Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Skaitmeninis kodas: prekybos tinklai siunta ant internetinės parduotuvės dėl lyginamų kainų

Buitinės technikos parduotuvė.
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr. / Buitinės technikos parduotuvė
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
A A

Didieji buitinės technikos prekybos tinklai piktinasi internetinės parduotuvės Imk.lt sprendimu šalia savo siūlomų prekių nurodyti jų kainas prekybos centruose. Ar tokie palyginimai yra teisėti, spręs Konkurencijos taryba.

Internetinė parduotuvė savo svetainėje kainas lygina su trijų didžiųjų prekybos tinklų pasiūlymais. Du prekybos tinklus galima nesunkiai atskirti – nuotraukose aiškiai matyti ne tik prekės pavadinimas, jos kaina prekybos salone, bet ir prekybos tinklo logotipas.

Šią reklaminę akciją penktadienį paskelbusio Imk.lt direktorius Jurgis Gylys teigia, kad idėja kilo svarstant, kaip vartotojams parodyti siūlomų nuolaidų dydį.

„Klientai dažnai perka ne tik galutinę kainą, bet ir nuolaidą, kuri yra rodoma. Svarstėme, kaip akcentuoti tą nuolaidą. Juk prekiaujant elektroniniu būdu, galima sakyti, Kalėdos yra kiekvieną dieną. Todėl kilo idėja palyginti kainas su prekybos centrais“, – „15min“ sakė J.Gylys.

Jis teigia, kad lyginti tų pačių prekių kainas nėra draudžiama. Internete galima rasti svetainių, kuriose lyginamos internetinių parduotuvių siūlomos tam tikrų prekių kainos. Tačiau prekybos centrų pasiūlymai dažniausiai neįtraukiami.

15min.lt nuotr./Internetinė parduotuvė Imk.lt lygina kainas su prekybos centrais.
Internetinė parduotuvė Imk.lt lygina kainas su prekybos centrais.

Todėl Imk.lt nusprendė į kainų karą įtraukti ir įprastus prekybos centrus. „Mūsų tikslas buvo pristatyti naujus pasiūlymus rinkai, parodyti, kad mes nebijome iššūkių, esame pasiruošę pateikti geriausią pasiūlymą klientams“, – teigė J.Gylys.

Tiesa, tai tėra laikina akcija – nuolat lyginti kainas su konkurentais „ant žemės“ būtų sudėtinga, nes tektų nuolat vaikščioti po parduotuves ir tikrinti kainas.

Konkurentai siunta

J.Gylys teigė piktų skambučių iš konkurentų kol kas nesulaukęs.

Tuo metu prekybos tinklai teigia priešingai – esą į Imk.lt buvo kreiptasi ir prašyta pašalinti prekybos salonuose darytas nuotraukas.

Bendrovės „Ogmina“ atstovai teigia, kad į jų prašymus Imk.lt atstovai nereagavo.

„Esame labai nustebinti. Kadangi prašėme pašalinti šią informaciją, o jie nesureagavo, ketiname kreiptis į Konkurencijos tarybą“, – „15min“ sakė „Ogminos“ generalinio direktoriaus padėjėja Irena Marija Sartova. Konkurentų veiksmus ji vadino nesąžiningais ir neprofesionaliais.

Ši įmonė bendradarbiauja su Imk.lt, tiekia jai kai kurias prekes, tačiau „ekonominių sankcijų“ kol kas imtis neketina – bandys situaciją išspręsti taikiai. „Gal jiems yra taip sunku, kad jie griebėsi tokių veiksmų“, – svarstė I.M.Sartova.

Internetinėje parduotuvėje aiškiai matyti ir prekybos tinklo „Elektromarkt“ logotipas. „Elektromarkt“ atstovai situacijos nekomentavo, tačiau, „15min“ žiniomis, ši bendrovė ketina imtis tam tikrų priemonių  Imk.lt atžvilgiu ir jos, šaltinių teigimu, turėtų būti „labai skausmingos“.

Ant ribos

Teisininkai situaciją vertina atsargiai: esą įstatymai nedraudžia lyginamosios reklamos, tačiau ar šiuo atveju leistina riba nebuvo peržengta, pasakyti sunku.

„Europos Sąjungos teisėje yra įtvirtinta nuostata, kad lyginamoji reklama gali būti naudinga priemone informuoti vartotojus ir stiprus įrankis, užtikrinantis efektyvesnę konkurenciją. Tačiau, žinoma, ji turi atitikti nustatytus reikalavimus“, – „15min“ sakė teisininkų kontoros „AAA Baltic Service Company“ advokatas Andrius Iškauskas.

Pagrindinis reikalavimas tokiai reklamai – ji neturi klaidinti. Palyginimas turi būti teisingas, reikia lyginti analogiškas prekes, negalima nuslėpti svarbios informacijos, šmeižti konkurento. Lyginti kainas nėra draudžiama, tačiau svarbu, kad nebūtų nesąžiningai pasinaudota konkurento prekių ženklų reputacija.

Lyginamoji reklama negali savo pateikimu ar kitokiu būdu apgauti asmenų, kuriems yra skirta, tokiu būdu darydama poveikį jų ekonominiam elgesiui ar kenkdama konkurentui, – sakė A.Iškauskas.Konkurencijos taryba teigia kol kas skundų dėl Imk.lt paskelbtos akcijos nesulaukusi, tačiau žada išnagrinėti aplinkybes.

„Tyrimai yra pradedami Konkurencijos tarybai priėmus nutarimą. Todėl negalime šiuo metu kategoriškai atsakyti, ar bus priimtas nutarimas pradėti tyrimą“, – teigė Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos skyriaus l.e.p. vedėjas Justas Margenis.

Pagal Reklamos įstatymą už neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą reklaminės veiklos subjektams gali būti skiriama bauda nuo 1 tūkst. Lt iki 30 tūkst. Lt.

Konkurentai sprendimą sveikina

Internetinės parduotuvės Pigu.lt direktorius Dainius Liulys sveikino konkurentų sprendimą lyginti kainas su prekybos salonais. „Tai labai puikiai parodo internetinės prekybos pranašumą prieš paprastą prekybą. Mes nesame teisininkai ir nevertiname šios reklamos formos, nežinome, kaip tai traktuos Konkurencijos taryba, bet iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad reklama yra teisinga, viskas atlikta gerai. Jei jie gali pasiūlyti mažesnę kainą, mes nemanome, kad tai yra blogai“, – sakė D.Liulys.

Anot jo, panašių veiksmų ateityje gali imtis ir Pigu.lt, tačiau pirmiausiai sulauks, kuo baigsis ši situacija. „Tai tiesiog dviejų parduotuvių palyginimas. Jei viena sugeba veikti efektyviau ir pasiūlyti klientui gerą kainą, argi galime sakyti, kad tai yra nesąžininga?“ – klausė pašnekovas.

Jis pridūrė, kad Pigu.lt svarsto ateityje Lietuvos vartotojams pasiūlyti programą išmaniesiems telefonams, kuri leistų nufotografavus prekės brūkšninį kodą patikrinti prekės kainą internetinėse parduotuvėse.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT