačiau, svarbiausia, iš mūšio lauko pašalinti sugedusią techniką. Įskaitant ir kelias dešimtis tonų sveriančius tankus.

Du (arba trys) vilkikai paskutinę lapkričio dieną buvo sujungti trosais su lėktuvu. Daugiau nei po 780 AG turinčios transporto priemonės palengva išjudino nuslydusį „Ruslan“. Kalbama, kad galingi dyzeliniai V-46 varikliai leidžia išjudinti net iki 120 tonų svorio objektus.

Ištrauktas lėktuvas buvo paliktas Novosibirsko oro uoste. Kas su juo bus daroma toliau - nežinoma. Įmonė „Volga-Dnepr“ išplatino pareiškimą, kad visi (iki nelaimės buvo 12) jų valdomų AN-124-100 skrydžiai sustabdomi iki bus išsiaiškinta, kodėl įvyko variklio gedimas. Kitos tokius lėktuvus naudojančios įmonės ir Rusijos oro gynybos ir kosmoso pajėgos nepranešė apie planus stabdyti skrydžius iki bus ištirtas orlaivį Novosibirske ištikęs fatališkas variklio gedimas.

Iš viso 1982-2004 metais buvo pagaminti 55 tokie lėktuvai Per šį laiką įvyko penkios didelės nelaimės. Keturios buvo fatališkos, pareikalavusios žuvusiųjų bei visiškai sunaikinto lėktuvus. Novosibirsko avarijoje aukų buvo išvengta, bet krovininis lėktuvas itin stipriai apgadintas.

Technologijos.lt
Temos: 2 Rusija Lėktuvas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

Praktiškai su „Norfa“

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT