Bendrame katalikų, evangelikų, liuteronų ir stačiatikių bažnyčių komunikate teigiama:
„Žmogiškasis orumas reikalauja, kad žmogaus gyvybė būtų perduodama asmenišku ir sąmoningu veiksmu šeimoje per santuokinį aktą. Todėl krikščioniškoji etika niekada nepritars gyvybės pradėjimui mėgintuvėlyje (in vitro).
Taip pat nepriimtinas trečiųjų asmenų lytinių ląstelių naudojimas apvaisinimui, paminant ir Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijos ginamą prigimtinę vaiko teisę žinoti savo biologinius tėvus.“
Pasak bažnyčių vadovų, jie reiškia solidarumą su nevaisingais sutuoktiniais, tačiau pabrėžė, kad pagalba jiems negali peržengti pagarbos žmogaus gyvybei, orumui bei šeimai ribų. Šį komunikatą paskelbė katalikų arkivyskupas Sigitas Tamkevičius, evangelikų liuteronų vyskupas Mindaugas Sabutis ir stačiatikių kunigas Vitalijus Mockus, rašo naujienų agentūra BNS.
„Krikščioniškoji etika atliepia šiandienos medicinos mokslo įrodytą tiesą, kad žmogaus gyvybė atsiranda nuo prasidėjimo momento. Todėl jau nuo zigotos susidarymo savo egzistavimą pradeda unikalus asmuo, kuriam turi būti užtikrinta prigimtinė teisė į gyvybę“, teigiama komunikate.
Anot jo, „krikščioniškajai etikai visiškai nepriimtinas perteklinių embrionų kūrimas, jų šaldymas ir naikinimas pasibaigus „galiojimo terminui“. Juo labiau kad egzistuoja moterį nuo papildomo hormoninio stimuliavimo apsauganti alternatyva – kiaušialąsčių šaldymas.
Krikščionių tikėjimo atstovai tvirtina nepritariantys embrionų redukcijai, kurią įvardijo kaip selektyvius abortus, atliekamus iki vaiko gimimo.
Seime šiuo metu svarstomi projektai dėl dirbtinio apvaisinimo yra sulaukę prieštaringų vertinimų.