-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl kai kuriuose tuneliuose automobilio radijas nutyla, o kituose net telefonu galima kalbėtis?

Važiuojate vingiuotu kalnų keliu, mėgaujatės vaizdais ir muzika. Tačiau tuomet jūsų kelyje pasitaiko tunelis ir sekundei suklūstate – ar nutils automobilio radijas? Kartais nutyla, o kartais – ne. Kas tai lemia?
Kelionė iš Vilniaus į Ženevą su „Peugeot 3008“
Tunelis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tuneliai įprastai tiesiami po kalnais arba po vandeniu. Jie gali būti taip giliai, kad iki jų radijo bangos tiesiog neprasibrauna ir visa tai yra suprantama. Filmuose vis dar dažnai naudojamas motyvas, kuomet herojus nebegali kalbėti telefonu, nes patenka į tunelį. Tačiau kartais net labai ilguose tuneliuose, nutiestuose po didžiuliais uoliniais kalnais nenutyla nei muzika, nei telefonas.

Dar praėjusiame amžiuje kai kuriuose tuneliuose imta montuoti AM signalo stiprintuvus. Kažkur tunelio išorėje įrengiama radijo antena, kuri fiksuoja radijo signalą ir jį perduoda į tunelio sienose sumontuotus siųstuvus. Šiuolaikinės sistemos stiprina ir FM signalus, ir netgi padeda mobiliesiems telefonams išlaikyti gerą ryšio kokybę. Tačiau tai tikrai nėra daroma vien dėl vairuotojų patogumo.

Įprastai tarnybos gali perimti šių siųstuvų transliacijas, kad paskelbtų kokią nors svarbią informaciją. Juk kai kurie tuneliai yra ne vieno kilometro ilgio, juose gali pasitaikyti ir eismo įvykių, apie kuriuos reikia informuoti vairuotojus. Taip pat svarbu, kad veiktų vairuotojų telefonai, kad šie galėtų pranešti apie įvykius, išsikviesti pagalbą.

Kita vertus, kai kurie tuneliai natūraliai palaiko FM signalą vien dėl to, kad yra gana trumpi. Kartais kalnuose kieti paviršiai išsidėsto taip, kad FM signalas yra atspindimas į tunelio vidų. Tiesa, sąlygos, kad tai suveiktų, turi būti labai specifiškos, o pats tunelis – trumpas.

Signalo stiprintuvai įprastai montuojami ilgesniuose tuneliuose arba ten, kur eismas yra itin intensyvus. Technologija nėra labai sudėtinga ar brangi, tačiau jai sureguliuoti reikia šiek tiek laiko, kad vairuotojai negirdėtų trukdžių ir radijo imtuvai nestriginėtų įvažiuojant į tunelį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius