-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 12 11

Baltijos jūros laivynui prasideda iššūkių laikas

Baltijos regionas – speciali emisijos kontrolės zona, kurioje pagal Europos Sąjungos (ES) direktyvas iki 2015 metų dirbančių laivų degaluose leistinas sieros kiekis turės būti sumažintas dešimteriopai – iki 0,1 proc. Viso regiono laivybos sektoriui tai bus rimtas iššūkis.
Laivų paradas Kuršių mariose
Iki 2015-ųjų dirbančių laivų degaluose leistinas sieros kiekis turės būti sumažintas dešimteriopai. / Aurelijos Kirpaitės/15min.lt nuotr.

Todėl Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP) kviečia į gruodžio 12 d. vyksiantį projekto „Mar Chain“ seminarą apie žaliosios laivybos perspektyvas ir naujas galimybes. Seminare bus aptariami aplinkosaugos reikalavimai, aktualūs Baltijos jūros regione dirbančioms laivybos bendrovėms, galimos išeitys bei įmanomos išlaidų mažinimo galimybės laivyboje.

„Siekiant įgyvendinti žaliosios laivininkystės sprendimus, labai svarbu kurti regionines darbo grupes, kad šioje srityje dirbančios įmonės galėtų pasidalinti patirtimi, gautų aktualios informacijos ir galėtų lengviau įgyvendinti savo projektus bendradarbiaudamos tarpusavyje”, – teigė „Mar Chain“ projekto vadovas Andrius Sutinkas.

Laivybos ekspertai neabejoja, kad siekiant įgyvendinti pokyčius ir taip išsilaikyti rinkoje,  reikės pereiti  prie inovacinių technologijų diegimo laivuose.

„Naujieji reikalavimai dėl taršos mažinimo ženkliai padidins laivų savininkų išlaidas. Todėl seminare bus apžvelgiamos techninės galimybės, galinčios padėti sumažinti iš laivų išmetamų teršalų kiekį bei padėti išvengti papildomų išlaidų, susijusių su naujų reikalavimų užtikrinimu. Žinoma, galima pirkti dyzelinius degalus, bet išlaidos tokiu atveju didėtų 30-40 proc. Manoma, kad finansiškai labiau priimtina į variklius montuoti katalizatorius, diegti valymo sistemas“, – teigė Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka.

Projekto „Mar Chain“ vykdytojai pastebi, kad vadinamosios žaliosios laivybos eros pradžia Baltijos regione reiškia ne tik naujus iššūkius laivų savininkams, bet ir naujas galimybes laivų statytojams bei remontininkams, technologijų kūrėjams.

„Lietuvos laivų statytojai jau turi sėkmingos patirties įgyvendinant žaliosios laivybos projektus, mūsų šalyje buvo statomas dujomis varomas keltas. Seminaras KMTP – tai paskatinimas visoms institucijoms praplėsti akiratį, nes naujosios ES direktyvos palies visą laivybos sektorių. Tikimės, kad po šio renginio laivų savininkai ir statytojai įgys daugiau žinių iš technologijų kūrėjų, apie jų siūlomų inovacinių sprendimų technologinius aspektus, patikimumą ir ekonomiškumą“, – teigė A. Sutnikas.

Inovacinių technologijų kūrėjai laivų statytojams ir savininkams šiuo metu gali pateikti kelias alternatyvas. Viena iš jų – laivuose naudoti suskystintas dujas. Tokie laivai jau yra statomi Skandinavijos šalyse ir Klaipėdoje, tačiau ši sistema tinka tik naujos statybos laivams. Be to, šiuo metu trūksta infrastruktūros – suskystintų gamtinių dujų terminalų.

Laivų pramonė siūlo ir dar vieną išeitį – varikliuose įdiegti įrangą, vadinamąjį skruberį, kuris sumažintų sieros kiekį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius