-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Paulius Sviklas: WRC organizatoriai, nesiteisinkit – susimovėte

Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas Lietuvoje buvo amžiaus nelaimė šalies automobilių sportui. Socialiniuose tinkluose organizatoriai kalami prie kryžiaus, greičiausi pasaulio ralistai tokius kelius išrinkusius žmones vadina kvailiais, o patys organizatoriai apsiribojo vieninteliu pranešimu spaudai, kuriame save teisina ir teigia, jog nieko blogo neįvyko ir dėl visko kaltas oras. Ir truputį meluoja.
Paulius Sviklas
Paulius Sviklas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Kelio danga tapo minkšta dėl prieš tai regione iškritusio didelio kritulių kiekio, dar prieš prasidedant raliui, dėl šių priežasčių teko dvigubai sutrumpinti Kapčiamiesčio greičio ruožą“, – buvo rašyta šeštadienį išplatintame pranešime spaudai, kuriame imamas interviu iš renginį organizavusios VšĮ „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ direktoriaus Algio Poteliūno. 

Ar nėra keista, kad tokį renginį organizuoti apsiimančioje įmonėje dirba tik vienas žmogus?

Greičio ruožai buvo atšaukti ne dėl lietaus, o kažkam susizgribus, jog jie yra netinkami WRC automobiliams

Greičio ruožai buvo atšaukti ne dėl lietaus. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos teigimu, 2014-ųjų birželį (per pirmas 29 jo dienas) Druskininkuose iškrito 59 mm kritulių. Per 2013-ųjų birželį – 79 mm.

Vidutinis kritulių kiekis birželio mėnesį per pastaruosius 30 metų – 85 mm, tad šių metų birželis Druskininkuose buvo neįprastai sausas. 

Greičio ruožai buvo atšaukti dėl to, kad kažkas susizgribo, jog jie yra netinkami WRC automobiliams. Gaila, kad tą padarė per vėlai. Kita oficiali greičio ruožų atšaukimo priežastis – pavojingose vietose stovintys žiūrovai.

Paskelbus apie WRC etapą Lenkijoje ir Lietuvoje, buvo kalbama apie visą ralio dieną mūsų šalyje. Vėliau „visa diena“ pasikeitė į keturis greičio ruožus, tačiau tą galima suprasti – įgyvendinti finansines sąlygas, tikiu, nebuvo lengva ir čia turbūt neapsiėjome be lenkų pagalbos. Ačiū jiems už galimybę pamatyti nelinksmus greičiausių pasaulio ralistų veidus. Juk net ir keturi WRC greičio ruožai Lietuvoje prilygsta „Formulės 1“ bolido lakstymui Vilniuje.

Tačiau trys dienos prieš renginį du greičio ruožai buvo dvigubai sutrumpinti, o renginio dieną dar du buvo atšaukti. Vietoj šimto kilometrų mėgavimosi Lietuvos žvyrkeliais geriausi pasaulio ralistai įveikė tik trisdešimt. Ir tuos važiuodami keikėsi dėl pusmetrio gylio provėžų Druskininkų rajono miškuose.

Absoliutus laiko švaistymas. Mes važiavome 600 km paprastais keliais tam, kad įveiktume 58 km greičio ruožų, iš kurių 30 km buvo šū***

Bet po ralio kalbėti lengva. Tik kodėl tokia baigtis niekam neatėjo į galvą renkantis trasas?

Taip, jas tvirtina Tarptautinė automobilių federacija (FIA) ir lietuviai teoriškai gali nusipurtyti atsakomybę.

Tačiau kas pateikė FIA tvirtinti tokius kvailus greičio ruožus, kuriuose net ir po lietuviškų etapų lieka ne kiekvienam automobiliui įveikiamos provėžos? Beveik visi kalbinti lietuviai ralistai teigė nuspėję tokią baigtį vos išvydę greičio ruožų žemėlapius.

Liežuvio už dantų dažnai nelaikantis britas Krisas Meeke, šiuo metu užimantis septintą vietą 2014-ųjų WRC įskaitoje, po etapo Lenkijoje ir Lietuvoje mandagumu netryško: „Kažkas atlieka labai gerą darbą darydamas mūsų sportą kvailu. Didžioji idėja vykti į Lietuvą buvo gera, bet kažkas pamiršo pažiūrėti į greičio ruožus. Absoliutus laiko švaistymas. Mes važiavome 600 km paprastais keliais tam, kad įveiktume 58 km greičio ruožų, iš kurių 30 km buvo šū***.“

„Kelias suniokotas“, „baisu ir labai pavojinga“, „manau, kad keliai bus tiesiog sunaikinti“. Tai – geriausių pasaulio ralistų žodžiai pravažiavus Lietuvoje. Tų pačių, kurie nemato problemų važiuoti akmeningais Graikijos serpantinais ar Suomijos miškuose lėkti 200 km/val. greičiu.

WRC
WRC

Tai – dalyvių įspūdžiai. Jie dar stengiasi būti korektiški ir tolerantiški. Nuotraukos bei komentarai, kuriuos pastarosiomis dienomis gavau į pašto dėžutę, nemažai pasako ir apie sąlygas žiūrovams. Pavyzdžiui, nuoroda į greičio ruožą, kurios nuotrauką matote dešinėje pusėje. Matėte tokių „Halls Winter Rally“ ar „300 lakes rally“ metu? 

Mačiau ne vieną nuotrauką, kurioje – tarp raudonos juostos, ant kurios užrašyta „Danger area“, ir trasos stovintys savižudžiai žiūrovai. Tai – griežtai draudžiama zona ir apsaugininkai turėtų tokius žiūrovus nedelsdami nuvyti. Tačiau apsaugininkai Lietuvos WRC metu pasižymėjo tik rūpinimusi, iš kurios pusės patiems geriau stebėti varžybas.

Galima sakyti, kad čia kaltas kaimiškas Lietuvos ralio žiūrovų mentalitetas, tačiau kas pasakytų, kad Lenkijoje tokių mažiau? Tačiau ten viskas buvo daugiau mažiau gerai. Jau nebekalbant apie išprotėjusius Argentinos ar Meksikos sirgalius. Tačiau ten raliai vyksta kasmet. 

Turiu įtarimą, kad Lietuvoje WRC daugiau nebevyks. Kita vertus, jeigu ir klystu, antras kartas su WRC primintų lietuvių bandymus dalyvauti „Eurovizijoje“. Tad gal nereikia? Lenkija ne taip ir toli, o ralio organizacija ten – labai gera.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius