„Tai pirmas užfiksuotas atvejis, kai nepageidaujamas reklaminis vaizdo įrašas išplatinamas internete, portale „YouTube“, o nuoroda į reklamą išplatinama masiškai elektroniniais laiškais. Jis žymi evoliuciškai naują vaizdo brukalų erą, tad panašių pavojų ateityje gali daugėti“, – sakė oficialaus „Kaspersky Lab.“ programinės įrangos platintojo „Atviros informacinės sistemos“ projektų vadovas Andrius Šaveika.
„Kaspersky Lab.“ saugumo specialistai identifikavo milijonams adresatų išplatintus kelis skirtingus laiškus, kuriuose buvo nuoroda į tą patį vaizdo klipą. Pasak A.Šaveiko, šis naujas brukalas yra efektyvus – daug vartotojų, gavę nuorodą į patikimą tinklalapį, susigundo, paspaudžia ją ir išvysta reklamą.
„Jau prieš kelerius metus interneto sukčiai ėmė apgaudinėti vartotojus naudodamiesi „YouTube“ vardu. Vietoj vaizdo įrašų portalo vartotojai patekdavo į apgaulingas reklamos svetaines, kurios primygtinai siūlydavo parsisiųsti ir įsidiegti į kompiuterį papildinių (angl. plug–ins), kurie iš tiesų buvo kompiuteriniai virusai, – pasakojo A.Šaveika. – Dabar interneto sukčiai ėmėsi vilioti vartotojus į tikrą „YouTube“ svetainę, kurioje išplatintas nepageidaujamas reklaminis turinys. Nors ir nepageidaujamas, jis gali būti teisiškai nepriekaištingas, tad nėra priežasties jo pašalinti iš portalo. Tad nusikalstamas yra ne turinys, o jo masinės sklaidos būdas.“
Antivirusinės įrangos „Kaspersky Lab.“ vartotojai gali parsisiųsti programos atnaujinimus, kurie apsaugo nuo minėtų brukalų. Specialistai taip pat pataria pasitikrinti vartotojams, ar jų antivirusinėse programose įjungti brukalų filtrai (angl. spam filters).