Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Estija pareiškė protestą Rusijai dėl karinio orlaivio įsibrovimo į šalies oro erdvę

Tu-134A
Rusijos gynybos ministerijos nuotr. / Tu-134A
Šaltinis: 15min
0
A A

Estijos užsienio reikalų ministerija ketvirtadienį Rusijos ambasadai nusiuntė protesto notą dėl to, kad prieš porą dienų Rusijos karinis orlaivis pažeidė šalies oro erdvę. Rusijos gynybos ministerija neigia, kad karinis orlaivis galėjo įskristi į Estijos teritoriją.

Kaip praneša Estijos portalas postimees.ee, Estijos gynybos ministerija išvakarėse informavo, kad antradienį apie 23.16 val. Rusijos karinių oro pajėgų orlaivis Tu-134 pažeidė Estijos oro erdvę. Lėktuvas skrido iš Kaliningrado į Čkalovską ir į Estijos oro erdvę įskrido ties Suomių įlankoje esančia Vaindlo sala. Estijos oro erdvėje lėktuvas išbuvo mažiau nei minutę.

Sienos pažeidimą užregistravo Estijos oro operacijų valdymo centras. Į šalies oro erdvę įskridęs orlaivis palaikė ryšį su Estijos skrydžių valdymo tarnybomis.

Tuo tarpu Rusijos gynybos ministerija neigia Estijos kariškių pareiškimus.

„Turimais duomenimis, orlaivis nepažeidė Estijos oro erdvės. Skrydis vyko virš neutralių Suomių įlankos vandenų pagal iš anksto suplanuotą maršrutą“, – pareiškė Rusijos gynybos ministerijos atstovai.

Pasak rusų pareiškimo, visi Rusijos kariniai skrydžiai virš neutralių vandenų kontroliuojami ypač atidžiai. Jų ypatinga kontrolė prasideda nuo skrydžio planavimo, o baigiasi lėktuvui nusileidus paskirties aerodrome.

Apie Tu-134

Lėktuvas Tu-134 (pagal NATO klasifikaciją – Crusty) yra sovietų laikų keleivinis orlaivis. Pirmą kartą į orą jis pakilo 1963 m. vasarą. Eksploatuoti pradėtas 1967 m.

Tai buvo populiariausias keleivinis orlaivis Sovietų Sąjungoje, taip pat tiektas ir komunistinio bloko šalims. Jo gamyba nutraukta tik 1989 m.

Sukurta ne viena šio lėktuvo modifikacija, jis buvo naudojamas civilinėms reikmėms, galėjo būti paverstas specialios paskirties orlaiviu ar skraidančia laboratorija, buvo naudojamas ir būsimų pilotų mokymui.

Rusijos gynybos ministerijos nuotr./Tu-134UBL
Rusijos gynybos ministerijos nuotr./Tu-134UBL

Per visą eksploatavimo laiką aviakatastrofose ir teroristinių aktų metu buvo prarasti 78 šie lėktuvai. Šiuose įvykiuose žuvo 1 tūkst. 494 žmonės, iš jų 32 – ant žemės.

Šiuo metu šie lėktuvai dėl savo moralinio ir techninio senumo po truputį nurašomi visose valstybėse, kuriose jie iki šiol skraidė. Be to, Tu-134 laikomas daugiausiai triukšmo keliančiu orlaiviu pasaulyje. Nuo 2002 m. jo nebeįsileidžia Europos Sąjungos oro uostai.

Estijos gynybos ministerija nenurodo konkrečiai, kokios modifikacijos lėktuvas Tu-134 pažeidė šalies oro erdvę. Rusijos kariškiai naudoja du šio lėktuvo modelius – Tu-134A ir Tu-134UBL.

Orlaivis Tu-134A yra skirtas karių, materialinių vertybių, pašto pervežimui, sužeistųjų evakavimui.

Orlaivio kreiserinis greitis – 900 km/val., jo skrydžio nuotolis – 1 tūkst. 900 km, ekipažą sudaro trys arba keturi žmonės.

Tu – 134UBL yra mokomasis orlaivis. Jis skirtas būsimųjų karo lakūnų ir strateginės aviacijos pilotų mokymui. Orlaivis išsiskiria savo ilga „nosimi“, jo priekis šiek tiek primena bombonešius Tu-22M ir Tu-160.

Šis lėktuvas taip pat gali būti naudojamas karių pervežimui. Nenusileisdamas jis gali nuskristi 3 tūkst. km.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min