-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 07 02

Bėgiai vietoj Girulių miško: klaipėdiečiai žada nepamiršti to ir per rinkimus

Geležinkelio mazgo plėtros galimybė kertant Girulių mišką ir toliau kelia aistras Klaipėdoje. Nors Vyriausybės vadovai ir bandė gesinti aistras tikindami, kad Pauosčio kelynas pajūryje – tik viena iš svarstomų alternatyvų, klaipėdiečiai siekia, kad tokia galimybė plėsti geležinkelio bėgius čia net nebūtų svarstoma.
Gyventojų susitikimas su valdžios atstovais
Gyventojų susitikimas su valdžios atstovais / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Susitikime su klaipėdiečiais Girulių miške lauktas aplinkos ministras Kęstutis Mažeika. Tačiau ketvirtadienį pajūryje viešėjęs ministras į susitikimą neatvyko. Vietoj jo į Girulius atvažiavo viceministras Marius Narmontas bei susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Geležinkelio kelynas Giruliuose.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Geležinkelio kelynas Giruliuose.

Kirsti miško neleis

Gyventojai tikino, kad iš Vyriausybės sklindantys bandymai nuraminti, kad bus svarstomos visos alternatyvos geležinkelio plėtrai iki pat Kopūstų kaimo Klaipėdos rajone, jų neveikia. Jie siekia, kad Girulių miško alternatyva apskritai nebūtų svarstoma.

„Svarbiausiai, kad jūs savo dėmesį tai temai išlaikytumėte ir visada domėtumėtės, ką šia tema daro Vyriausybė, Susisiekimo ministerija. O mes tuos veiksmus viešinsime, nes tikrai mokame sekti jų ruošiamus dokumentus. O jūsų, žmonės, darbas bus – ne tik reaguoti, bet ir savo kaimynui paaiškinti, kad laiku sustabdytume. Dar vienas dalykas – visus politikus, kuriuos pažįstate – vietos ar Seimo narius, per ateinančius rinkimus visiems kaip į kaktą klausimas: ar pašalinsi Girulius iš geležinkeliečių planų“ – dėstė susirinkusiems Klaipėdos bendruomenių asociacijos valdybos pirmininkas Gintaras Ramašauskas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gintaras Ramašauskas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gintaras Ramašauskas

Klaipėdiečiai atvirai teigė netikintys ir neva nepriklausomais poveikio aplinkai vertintojais. Esą istorija su išoriniu uostu Melnragėje ir Būtingėje nuvylė. „Tegu jie daro savo popieriuose ką nori, bet mes neleisime“, – buvo kategoriškas G.Ramašauskas.

Viceministras G.Mažeika patikino, kad iš miesto centro bus iškelti krovininiai traukiniai. Esą pastarųjų metų statistika rodo, kad krova geležinkeliais iš uosto auga. Jų kelionę norima organizuoti taip, kad būtų aplenktas miesto centras.

Geležinkelių infrastruktūros plėtra Klaipėdoje reikalinga, siekiant iki 2030 metų iš centrinės miesto stoties iškelti beveik visus krovinius. Projekto rengėjai teigia, kad iškėlus krovinius iš Klaipėdos centrinės stoties, sumažėtų triukšmas ir oro tarša mieste.

Tačiau sukilę klaipėdiečiai skaičiuoja, kad Pauosčio kelyno išplėtimas kainuotų apie 30 hektarų pajūrio miško ploto iškirtimą. Palyginimui, Klaipėdos miesto senamiesčio plotas – apie 35 ha.

Kaip išsigelbėjimas – parkas

Trečiadienį Vyriausybė pataisė nutarimo projektą ir kaip galimas geležinkelio plėtros zonas įvardijo ir Klaipėdos rajono teritorijas.

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius Vyriausybės posėdyje teisinosi, kad anksčiau alternatyva plėsti geležinkelių mazgą Kopūstų kaime nebuvo įrašyta į nutarimą dėl „techninių papildymų“.

„Šis klausimas pateikiamas antrą kartą, praeitame posėdyje buvo priimtas, bet dėl techninių papildymų nebuvo įrašytas vienas sakinys, kuris praplečia numatytą svarstyti teritoriją geležinkelio mazgui plėsti – Kopūstų kaimą“, – BNS citavo ministrą.

Plėsti geležinkelio mazgą prireikė vykdant įsipareigojimą iš miesto centro iškelti pramoninius traukinius.

Anksčiau buvo numatyta, kad traukinių mazgas būtų plečiamas ties Kopūstų kaimu.

Tačiau šį pavasarį gyventojai sunerimo išvydę sprendimus plėsti Pauosčio kelyną ties Giruliais ir dėl to iškirsti dešimtis hektaro miško.

Į uostamiestį atvykęs susisiekimo viceministras G.Mažeika ramino įpykusius klaipėdiečius, kad bus vertinamos visos alternatyvos ruože nuo Kopūstų kaimo Klaipėdos rajone, pro Pauosčio kelyną iki geležinkelio viaduko virš Liepų gatvės Klaipėdoje, ir ruože nuo Rimkų geležinkelio stoties pro Draugystės geležinkelio stotį iki Klaipėdos uosto ribos.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gyventojų susitikimas su valdžios atstovais
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Gyventojų susitikimas su valdžios atstovais

Nepritarimą plėsti geležinkelio kelyną Giruliuose išreiškė ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Kaip priemonę išsaugoti mišką svarstoma idėja kurti Girulių regioninį parką.

Aplinkos viceministras M.Narmontas abejojo, ar noras staiga kurti regioninį parką būtų protingas.

17 Seimo narių, daugiausia dirbančių opozicijoje, praėjusią savaitę registravo rezoliucijos projektą, kuriuo reikalaujama iš Vyriausybės sprendimo išbraukti Pauosčio kelyno plėtrą ir pagrindine alternatyva įtraukti Kopūstų kaimą.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovai BNS anksčiau teigė, kad apie miškų kirtimus Giruliuose kalbėti dar anksti, pirmiausia reikia pasirinkta vietą, kur norima iškelti uostamiesčio geležinkelių mazgą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius