Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 05 24 /13:36

Bendrovės vadovas apie sunkvežimio ir traukinio avariją Italijoje: vietiniai apšaukė policiją už netvarką pervažoje

Visą Italiją sukrėtė eismo nelaimė geležinkelyje, kurios metu keleivinis traukinys rėžėsi į Lietuvos įmonės sunkvežimį, gabenusį didžiulių gabaritų krovinį. Kaip 15min papasakojo Vilniuje įsikūrusios vežėjų bendrovės TLB transporto direktorius Marius Vencius, eismas šioje geležinkelio pervažoje buvo sureguliuotas katastrofiškai, ir tai nebuvo naujiena. Tuo metu patyrusiam savo darbuotojui Dariui Z., kuris incidento metu buvo blaivutėlis, vienas įmonės vadovų jokių pretenzijų neturi.
Italijoje traukiniui įsirėžus į Lietuvoje registruotą sunkvežimį žuvo du žmonės
Italijoje traukiniui įsirėžus į Lietuvoje registruotą sunkvežimį žuvo du žmonės / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Katastrofa geležinkelyje Italijoje iškart sukėlė klausimą, kaip galėjo nutikti tokio masto nelaimė, juolab nestandartinį krovinį lydėjo šios srities profesionalų tarnyba, kurią šiuo atveju sudarė net trys ekipažai.

Vežėjų bendrovės TLB, kurios sunkvežimis pateko į avariją, vienas vadovų Marius Vencius įsitikinęs, kad šiuo atveju nelaimę lėmė techniniai nesklandumai Italijos geležinkelyje, apie kuriuos jau seniai buvo žinoma.

Vietiniai policininkams šaukė: „Jūs ką, nežinot, kad šita pervaža jau pusę metų blogai funkcionuoja?“ Jei taip – tai visiška katastrofa.

„Problema ta, kad geležinkelio signalizacija nesuveikė. Ji turėjo suveikti prieš minutę arba dvi minutes iki traukinio atvažiavimo, o ne prieš 5 sekundes iki smūgio, kaip tai atsitiko šiuo atveju. Kiek girdėjom iš liudininkų, į avarijos vietą atbėgę vietiniai kaimelio žmonės policininkams šaukė: „Jūs ką, nežinot, kad šita pervaža jau pusę metų blogai funkcionuoja!“ Žmonės tiesiog rėkė ant policijos, buvo kilęs tikras chaosas. Jei taip yra iš tikrųjų, tai – visiška katastrofa“, – tvirtino M.Vencius.

Vienas bendrovės vadovų naktinių įvykių įkarštyje spėjo asmeniškai pabendrauti su savo vairuotoju. Jokių pretenzijų vadovas Dariui Z. neturi.

TLB transporto direktorius nuosekliai 15min papasakojo apie tai, ko iki šiol nebuvo galima suprasti iš užsienio žiniasklaidos pranešimų: kodėl traukinys rėžėsi į krovinį, o žuvo lydinčio transporto vairuotojas?

Pasirodo, kai krovinys buvo tempiamas per bėgius, lydintis mikroautobusas sinchroniškai važiavo greta puspriekabės. Traukinio smūgis teko tiek į krovinį, tiek į mikroautobusą. Tuo metu pats vilkikas liko nepažeistas – būtent todėl lietuvis jo vairuotojas liko sveikutėlis ir po akimirkos iššoko iš kabinos.

Kaip jau skelbė 15min, šios avarijos metu žuvo du žmonės.

Italijos pareigūnai ketvirtadienį informavo, kad sunkvežimio vairuotojas Darius Z. iš Lietuvos įvykio metu buvo visiškai blaivus – jo apsvaigimo nuo alkoholio testas buvo neigiamas.

„Kokius nestandartinius, stambių gabaritų krovinius įprastai veža jūsų įmonė?“15min ketvirtadienį pasiteiravo bendrovės TLB transporto vadovo M.Venciaus.

– Vežame įvairius krovinius. Bet nemažai pasitaiko ir negabaritinių krovinių. Tai būna ilgi, platūs kroviniai, arba itin sunkūs. Žodžiu, visokie nedalomi įrenginiai ir taip toliau. Ir šįkart mes vežėme būtent tokį nestandartinį krovinį.

– Kaip tokie pervežimai organizuojami?

– Viskas būna suplanuojama ir surežisuojama, užsakyti leidimai. Negalima tokio krovinio vežti šiaip sau – reikia pasirūpinti visais leidimais. Mes visa tai turėjome. Ir šiuo atveju mus lydėjo trys konvojaus, oficialios palydos, mašinos. Tai ne policijos palyda, o specialios, turinčios leidimą tai daryti, įmonės.

– Kaip jūs pats sužinojote apie nelaimę?

– Naktį bendravau su vairuotoju. Jis pats man paskambino maždaug po penkių minučių, tuo metu ten tikriausiai dar net nebuvo policijos. Jis pasakė: aš sveikas, Mariau, bet vagonai guli, ir čia didelė problema...

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Italijoje traukiniui įsirėžus į Lietuvoje registruotą sunkvežimį žuvo du žmonės
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Italijoje traukiniui įsirėžus į Lietuvoje registruotą sunkvežimį žuvo du žmonės

– Ar jums pavyko tiksliai atkurti šios avarijos scenarijų?

Lydintys automobiliai užtvėrė kelią ir per raciją pasakė – „Go!“, važiuojam.

– Atvažiavo mūsų vairuotojas su palyda prie pervažos ir sustojo. Dvi palydos mašinos pervažiavo geležinkelį. Lydinčiųjų tikslas buvo užtverti kelią kitiems, kad niekas tuo pačiu metu nevažiuotų per pervažą, nes ji gana siaura. Užtvėrė kelią ir per raciją pasakė – „Go!“, važiuojam. Vairuotojas pradėjo važiuoti. Tik užvažiavus ant bėgių, pasigirdo ir pasimatė raudonas signalas, pradėjo leistis užtvaras. Vairuotojas suprato, kad atvažiuoja traukinys, todėl spaudė akceleratorių, bandė važiuoti į priekį. Tačiau po penkių sekundžių – smūgis. Smūgis teko į krovinį, į priekabos galą. Pritrūko dar galbūt penkių sekundžių, kad sunkvežimis su visu kroviniu būtų spėjęs įveikti geležinkelio pervažą.

– Jei traukinys rėžėsi į priekabą, kaip žuvo trečiojo lydinčio automobilio vairuotojas?

– Trečiasis lydintis automobilis tikriausiai važiavo iš šono, kairėje pusėje šalia mūsų priekabos. Kai traukinys trenkėsi į priekabą, tuo pačiu priekaba nušlavė ir tą palydos mašinytę. O vilkiko vairuotojas, žinoma, pajautė smūgį į priekabą, nuo jo sunkvežimis persikreipė, tada mūsų vairuotojas spėjo atsidaryti duris ir jį išmetė ant žolės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius