Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 09 10

Sėkmės istorija: lietuviškos ąžuolo grindys užkariauja Angliją

Didžiulė Anglijos rinka ir verslo galimybės vilioja daugelį lietuvių. Tačiau ir gąsdina: milžiniška konkurencija, nežinomybė, kalbos ir kultūros skirtumai. Vis dėlto atkaklumas, užsispyrimas ir, svarbiausia, kokybiškas produktas gali tapti sėkmės garantais. Tuo įsitikinęs ąžuolo grindimis Anglijoje prekiaujančios kompanijos „Ecohardwood LTD“ vadovas Dangis Sulžinskas.
Lietuviško ąžuolo grindimis Anglijoje prekiaujančiai kompanijai svarbiausia - kokybė.
Lietuviško ąžuolo grindimis Anglijoje prekiaujančiai kompanijai svarbiausia - kokybė. / Londonietė.lt

„Pradėjau nuo nulio, neturėjau nei kontaktų, nei biuro. Išgyvenau iš kito darbo. Nors buitinė anglų kalba buvo gera, techninius sakinius teko iškalti. Neatrodžiau kaip solidus verslininkas, bet radęs laisvo laiko su pavyzdžiais vaikščiodavau po medinėmis grindimis prekiaujančias atstovybes ir kartodavau išmoktus sakinius. Lėkštom frazėm apie grožį nesimėtydavau, pabrėždavau techninius dalykus, kurie yra svarbiausi. Juk spalvas, ar šviesi, ar tamsi, klientai matydavo patys, jaučiau, kad turiu įrodyti, kuo mūsų grindų konstrukcija geresnė nei kitos“, – prisiminęs pradžią juokiasi verslininkas.

Buvau pasiųstas velniop ne kartą. Bet mane savotiškai motyvavo sveikas pyktis.

– Kas buvo sunkiausia verslo pradžioje?

– Kai prisistatydavau potencialiam klientui su gražiausiu stendu ir spalvomis, o jis iškart numodavo ranka ir rėždavo, kad nedomina. Kartais neklausdavo net kainos. Tiesiog nukirsdavo, kad turi tiekėjus, yra patenkinti ir viskas. Arba sakydavo, kad per brangu, nes prekes gaudavo iš Vidurio Azijos. Buvau pasiųstas velniop ne kartą. Bet mane savotiškai motyvavo sveikas pyktis.

– Kaip matau, pavyko nenuleisti rankų. Kas labiausiai skatino judėti pirmyn?

– Skatino tai, kad atsirado, kurie išklausė, padrąsino, priėmė produktą pabandymui. Beje, kurie priėmė, visi sugrįžo ir tapo nuolatiniais klientais. Ryžto ir užsispyrimo suteikė geri žmonių atsiliepimai, sėkminga prekyba. Kaip prasitarė viena pardavėja, visi kas užsuka į jų parduotuvę pirmiausia eina prie mūsų stendo. Gal turi gerą karmą, sklinda energija iš Lietuvos (juokiasi)?

Londonietė.lt/Dangis Sulžinskas.
Londonietė.lt/Dangis Sulžinskas.

– Papasakokite, kaip viskas prasidėjo, kodėl nusprendėte lietuviškas ąžuolo grindis pasiūlyti Anglijoje?

– Remontavau savo butą Lietuvoje. Ieškojau kokybiškų grindų ir atradau gerą Lietuvos ąžuolinių grindų gamintoją. Pažinau gamintojus, kurie yra draugiški, atsakingi. Apsilankęs gamykloje, pamačiau, kad jie naudoja ne tik moderniausias technologijas, bet ir stengiasi sukurti patogias, saugias darbo sąlygas darbuotojams: gerą ventiliaciją, tinkamą darbo režimą ir kitus galutiniam klientui nematomus dalykus.

Tokiu būdu pagaminamas ne tik kokybiškas produktas, bet, tikiu, jame išlieka gera aura. Tai manau labai svarbu. Todėl ir nusprendžiau šiuos gaminius pasiūlyti Anglijoje. Mūsų produktas yra gan unikalus. Kalbant apie kokybę, galima sakyti, tai yra vienos iš geriausių ąžuolo grindų Europoje, jeigu ne visame pasaulyje.

