Kaip sekmadienį informavo bendrovę valdanti Kauno miesto savivaldybė, „Autrolio“ vadovybei teko priimti šį sprendimą, nes su Kauno troleibusų vairuotojų profesine sąjunga (KTVPS) nepavyko susitarti dėl atlyginimų visiems vairuotojams mažinimo 15 proc.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Streikas |
„Siūlėme mažiau skausmingą sprendimą, tačiau profsąjunga su juo nesutiko. Rugpjūčio 28 dieną informavome profsąjungą apie tai, kad ketinama iš viso atleisti 88 darbuotojus, iš jų apie 40 – vairuotojų. Norėdama išgyventi, bendrovė neturi kito pasirinkimo“, – sakė „Autrolio“ generalinis direktorius Mindaugas Legas.
Pasak jo, bendrovė gauna lėšas iš bilietų pardavimo ir kompensacijas pagal nuvažiuotus kilometrus, nes bilietų kainos nepadengia veiklos išlaidų. Nuo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Streikas |
Tai sumažino bendrovės pajamas 800 tūkst. litų. Be to, nuo sausio 1 dienos panaikintas lengvatinis 5 proc. ir nustatytas 19 proc. tarifas PVM transporto paslaugoms. Nuo rugsėjo 1 d. įsigalios naujasis 21 proc. PVM tarifas, tai vėl mažins bendrovės pajamas, kadangi bilietų kainos nesikeis, o bendrovė turės dar daugiau mokėti į biudžetą. „Vien dėl to per metus įmonėje atsiras papildomas apie 12 mln. litų dydžio finansinis trūkumas“, – teigė M.Legas.
Įmonės vadovas priminė, kad „Autrolis“ pagal 2006 metų sutartį su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banku dėl paskolos naujiems troleibusams „Solaris“ pirkti bankui skolingas 39,6 mln. litų. Dėl to kiekvieną ketvirtį reikia bankui sumokėti 1,564 mln. litų. Papildomų išlaidų pareikalauja ir bendrovės įsipareigojimas kasmet investuoti į kontaktinio kabelinio tinklo remontą ir atnaujinimą 1,4 mln.lt. Šiemet šis įsipareigojimas dar neįvykdytas.
Algos nemažintos tik vairuotojams
Šiemet „Autrolio“ vadovų atlyginimai buvo sumažinti 21-28 procentu. Įmonės tarnybų viršininkams darbo užmokestis sumažėjo 15 -16 procentų. Tuo metu troleibusų vairuotojų atlyginimai dar nebuvo mažinti. Šiuo metu vidutinis išmokėtas vairuotojų atlyginimas yra 1989 litai „į rankas“.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Streikas |
Bendrovės valdyba nutarė mažinti darbuotojų atlyginimus 15 proc. Naujas algas vairuotojai turėjo pradėti gauti nuo rugsėjo. Apie tai jie buvo įspėti liepos 15 d.
„Susitarti su vairuotojus vienijančios profesinės sąjungos nariais nepavyko. Jos lyderis ir toliau reikalauja, kad bendrovė dar kartą padidintų troleibusų vairuotojų atlyginimus. Jo teigimu, vairuotojai turėtų uždirbti iki 6 tūkst. litų, kaip kitose ES šalyse. Bendrovė, kuri gauna subsidijas ir kompensacijas iš savivaldybės ir mokesčių mokėtojų pinigų, negali patenkinti profsąjungos reikalavimų“, – teigiama „Autrolio“ valdybos pranešime.
Negalutiniais duomenimis, dalis bendrovės „Autrolis“ troleibusų vairuotojų ketina streikuoti ir rugsėjo 1-ąją. Anksčiau „Autrolio“ vairuotojai jau buvo surengę du streikus: rugpjūčio 17 d. įspėjamąjį, o rugpjūčio 24 d. – neterminuotą. Apie tai 15min.lt rašė (žr. susijusius straipsnius).