Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mainų programa ir virtualus švietimas sujungs Pietų Baltijos šalis

Knygynas
T.Gorbačo/dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Knygynas
Šaltinis: 15min
0
A A

Penkios pietinės Baltijos jūros pakrantės šalys – Danija, Vokietija, Lenkija, Lietuva ir Švedija – ėmėsi plėtoti akademinės bendruomenės ryšius, siekdamos ne tik ugdyti besimokančiųjų kompetencijas, bet ir sudaryti galimybes jauniems specialistams įsilieti į kaimyninių šalių darbo rinkas.

Šiemet pradėtas Europos Sąjungos Regionų plėtros fondo finansuojamas projektas „Aukštojo mokslo ir darbo rinkos integravimas ir koordinavimas aplink pietinę Baltijos jūrą“ („Cohab“ – Coordination and integration of higher education and the labour market around the South Baltic Sea) studentams bei dėstytojams atveria galimybes geriau suprasti kaimyninių šalių kultūrą, vertybes, mažinti bendravimo barjerus ir skatinti darbo jėgos mobilumą pažintinių vizitų, seminarų ir vasaros stovyklų metu.

„Šis projektas itin aktualus mums ir aplinkinėms Baltijos jūros kaimynėms, nes didindamas Pietų Baltijos šalių konkurencingumą, kartu įgyvendina ir Europos Sąjungos numatytus politikos siekius. Pavyzdžiui, projektas nėra Baltijos jūros regiono strategijos dalis, tačiau “Cohab“ įgyvendinami tikslai, kartu prisideda ir prie šios strategijos prioritetų mažinti regiono šalių barjerus bei didinti žmonių mobilumą“, – teigia viena projekto organizatorių, Klaipėdos universiteto Sveikatos mokslų fakulteto plėtros koordinatorė tarptautiniams ryšiams ir plėtrai Natalja Istomina.
Galimybių paieška regione

„Darbuotojai ir studentai taps tarpregioninio mobilumo ambasadoriais, o įsišaknijusios organizacijų partnerystės pavyzdžiai pasklis tarsi vandens ratilai“, – rašoma projekto santraukoje. Vienas pirmųjų projekto įgyvendinimo etapų buvo rugsėjo 20–21 dienomis Klaipėdos universitete surengtas seminaras „Aukštojo mokslo koordinavimas bei integravimas ir darbo rinka Pietų Baltijos jūros regione“. Jame akcentuota, jog akademinės bendruomenės turi aktyviai bendradarbiauti ir neapsiriboti veikla tik savo šalyje.

„Keistis sukaupta patirtimi, ieškoti partnerių užsienyje šiandien yra būtina, todėl tikimės, kad vykdomas projektas paskatins dėstytojus, studentus plėsti akiratį ir tobulėti“, – sako N. Istomina.
Platesnės nuotolinio mokymo perspektyvos

N. Istomina nurodo, kad nuo tradicinių studentų mainių programos „Erasmus“ projektas „Cohab“ skiriasi tuo, jog akademinės bendruomenės vizitai nebus tokie ilgalaikiai, o viena esminių naujovių – nuotoliniai užsiėmimai, kuriuose interaktyviai galės dalyvauti kelių šalių studentai ir dėstytojai.

„Įrengiamos specialios klasės, kuriose paskaitas galės klausyti ir užsiėmimuose dalyvauti studentai ir dėstytojai, neišvykdami iš savo miestų. Tokie užsiėmimai skirsis nuo tradicinių vaizdo konferencijų, nes naudojama techninė įranga leidžia ne tik pasyviai stebėti transliuojamą vaizdą, bet ir įgalina studentus dalyvauti mokymo procese, atlikti praktines užduotis“, – pasakoja N. Istomina.
Nuotoliniu mokymu tikimasi išspręsti logistikos kliūtis – tokiu būdu projekto partneriai galės bendradarbiauti toliau, net ir projektui pasibaigus. Pažymima, kad virtualus švietimas yra svarbus palyginti retai apgyvendintose vietovėse, pavyzdžiui, Pietų Baltijos regione. Tikimasi, kad per trumpą laiką mokslo darbuotojų ir studentų švietimas padidins akademinės bendruomenės mobilumą ir paskatins absolventus įsilieti į regiono šalių darbo rinkas.

Ateityje projektas plis

„Nors šiuo metu apsistojama ties pradinio ugdymo pedagogų ir slaugos specialistų tobulinimu, tikimasi, kad ateityje projektas taps geros praktikos pavyzdžiu ir apims daugiau profesijų“, – viliasi N. Istomina. Projekto dalyviai įsitikinę, kad „Cohab“ turi aiškų tarpvalstybinį poveikį, nes ilgalaikėje perspektyvoje skatina kaimynines šalis bendrai spręsti tuos pačius klausimus.

„Cohab“ apima penkias Baltijos jūros regiono valstybes ir kartu su Baltijos jūros regiono strategijai prisideda prie regiono konkurencingumo didinimo, kuris siejamas su švietimu ir kvalifikuotų specialistų ugdymu. Baltijos jūros regiono strategijoje pabrėžiama, kad, norint pagelbėti ateities verslininkams, būtina gerinti mokymo paslaugų kokybę – tai teigia ir projekto „Cohab“ organizatoriai. Tikimasi, kad akademinės bendruomenės bendradarbiavimas užtikrins geresnę švietimo kokybę ir suburs tos pačios srities, tačiau įvairiuose mokymosi centruose esančius, pajėgumus. Taip pat daug dėmesio skiriama priemonėms, skatinančioms žmones laisvai judėti regione, siekti žinių arba teikti mokymo paslaugas.

Projektas finansuojamas Europos Komisijos lėšomis

Ši informacija prisideda prie Baltijos jūros regiono bendradarbiavimo pristatymo Lietuvoje. Projektas finansuojamas Europos Komisijos lėšomis.

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min