Pernai už išorinę vaizdinę reklamą buvo surinkta daugiau nei 2 mln. Lt vietinės rinkliavos. Šiemet papildomų pajamų iš reklamos planuojama gauti keturiais būdais. „Atkreipėme dėmesį į pajamas, į kurias anksčiau nekreipdavom dėmesio, kurios atrodydavo nereikšmingos“, – „15min“ sakė Vilniaus savivaldybės mero pavaduotojas Vidmantas Martikonis.
Pirmiausia savivaldybei siūloma skelbti daugiau konkursų dėl išorinės vaizdinės reklamos įrengimo ir naudojimo sostinės viešosiose erdvėse. Kaip „15min“ sakė V.Martikonis, mieste yra keliolika vietų, kur galėtų būti įrengti nauji reklamai skirti plotai. Tai galėtų būti Neries krantinės ir kitos reprezentacinės miesto teritorijos. Papildomos įplaukos už reklamą tose vietose, galėtų siekti 0,5 mln. Lt.
Anksčiau iš gero gyvenimo galėjom sau leisti gyventi atsipūtę, o dabar renkam ir trupinius. Sakė V.Martikonis.
Taip pat norima aktyvinti savivaldybės valdomoje teritorijoje įrengtų reklaminių statinių kontrolę. Vicemero teigimu, nuorodos, reklaminiai plotai, skelbiantys degalinių, parduotuvių ir kitų įstaigų pavadinimus neretai būna įrengti ant miesto žemės. Iki šiol jie nebuvo patekę į savivaldybės akiratį, tačiau netrukus gali būti apmokestinti.
Preliminariais skaičiavimais, pajamos už vieną 16 kv. m ploto stovą sudarytų 5840 Lt per metus. Išaiškinus ir apmokestinus 80 tokių reklamos stovų, savivaldybė gautų 0,5 mln. Lt.
Daugiau papildomų lėšų ketinama gauti apmokestinus reklamą ant privačių statinių, esančių savivaldybės valdomoje teritorijoje. V.Martikonio teigimu, už naudojimąsi viešąja erdve miestas turi teisę rinkti įmokas. Tačiau tam turėtų būti pakeisti Vietinės rinkliavos už išorinę vaizdinę reklamą nuostatai. Jie pasipildytų nuostata apie 150 Lt rinkliavą už leidimo skelbti reklamą išdavimą.
Reklama per renginius
„15min“ žiniomis, planuojama apmokestinti ir išorinės vaizdinės reklamos skleidimą komercinių renginių metu. Dabar renginių organizatoriai moka tik vietinę rinkliavą, kuri siekia apie 80 Lt/val., už leidimo organizuoti renginius išdavimą.
Jei būtų nustatyta 250 Lt dydžio vietinė rinkliava už leidimo skleisti reklamą per komercinius renginius išdavimą, pavyzdžiui, 100 komercinių renginių savivaldybės biudžetą papildytų 25 tūkst. Lt.
„Anksčiau iš gero gyvenimo galėjom sau leisti gyventi atsipūtę, o dabar renkam ir trupinius“, – planuojamus pokyčius apibendrino V.Martikonis. Vicemero teigimu, savivaldybė stengiasi, jog tie pokyčiai įvyktų kuo greičiau: „Per mėnesį gal ir apsisuksim“.