– Skamba labai užtikrintai, kuo unikalios jūsų siūlomos grindys, ko nesiūlo kiti gamintojai?

– Mūsų grindys, palyginus su kitais produktais, taip stipriai nereaguoja į aplinkos poveikį. Tiek ąžuolas, tiek bet koks natūralus medis, veikiamas šilumos, drėgmės traukiasi, plečiasi, riečiasi. Mūsų konstrukcija yra simetriška: viršuje – ąžuolas, paskui – beržo „fanera“, apačioje vėl ąžuolas. Tokiu būdu produktas yra gerai subalansuotas. Jeigu apačioje nebūtų ąžuolo, o tik „fanera“, grindys greičiau pritrauktų drėgmės ir riestųsi.

– Bet kokybė ir kainuoja brangiau?

– Galbūt negalime kovoti su Vidurio Azijos produktais, bet lyginant su kitais Europos gamintojais, kurie netaupo kokybės sąskaita, mūsų produktas yra 30-50 proc. pigesnis. Žmonės investavę į savo namus tūkstančius, ateina ir klausia mūsų, kodėl jų grindys banguojasi, gal galime patarti, padėti. Tai aišku, kad jie pirko nekokybiškas grindis, kurių konstrukcija nestabili, gaminta pigiai, kad tik atrodytų gražiai.

Jeigu apačioje nebūtų ąžuolo, o tik „fanera“, grindys greičiau pritrauktų drėgmės ir riestųsi.

Žmonės pažiūri į išorę, į kainą ir nepagalvoja apie funkcionalumą. Nors ir grožio pas mus netrūksta: paletė labai plati, turim apie penkiasdešimt spalvų. Taip pat galime pasiūlyti įvairių pločių, storių bei su skirtingais paviršiaus užbaigimo būdais grindis, tinkamas visiems gyvenimo atvejams, būdams ir skoniams. Be to – tai ir ekologiškai švarus produktas.

– Vis pabrėžiate kokybę – ar visą laiką ji jau tokia nepriekaištinga?

– Retai, bet pasitaiko klaidų. Juk ir nauji „mersai“ kartais genda. Būna, kad iškrenta kokia šaka, ar jų per daug, ar atspalvis ne tas. Tokiu atveju stengiamės kuo greičiau reaguoti į nusiskundimus ir ieškome abipusiai tinkamiausio sprendimo. Sutvarkome, pakeičiame į naujas. Nepamenu, kad klientai būtų atmetę visą užsakymą. Jei taip nutiktų – grąžintume pinigus, tikrai nesislapstytume. Visuomet problemas stengiamės išspręsti pirmiausia, kad paskui ramia sąžine galėtume galvoti apie tolimesnę plėtrą.

– Ar Anglijoje susidūrėte su didele konkurencija?

– Konkurencija yra žiauri. Produktus čia parduoda daugybė kompanijų iš Kinijos, plius, visi tokie patys emigrantai kaip ir mes, kurie pamato, jog yra niša ir prekes importuoja iš Europos šalių, Rusijos, Azijos, viso pasaulio.

– Kaip plečiate klientų ratą?

– Vis daugiau klientų sulaukiame, nes kažkas mus rekomenduoja. Tai labiausiai džiugina, kadangi matome, jog pirkėjai vertina kokybę. Taip pat pastebėjome, kad ir staliai patenkinti dirbdami su mūsų grindimis. Taisyklingos geometrijos linijos, tobula špunto konstrukcija palengvina jų darbą ir praktiškai neatsimeta grindų dėl broko.

– Ką patartumėte norintiems imtis verslo Anglijoje?

– Nereikia būtinai pradėti nuo garsaus vardo, blizgių parduotuvių ir fasadų, didelių investicijų, nes greitai galima nusvilti. Svarbiausia – kokybiška prekė.

Taip pat reikia įdėti daug noro, laiko ir širdies. Iš pradžių patarčiau išmokti vaikščioti iš lėto tam, kad galėtum bėgiot.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius