Per pastaruosius dvejus metus į įvairias institucijas dėl informacijos suteikimo kreipėsi mažiau nei trečdalis (29 proc.) Lietuvos gyventojų. 45 proc. į valdžios įstaigas informacijos besikreipusių piliečių gavo nepilną, juos netenkinantį atsakymą, rodo „Transparency International“ Lietuvos skyriaus užsakymu atlikta „Vilmorus“ apklausa.
Kaip teigiama išplatintame pranešime, tyrimo metu 7 proc. respondentų sakė atsakymo apskritai nesulaukę.
Tarp priemonių, galinčių pagerinti piliečių bendravimą su Lietuvos valdžios institucijų atstovais, gyventojai dažniausiai įvardina kultūringesnį aptarnavimą ir pagarbą žmogui (28 proc.), sakoma pranešime spaudai.
Daugiau negu pusė (52 proc.) į valdžios institucijas besikreipusių gyventojų teigia, kad valstybės institucijų skelbiamos informacijos nepakanka.
Informacijos į valdžios institucijas besikreipusieji piliečiai kritiškiau negu nesikreipusieji vertina valdžios įstaigų pateikiamos informacijos kiekį. Jie taip pat mano, kad pagrindinis veiksnys, trukdantys kreiptis informacijos, yra sudėtinga kreipimosi procedūra bei žinių, kur kreiptis dėl iškilusio klausimo, stoka. 44 proc. lietuvių mano, kad valstybės ir savivaldybių institucijų neviešinamos ir neteikiamos informacijos dalis yra didelė arba per didelė.
Apklausos metu tiesioginio interviu metodu buvo apklausta 1 002 18–97 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Apklausa atlikta vasario 11–21 dienomis.