Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 01 07

2008-ieji – sėkmingiausi metai uosto istorijoje

Praėjusieji metai Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui buvo sėkmingiausi per visą jo istoriją. Uosto atstovai teigė, kad šiemet, visą pasaulį užklupus sunkmečiui, tokių rezultatų nebesitikintys, tačiau ketina dirbti iš peties, kad liktų konkurencingi.
Pernai uoste perkrautas rekordinis krovinių kiekis – beveik 30 mln. tonų. Tai dešimt proc. daugiau nei prieš tai buvusiais metais.
Pernai uoste perkrautas rekordinis krovinių kiekis – beveik 30 mln. tonų. Tai dešimt proc. daugiau nei prieš tai buvusiais metais. / 15min.lt/Eriko Ovčarenkos nuotr.

„Praėjusieji metai mums, uostininkams, buvo tikrai geri. Liekame lyderiais tarp rytinės Baltijos pakrantės uostų, atmetus Sankt Peterburgą. Perkrovėme beveik 30 milijonų tonų krovinių, to istorijoje iki šiol dar nebuvo pasiekta - labai gražus skaičius. Prieš tai buvusiais metais perkovėme 27,4 milijonus tonų, tad apimtys išaugo apie dešimt procentų“, – džiaugėsi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas.

Anot jo, praėjusieji metai buvo sėkmingi visoms uosto kompanijoms. Labiausiai, net dvigubai, krovos apimtis padidino bendrovė „Klaipėdos nafta“.

Investavo į infrastruktūrą

„2008-aisiais atlikome infrastruktūros gerinimo darbų už 155 milijonus litų. Pagilinta Malkų įlanka, iš uosto vartų ištraukti visi laivai skenduoliai, tam panaudojome ir Pasaulio banko lėšas. Tebevyksta 144 krantinės statybos, baigiame 143 krantinės statybas. Padaryta nemažai darbų. Šiemet plukdėme miesto gyventojus laivu, siekdami aprodyti uostą, kad visuomenė kuo labiau priartėtų ir pažintų uostą, matytų, jog jis dirba normalia tvarka ir nėra baubas, kaip kartais bandoma nupiešti“,  sakė S.Dobilinskas.

Praėjusieji metai mums, uostininkams, buvo tikrai geri. Liekame lyderiais tarp rytinės Baltijos pakrantės uostų, atmetus Sankt Peterburgą. Džiaugėsi S.Dobilinskas.

Pernai Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, kaip ir planavo, gavo 150 mln. litų pajamų, jos gautos iš kruizinės laivybos, žemės nuomos, rinkliavų ir kt.

Projektai svarbūs ir miestui

Šiemet uosto vadovybė ketina tęsti jau pradėtus ir imtis naujų projektų. „Pradėjome projektuoti Baltijos prospekto sankryžą, šiais metais turėtų būti paruoštas projektas. Bus pradėtas įgyvendinti pietinio išvažiavimo iš Tarptautinės jūrų perkėlos projektas, jam skirti Europos fondų pinigai. Bus pradėtas statyti Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas bei išplėstas ir pailgintas geležinkelio viadukas į Smiltynės perkėlą. Šie projektai liečia ne tik uostą, bet ir miestą. Pagal Vilniaus Gedimino technikos universiteto ekspertų paskaičiavimus, Baltijos prospekto sutvarkymas sumažintų transporto problemas. Šiuo keliu judės 11 procentų uosto transporto, šiaip jis tarnaus miestui“, – sakė generalinis direktorius. Šiems planams įgyvendinti Klaipėdos valstybinis jūrų uostas šiemet ketina išleisti apie 173 mln. litų.

Pasaulį apėmus sunkmečiui S.Dobilinskas prognozavo, kad šiemet uoste bus perkrauta 10-20 proc. mažiau krovinių. „Niekas nesitiki vien augimo, dabar reikės parodyti, ką sugebame, ir konkuruoti su kitais“, – sakė jis.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius