Dabar populiaru
Publikuota: 2013 liepos 9d. 06:48

Paulius Sviklas: Nykstanti Kalvarijų gatvė

Paulius Sviklas Vilniaus viešojo transporto reforma palietė ne tik autobusus ir troleibusus. Progą iš naujo susipažinti su miestu gavo ir automobilių vairuotojai. Ne kiekvieną dieną važiuojantiems Ukmergės, Kalvarijų ar Švitrigailos gatvėmis praėjusią savaitę galėjo pasirodyti, kad nepažįsta miesto ir nebemoka Kelių eismo taisyklių.

Esminis gatvių pertvarkymo tikslas – kuo daugiau žmonių sugrūsti į viešąjį transportą. Kolega neseniai atliko eksperimentą – autobusu iš Pilaitės važiavo į Saulėtekį. Birželio gale šią kelionę pavyko atlikti per 49 minutes, liepos pradžioje, pasinaudojant nauju atsiradusiu greituoju autobusu – per 36. Vilniaus savivaldybės skaičiavimai pavasarį – atitinkamai 54 ir 45 minutės. Ar birželį, ar liepą, ar gruodį tą patį atstumą automobiliu įveikti neužtruks 20 minučių, o ir eiti nuo stotelės iki kelionės tikslo puskilometrio nereikės. Tuo pačiu nereikės vasarą kaisti, žiemą – šalti.

Automobilis Vilniuje vis dar yra vienareikšmiškai patogiausia susisiekimo priemonė. Šis miestas tiesiog per didelis (plotu) ir per mažas (gyventojų skaičiumi), kad dauguma žmonių naudotųsi viešuoju transportu ir atsisakytų nuosavo automobilio. Be to, transporto priemonės išlaikymas Lietuvoje yra labai pigus – netikintys, patikrinkite civilinio draudimo, techninių apžiūrų kainas užsienio valstybėse. Daug kur šios paslaugos kainuoja dvigubai trigubai daugiau.

Jeigu tai dar neįtikino, devyniose iš dešimties Europos Sąjungos valstybių egzistuoja mokesčiai už kelius lengvajam transportui arba automobilio mokestis už tai, kad jį turi – nei tokio, nei tokio Lietuvoje taip pat nėra. Tad šalies, kurios įstatymai sukurti taip, kad kiekvienas gyventojas turėtų po automobilį, sostinė nori padaryti atvirkščiai ir visus išsodinti į autobusus.

Švelniai tariant, keista. Kita vertus, jeigu tikslas bus pasiektas ir išties daug žmonių atsisakys automobilio bei persės į viešąjį transportą, beliks draugiškai paploti atsistojus prie Vilniaus savivaldybės. Tačiau šiandien viešasis transportas vis dar yra nepatogus, lėtas ir pilnas smirdinčių asocialių asmenų.

Kas gyvens Jeruzalėje?

Didžiausia man iškilusi dilema po naujausio autobusų juostų prikeverzojimo – kas liks iš Kalvarijų gatvės. Šiandien, važiuojant nuo Ozo iki Žalgirio g., visa Kalvarijų g. turi vieną autobusų juostą ir vieną, skirtą automobiliams. Keistas dalykas yra tai, kad į kairę sukančių automobilių apvažiuoti dešine puse negalima – turi sustoti už jų ir laukti minutę. Nes autobusų juosta atskirta ištisine linija. Kiek žmonių laikosi šio žymėjimo? Ironiškas klausimas ir dar ironiškesnis būtų atsakymas.

Vis tik čia – dar niekis. Tramvajus – šitas daiktas kelia daugiau klausimų nei atsakymų. Jau patvirtinta, kad Vilnius po kelerių metų turės tokią viešojo transporto priemonę ir pagrindinė jo linija turėtų eiti... Kalvarijų gatve. Ir užimti dvi eismo juostas. Pridėkime dvi viešajam transportui ir suma išeina tokia, kad srauniausia Kalvarijų arterijos dalis lieka be automobilių.

Tramvajus – šitas daiktas kelia daugiau klausimų nei atsakymų.

Platinama Geležinio Vilko gatvė, statomi nauji viadukai? Šito Vilniaus savivaldybės planuose nėra. Užjaučiu Jeruzalės, Santariškių ir kitų šiaurinės miesto pusės rajonų gyventojus. Susisiekimas Lazdynuose, Karoliniškėse ar Pilaitėje gerėja dėl statomo aplinkkelio, o prieš tai minėtuose rajonuose drastiškai blogėja. Šiandien iš Lazdynėlių iki centro kelionė automobiliu devintą ryto trunka 15 minučių, kelionėje iš Jeruzalės reiktų užtrukti dvigubai ilgiau. Aštuntą valandą laikas būtų atitinkamai 30 ir 60 min., nors kilometrų važiuoti – tiek pat.

Išvada paprasta – Jeruzalėje gyvens tie, kam nereikia automobilių. Kam nereikia vežioti vaikų į darželius, keliauti į darbą ne miesto centre ar vykti į parduotuvę.

Situacija keista – naudojantis viešuoju transportu, vien minėtoms kelionėms pirmyn-atgal reikėtų užtrukti kokias keturias valandas. Važiuoti automobiliu taip pat sudėtinga, nes visa Geležinio Vilko g. kiaurą parą pilna automobilių nuo pat Santariškių iki centro. Kalvarijų g. rezervuota tramvajui ir autobusams, o aplinkkelis vis dar statomas ir baigsis ties Pašilaičiais. Ir tai – jau 2016-ųjų vizija, kilusi ne šio teksto autoriaus galvoje, o gimusi dangoraižyje Konstitucijos pr. 3.

