Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„TeliaSonera“ pajamas tikisi auginti apmokestindama „Skype“ ir kitas interneto telefonijos paslaugas

„TeliaSonera“
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / „TeliaSonera“
Šaltinis: 15min
0
A A

Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių „Omnitel“ valdanti tarptautinė kompanija „TeliaSonera“ pastebi, kad mobiliojo interneto naudojimas sparčiai auga, ir prognozuoja, kad per ateinančius penkerius metus mobiliaisiais tinklais bus perduodama dešimteriopai daugiau duomenų. Pastovias pajamas kompanija tikisi išlaikyti apmokestindama interneto telefoniją (VoIP) – sritį, kuri kelia grėsmę jos pagrindiniam pajamų šaltiniui, balso perdavimui.

„TeliaSonera“ generalinis direktorius Larsas Nybergas antradienį Barselonoje vykusioje spaudos konferencijoje teigė, kad šiuo metu per mėnesį išmaniųjų telefonų savininkai Švedijoje vidutiniškai persiunčia apie 300 megabaitų duomenų. Po penkerių metų, anot jo, šis skaičius sieks 3 gigabaitus.

L.Nybergas įsitikinęs, kad augančio duomenų perdavimo problemas išspręs 4G LTE ryšys. Tačiau jis abejojo, ar operatoriai galės išgyventi taikydami dabartinį verslo modelį, kuris ateityje bus nelikvidus.

„TeliaSonera“ vadovas kelis kartus akcentavo, kad šiuo metu net 80 proc. mobiliųjų tinklų pajėgumų skiriama duomenų persiuntimui, nors 80 proc. pajamų operatoriams atneša balso telefonija. Ši paslauga nuolat pinga, be to, ateityje ji gali apskritai likti nišinė. Todėl siekiant išlaikyti pastovias pajamas, kurios leistų investuoti į tinklo plėtrą ir kokybę, operatoriams būtina keisti verslo modelį.

„Tik lyderiaujantis operatorius galės suteikti aukštos kokybės balso ir duomenų perdavimo prieigą visur, visada ir visiems įrenginiams – tai yra mūsų pareiga, tokia yra mūsų misija, – sakė L.Nybergas. – Mes negalime sumažinti bendros kainos, kadangi negalėsime pasiūlyti paslaugų.“

Kompanijos vadovai mano, kad vienas būdų išlaikyti pastovias pajamas yra interneto telefonijos apmokestinimas. Todėl jau šiais metais „TeliaSonera“ keliose šalyse išbandys naują verslo modelį, prašydama papildomai primokėti už naudojimąsi VoIP paslaugomis mobiliaisiais įrenginiais.

Bandomuoju triušiu taps Ispanijos mobiliojo ryšio operatorius „Yoigo“, priklausantis „TeliaSonera“ grupei. Šio operatoriaus klientams, norintiems naudotis interneto telefonijos paslaugomis prisijungus prie „Yoigo“ tinklo, teks papildomai sumokėti 6 eurus, už kuriuos bus suteikiama 100 megabaitų VoIP paslaugoms. Tokio duomenų kiekio turėtų užtekti maždaug 5–10 valandų interneto pokalbių (pvz., „Skype“ skambučiams).

Atsižvelgiant į šio eksperimento rezultatus, panašus planas gali būti įgyvendinamas ir kitose šalyse. „Mes suteikiame papildomą vertę ir manome, kad už ją reikia susimokėti, – sakė „TeliaSonera“ Mobiliųjų paslaugų vadovas Hakanas Dahlstromas. – Strategiją adaptuosime atsižvelgdami į situaciją šalyje, kitų operatorių pasiūlymus.“

Jis teigė neįžvelgiąs problemos, jei vartotojai naudosis „Skype“ skambučiais prisijungę prie „WiFi“ tinklo namuose. „Tai nėra mūsų paslauga, taigi mes nesuteikiame papildomos vertės. Žinoma, už tai mums nereikės mokėti“, – sakė H.Dahlstromas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT