A.Zuokas neslėpė skeptiško požiūrio: „Net jeigu tokia apklausa ir įvyktų, tai nemokamų pietų nebūna. Reikia rasti, iš kur reikėtų kompensuoti arba kokių funkcijų Vilniaus mieste reikėtų atsisakyti, kurių vertė yra apie 180 mln. Lt per metus. Tiek kainuoja visuomeninis transportas Vilniaus miestui.“
Kol kas kalba eina tik apie apklausą, o ne apie sprendimą važiavimą troleibusais ir autobusais padaryti nemokamą.
E.bilieto įvedimą, kurį lydi daugybė nesusipratimų, A.Zuokas neskuba vadinti nesėkme ar fiasko. Esą projektas pradėtas dar 2007 metais, baigtas turėjo būti 2009 metais, o tai pavyko padaryti tik dabar.
„Skambių epitetų galima daug turėti, tačiau šiandien yra išplatinta 120 tūkst. Vilniečio kortelių. Šiandien visi, kurie naudojasi viešuoju transportu, jau naudojasi šiomis kortelėmis, Vilniečio kortelė veikia. Aišku, įdiegimo procese buvo problemų, jų buvo, ypač platinimo tinkle, apie dešimt dienų. Dar šiandien turime kai kurių sutrikimų dėl gamybos proceso, bet to buvo bumo, koks buvo rugsėjo pradžioje, nebėra ir ateityje nebebus“, – įsitikinęs A.Zuokas.
Apklausos organizavimą paskatino kaimyninės Estijos sostinės Talino pavyzdys, kur ketinama viešąjį transportą padaryti nemokamą. „Klausimas, kas ir už ką mokės. Aš netikiu, kad Talinas taip padarys, nes nemokamo visuomeninio transporto nebūna“, – kalbėjo meras.
A.Zuokas teigė esąs tikras, kad taryba neskubės ir sprendimo per pirmą posėdį nepriims.
Tarybos posėdyje šis klausimas sulaukė audringų diskusijų, peraugusių į atvirus emocingus ginčus. Opozicija pozicijos atstovus, ypač klausimą pristačiusį vicemerą Romą Adomavičių kaltino politikavimu prieš rinkimus. Pastarasis atsikirto, kad „konservatoriai nenori nieko svarstyti, jiems geriausia būtų, jeigu iš viso nevyktų tarybos posėdžiai“.
Taryba pritarė klausimo pateikimui, tačiau neatmestina, kad tiek komitetuose, tiek priimant galutinį sprendimą diskusijų bus dar daugiau. Prie svarstymų bus grįžta tik po Seimo rinkimų.