Pažymėkite klaidą tekste pele, paspaudę kairįjį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Interviu Sportas

Tarp rusų ir turkų pažadų įstrigęs V.Lekevičius prakalbo apie atsisveikinimą su „Atlantu“

Aktualu

Rasistinę užuominą paleidusi europarlamentarė Laima Andrikienė spruko į krūmus: minčių kyla įvairių

Verslas

Vilnietį išgąsdino klaida degalinėje: už benziną – 5,55 euro, dyzeliną – 8,88 euro

Aktualu

Pensininkus užrūstinusi Rusijos valdžia atkakliai stumia pensijų reformos buldozerį

Vardai

Gintarė Karaliūnaitė besibaigiant skyrybų procesui: „Jis vis dar grasina“

Gazas

Sprinto rungtį Palangos Vytauto gatvėje laimėjo „Porsche Cayman GT4 Clubsport“

Verslas

Parduodamas Arvydo Sabonio namas Žaliakalnyje

Aktualu

Vilniaus pataisos namuose telefonų negavę kaliniai bandė kelti maištą

24sek

Kodėl „Vytautas“ išgaravo iš Prienų klubo pavadinimo?

Pasaulis kišenėje

Išrikiavo geriausias pasaulio avialinijas: iš TOP20 Lietuvoje skrydžius vykdo trys

Tobias Asser darbuose – žvilgsnis į kosmosą ir žmonių paliktus pėdsakus jame

Aktualu

Edwardas Lucasas: D.Trumpo diplomatinis vojažas verčia susimąstyti apie priemones Vakarams apsaugoti

Gyvenimas

Paakių oda: kaip ją prižiūrėti ir apsaugoti nuo senėjimo

Vardai

Policija prašo pagalbos: į tėvynę grįžusi prapuolė buvusi „Olialia pupytė“ Sandra Grafinina

Aktualu

Sostinėje gyvenantį ekvadorietį mušę vyrai šaukė „Lietuva – lietuviams!“

Aktualu

Lietuvis respublikonas S.Anužis teisinasi dėl nuotraukos su įtariama rusų šnipe

Vardai

Gatvėje smurtavusiai bokso čempionei K.Kazarian – teismo smūgiai: apribota laisvė, priteista žala

Verslas

„Maxima Grupė“ jungia savo prekybos tinklus Lenkijoje

Aktualu

Tenenių seniūnės namuose – naminukės fabrikėlis: Šilalės meras lieps pasiaiškinti

Verslas

Jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas: apie algas Klaipėdos uoste geriau nekalbėti

Naujienos

Aktualu

Liūties įkaitu tapęs kaunietis: „Moki pinigus, o nei stogą sutvarko, nei žalą atlygina“

Interviu Sportas

Tarp rusų ir turkų pažadų įstrigęs V.Lekevičius prakalbo apie atsisveikinimą su „Atlantu“

Verslas

Į Lietuvą ateina rusų „Yandex. Taxi“: startas – liepos pabaigoje

Aktualu

Rasistinę užuominą paleidusi europarlamentarė Laima Andrikienė pasiteisino: „Realybę reikia priimti“

24sek

Šarui siūlytą vietą „Raptors“ klube užims S.Scariolo

Deuce

Puikios naujienos iš už Atlanto: Ričardas Berankis pateko į „US Open“

Gazas

„Aurum 1006 km lenktynių“ treniruotes atvėsino lietus

Aktualu

Pensininkus užrūstinusi Rusijos valdžia atkakliai stumia pensijų reformos buldozerį

Verslas

Vilnietį išgąsdino klaida degalinėje: už benziną – 5,55 euro, dyzeliną – 8,88 euro

Vardai

Gintarė Karaliūnaitė besibaigiant skyrybų procesui: „Jis vis dar grasina“

Tobias Asser darbuose – žvilgsnis į kosmosą ir žmonių paliktus pėdsakus jame

Verslas

Parduodamas Arvydo Sabonio namas Žaliakalnyje

Pasaulis kišenėje

Išrikiavo geriausias pasaulio avialinijas: iš TOP20 Lietuvoje skrydžius vykdo trys

Aktualu

Vilniaus pataisos namuose telefonų negavę kaliniai bandė kelti maištą

Gyvenimas

Paakių oda: kaip ją prižiūrėti ir apsaugoti nuo senėjimo

Vardai

Policija prašo pagalbos: į tėvynę grįžusi prapuolė buvusi „Olialia pupytė“ Sandra Grafinina

Vardai

Gatvėje smurtavusiai bokso čempionei K.Kazarian – teismo smūgiai: apribota laisvė, priteista žala

Aktualu

Indijoje į tarpeklį nukritus autobusui žuvo 14 žmonių

Aktualu

L.Linkevičius: Lietuva neabejoja JAV įsipareigojimais NATO

Gazas

Sprinto rungtį Palangos Vytauto gatvėje laimėjo „Porsche Cayman GT4 Clubsport“

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Išmanus kaimas

Festivalis „Galapagai”

Parašykite atsiliepimą apie 15min