Šių metų pradžioje kelių sektoriuje dirbo 7,3 tūkst. žmonių, o kelininkus aptarnaujančiose ar subrangovinėse įmonėse – dar 6 tūkst. žmonių. Apie tūkstantis žmonių jau buvo atleisti per pirmuosius tris mėnesius, o dar 4,2 tūkst. artimiausiu metu gali būti atleisti.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomojo direktoriaus Sigito Bublio teigimu, atleidus apie 5,2 tūkst. darbuotojų vien fizinių asmenų mokesčių, privalomojo sveikatos draudimo ar „Sodros" mokesčių nebus sumokėta apie 60 mln. litų. Kitais žodžiais tariant, atleidus tiek darbuotojų Lietuvos žemėlapyje nebeliktų Vievio, o žinant, kad vienas darbuotojas išlaiko tris bedarbius, iš Lietuvos žemėlapio galima būtų ištrinti ir 15,6 tūkst. gyventojų turintį Rokiškį.
„Katastrofinė padėtis kelių sektoriuje susidarys, jei Vyriausybė tikrai ryšis kardinaliai sumažinti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimą, – teigė asociacijos „Lietuvos keliai“ vykdomasis direktorius. – Tokiu būdu bus sužlugdytas kelių sektoriaus verslas, bus surenkama mažiau mokesčių, gerokai suprastės ir taip nepavydėtina kelių būklė – dėl to vairuotojai ir draudimo įmonės patirs šimtus tūkstančių litų nuostolių.“
Pagal rengiamą Vyriausybės nutarimo projektą lėšos KPPP mažinamos nuo 1,341 mlrd. litų iki 626 mln. litų, tačiau grąžinus praėjusių metų skolas rangovams ir subrangovams realiai KPPP sąmatoje liktų 277,6 mln. litų.
S.Bublio teigimu, itin apmaudu, kad darbo gali netekti tūkstančiai profesionalių mechanizatorių, kurių parengimas kainavo šimtus tūkstančių litų ir kuriuos, pagerėjus finansinei situacijai, susigrąžinti įmonėms bus labai sunku.