-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paulius Sviklas: 5 taisyklės, kaip tapti kultūringu vairuotoju

Balandžio 6-oji kai kuriose pasaulio vietose vadinama Saugaus eismo diena, o Lietuvoje ji ypač aktuali. Būtent šiuo metu, kai gatvėse padaugėjo eismo dalyvių. Gerbiami automobilių vairuotojai, gatvėse – motociklai, pastebėjote? Jeigu ne, dažniau dairykitės ir stebėkite eismą.
Paulius Sviklas
Paulius Sviklas / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

Įprotis reguliariai dairytis į veidrodėlius nėra taip lengvai išugdomas ir vairavimo mokyklos to paprastai neatlieka. Nustoti rūkyti daugeliui yra paprasčiau.

Tačiau nesidairant į veidrodėlius, laiku nepastebimas ne tik motociklas, bet ir greitosios pagalbos ar policijos automobilis su švyturėliais. Tada policija nespėja į įvykio vietą ir paleidžia iš rankų nusikaltėlį, o greitoji pagalba vėluoja pas nukentėjusįjį po avarijos.

Nesidairant į veidrodėlius, laiku nepastebimas ne tik motociklas, bet ir greitosios pagalbos ar policijos automobilis su švyturėliais

Blogai? Labai blogai, tad reikia dairytis į veidrodėlius ne tik motociklų sezonu. Tuo pačiu galima daryti dar kelis veiksmus kelyje, kurie nebūtinai yra apibrėžti kelių eismo taisyklėse. Tačiau jie pagreitina eismo srautą ir daugiau eismo dalyvių gali nusišypsoti.

Pirmas – visada praleiskite vieną automobilį, įvažiuojantį iš šalutinio kelio. Užtrauktuko principas turėtų egzistuoti bet kurioje eismo spūstyje – vieną praleidi, važiuoji pats. Kitas vairuotojas taip pat vieną įleidžia prieš save ir važiuoja pats. Sklandus judėjimas eismo spūstyje kur kas pagreitina jos įveikimą.

Antras – nepiktnaudžiaukite eismo juostų keitimu. Gatvėse yra daug atkarpų, kuriose eismas juda greičiau pirma juosta, o po to – antra. Pavažiuoji dar 200 metrų, ir vėl pirma juda greičiau. Verta atsiminti, kad kiekvienas persirikiavimas lėtina bendrą eismo srautą. Tam, kad sutaupytumėte minutę, verčiate šimtą vairuotojų prarasti po 2 sekundes – bendras jų nuostolis gerokai didesnis už jūsų „pergalę“. Prekybos centre juk nelendate prieš kitus, ar ne? Tai kodėl kelyje reikia judėti tarsi šaškei ir maltis per eismo juostas?

Trečia – neleiskite persirikiuoti tiems, kurie važiuoja autobusų juosta. Tie vairuotojai mano esantys privilegijuoti ir pusę spūsties apvažiuoja autobusų juosta, o prieš stacionarų greičio matuoklį nori persirikiuoti į paprastą eismo juostą: inkilas juk siūlo brangiausias fotosesijas Lietuvoje.

Jei žmogus neturi pinigų „Hugo Boss“ kostiumui, neina jo vogti? Kur kas racionalesnis pasirinkimas būtų tam kostiumui užsidirbti. Tai kodėl, neturėdamas teisės važiuoti A juosta, žmogus ja važiuoja? Jeigu taip dievinama A juosta, galima nusipirkti elektromobilį ir su malonumu trinti A juostos asfaltą.

Ketvirta – vasaros sezonu, stovėdami prie šviesoforo, pasitraukite į eismo juostos kraštą, kad paliktumėte vietos motociklams. Pavydite, kad kažkas mėgaujasi šviežio oro gūsiais, kol jūs sėdite įkaitusiame automobilyje? Pagalvokite apie savo ir motociklo vairuotojo situaciją lyjant lietui. Iškart pasidarys geriau ir pasitrauksite į šoną.

Taip pat pamirškite iliuzijas, kad motociklai=automobiliai. Motociklininkai nėra ir niekada nebus tokie patys eismo dalyviai, kaip automobilių vairuotojai – šie eisme juda greičiau, stabdo greičiau ir kitų vairuotojų veiksmus prognozuoja geriau. Jeigu motociklus automobiliai praleistų į pirmą eilę prie sankryžų, išloštų visi: pirmieji laisvai nuskuostų į priekį, nenardydami tarp mašinų, o antrieji galėtų ramiai įsibėgėti pro šalį nešvilpiant dviratėms transporto priemonėms.

Beje, motociklininkai, landžiojimu tarp automobilių nereikėtų piktnaudžiauti: Kelių eismo taisyklėse punkto, leidžiančio aplenkti visus eismo dalyvius važiuojant tarp jų, nėra. Todėl jeigu tarpas tarp mašinų itin mažas, dėl savo saugumo geriau nelįskite, nes piktieji passatistai jus su malonumu atgaivins langų plovimo skysčiu. Ir nenustebkite, jeigu pareigūnas pamojuos lazdele ir išrašys kvitą už tokį veiksmą.

Penkta ir svarbiausia – perkraukite smegenis. Vasarą važiuoti asfaltu saugiau, tačiau trukdžių irgi daugiau – motociklai, dviračiai, pėstieji. Pastarieji, ypač egzemplioriai su popieriniais kavos puodeliais, telefonais rankose ir iš ausų styrančiais laidais, pasižymi ypatingu neatidumu mieste.

Jie nepasikeis ir toliau žengs į gatvę bet kada ir bet kur, tikėdami savo nemirtingumu, tad vienintelis pasirinkimas vairuotojams – būti atidesniems ir nepasiduoti pagundai važiuoti mieste greičiau nei tai buvo daroma žiemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius