Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

NATO skraidantis radaras AWACS remdamas Aljanso operacijas Afganistane jau viršijo 10 tūkst. valandų skrydžių ribą

Praėjusią savaitę NATO skraidančiu radaru vadinamas orlaivis „Boeing E-3A“ (AWACS) pasiekė reikšmingą ribą. Lėktuvas viršijo 10 tūkst. skrydžio valandų, aptarnaujant NATO misiją Afganistane.
NATO „Boeing 707“ leidžiasi Šiauliuose
NATO „Boeing 707“ leidžiasi Šiauliuose / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Kaip savo pranešime rašo NATO, lėktuvai E-3A bazuojasi Vokietijos mieste Geilenkirchene. Šeštadienį orlaiviai viršijo tūkstančio skrydžių ribą per dvejus su puse metų. Per tą laiką, kol buvo remiamos Aljanso operacijos Afganistane, su orlaiviu neužfiksuota jokių rimtų incidentų. Nei ore, nei ant žemės.

„E-3A padaliniai gali didžiuotis puikiais pasiekimais remiant NATO ir ISAF (Tarptautinės saugumo pajėgos Afganistane – red. past.) misijas, – sakė vyriausiasis sąjungininkų pajėgų vadas Europoje generolas Philipas M. Breedlove. – Šie padaliniai remdami operacijas jau skraidė daugiau kaip 10 tūkst. Valandų. Sveikinu visus už tokią sėkmingą pagalbą danguje virš Afganistano“.

AWACS lėktuvai ISAF misiją remti pradėjo 2011 m. sausį. Orlaivių užduotis yra vykdyti oro kontrolės, stebėjimo ir vadovavimo misijas, užtikrinti saugius kitų orlaivių skrydžius Afganistano oro erdvėje.

AWACS įgulos taip pat atsakingos už saugų naikintuvų degalų papildymą ore, prie jų atvedant skraidančius degalų papildymo orlaivius. Taip pat ir už įvairiais oro palaikymo operacijas ar operacijas žemėje, įskaitant evakuacijas.

E-3A padaliniai Geilenkirchene 1982 m. buvo įkurti siekiant patenkinti NATO vadovybės būtinus poreikius. Tačiau kuriant bazę sunkiai kas galėjo įsivaizduoti, kad AWACS iš teritorinės gynybos užduočių išaugs ir sustiprės iki šiandien vykdomų paramos operacijų ant žemės, įskaitant ir paramą specialiosios paskirties daliniams.

NATO bazėje Geilenkirchene šiandien bazuojasi 17 orlaivių E-3A.

Lankėsi Šiauliuose

Pilotų kabina
Pilotų kabina

Orlaivis kartais vadinamas NATO „akimis ir ausimis ore“. Jį dar galima pavadinti ir skraidančia vadaviete. AWACS sistema gali aptikti net ir žemai skrandančius orlaivius, esančius ore 400 – 520 km spinduliu.

NATO pateikiamose techninėse charakteristikose nurodoma, kad vieno skraidančio radaro apžvalgos laukas yra maždaug 312 tūkst. kvadratinių kilometrų. Trijų tokių lėktuvų užtenka „padengti“ visai centrinei Europai.

Šiauliuose nusileidęs skraidantis radaras
Šiauliuose nusileidęs skraidantis radaras

„Paprastai lėktuvu skrenda 17 žmonių įgula. Tačiau priklausomai nuo misijos ir užduoties sudėtingumo, žmonių gali būti daugiau arba mažiau. Viskas priklauso nuo gautos užduoties“, – AWACS apsilankius Šiauliuose 2010 m. rudenį 15min.lt žurnalistui pasakojo įgulos nariai.

Lėktuvą į orą kelia keturi TF Pratt & Whitney 100A turboventiliatoriniai varikliai. Orlaivio ilgis – 46,68 m, sparnų ilgis – 44,45 m, aukštis – 12,70 m. Svoris – 147,429 tonos. Greitis – daugiau nei 800 km/val.

Šis skraidantis radaras operacijas gali vykdyti daugiau nei devynių (9150 m) kilometrų aukštyje. Jis gali skristi iki 10 val. be degalų papildymo. Visi šio tipo lėktuvai turi galimybę degalų pasipildyti ore.

Orlaivis yra neginkluotas. Jo gamintojas – „The Boeing Company“ (JAV). Šio lėktuvo kaina – apie 70 mln. JAV dolerių.

Orlaivis kelis kartus lankėsi Lietuvoje. Per vieną iš tokių apsilankymų 2010 m. spalio 3 d. jį apžiūrėjo ir 15min.lt žurnalistas. Lėktuvo nuotraukas galite peržiūrėti galerijoje aukščiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius