Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2015 rugsėjo 17d. 16:40

Kaunas prašo pakeisti įstatymą, draudžiantį statyti upėse patvankas

Kauno senamiestis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Kauno senamiestis
Kauno miesto savivaldybė kartu su Vidaus vandens kelių direkcija kreipėsi į Seimą su siūlymu keisti įstatymą, kuris draudžia upėse statyti patvankas, ketvirtadienį pranešė savivaldybė.

„Keleivinė ir krovinių pervežimo laivyba Nemune apmirusi jau keletą metų. Krovinių gabenimas vandens keliu – pats pigiausias, tačiau vyksta vangiai. Atsitiktinai praplaukia tik vienas kitas keleivinis laivas, o krovinius gabenančių baržų beveik nematyti. Šiai laivybai Nemunas vietomis per seklus. Šiemet esant sausmečiui, Nemunas ypač nuseko.

Santakoje padėtis iš viso tragiška. Upė turi būti upe, o ne pieva. Turime padaryti viską, kad užtikrintume normalų upės vandens lygį. Turime inicijuoti įstatymo, kuris draudžia upėse statyti patvankas, pakeitimą“, – teigia Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Nustatytas garantinis gylis Nemuno upėje Kaune siekia 1,20 metro, tačiau šiuo metu jis yra apie 40 centimetrų žemiau projektinio. Specialistų teigimu, galimybių užtikrinti garantinį 1,2 m gylį nėra.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Vytauto Didžiojo tiltas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Vytauto Didžiojo tiltas

Pagrindinė priežastis, kodėl kasmet vis sunkiau užtikrinamas laivybai tinkamas vandens lygis šiame vandens kelyje yra ta, kad Vandens įstatymas draudžia statyti patvankas.

„Šis įstatymas buvo priimtas dar 2004 metais. Tada buvo baiminamasi, kad pastačius dideles patvankas upėse, bus užliejamos pievos, nukentės ūkininkai, ekologija ir t.t. Tačiau Nemune planuojamos statyti iki 3 metrų aukščio patvankos tikrai nesukels jokių grėsmių nei gyventojams, nei gamtai.

Dabar kaip tik matome atvirkštinį variantą – upės išsekusios, jos tikrai nepuošia miesto veido, kenčia laivyba, korozija graudžia ir gadina tiltų konstrukcijas, kurios šiaip turėtų būti po vandeniu.

Patvankos padėtų palaikyti tokį vandens lygį Nemune, koks būna pavasarinio potvynio metu“, – teigė Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Antanas Ivanauskas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nemuno pakrantės Kaune
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nemuno pakrantės Kaune

Patvankas Kaune planuojama statyti dviejuose vietose: prie Marvelės ir prie Panemunės pėsčiųjų tilto. Tokia praktika upėse statyti užtvankas ir patvankas gyvuoja daugelyje pasaulio miestų ir padeda ne tik laivybai, bet ir suteikia vizualinio išskirtinumo: dažnai jose įrengiamos rekreacinės zonos, tai tampa gyventojų traukos centrais, teigia savivaldybė.

Pastačius patvankas, ketinama įrengti daugiau laivų galinčią aptarnauti prieplauką ties Vytauto Didžiojo bažnyčia, taip pat – įrengti prieplaukas Nemuno saloje prie „Žalgirio“ arenos bei Neries upės žiotyse ties Kauno pilimi.

Sutvarkius Nemuno salos kanalą, atsirastų galimybė numatyti laivų laikymo vietas, įrengti žiemos uostą bei privažiavimą prie Marvelės krovininės prieplaukos.

VIDEO: Kaune nuseko upės

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Mano kiemas

Atsakingai kuriamas šeimos verslas

Video

03:45
36:33
02:43

Esports namai

Grožio programa 360°

URBAN˙/

Kiekvienas gali

Kiekvienas gali
Parašykite atsiliepimą apie 15min