Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Bus vertinama kultūros įstaigų teikiamų paslaugų kokybė

Liana Ruokytė-Jonsson
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr. / Liana Ruokytė-Jonsson
Šaltinis: 15min
1
A A

Kultūros ministerija patvirtino metodiką, pagal kurią bus vertinamas kultūros įstaigų vartotojų pasitenkinimas teikiamomis paslaugomis.

Remiantis reguliariai atliekamų kultūros ir meno įstaigų lankytojų apklausų duomenimis, bus siekiama išsiaiškinti kultūros įstaigų lankytojų nuomonę apie konkrečią kultūros įstaigą, jos teikiamas paslaugas, įvertinti lankytojų poreikius. Tikimasi, kad surinkti duomenys leis įstaigoms gerinti teikiamų paslaugų kokybę, praneša ministerija.

„Nors galbūt tai naujovė kai kurioms kultūros sektoriaus įstaigoms, tačiau metodikos variantas yra seniai naudojamas privačiame paslaugų sektoriuje. Neabejoju, kad ji bus lengvai priimta ir jos teikiamomis galimybėmis, informacija, duomenimis pasinaudos daugumos kultūros įstaigų“, – pažymėjo kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson.

Metodika sukurta siekiant tobulinti ministerijai pavaldžių kultūros ir meno įstaigų veiklos vertinimą ir valdymą, taip pat skatinti kultūros ir meno įstaigas rinkti bei analizuoti lankytojų teikiamą informaciją.

Vieninga apklausų vykdymo metodika pritaikyta atskiriems kultūros ir meno įstaigų segmentams (bibliotekoms, muziejams, teatrams, koncertinėms įstaigoms), taip atskleidžiant jų specifiškumą, paslaugų teikimo sezoniškumą ir kitus atskiram kultūros įstaigų segmentui būdingus aspektus. Metodika pritaikyta ir Lietuvos kultūros įstaigose ar renginiuose besilankantiems užsieniečiams, apklausos klausimynas išverstas į anglų kalbą.

Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson skatins sukurta metodika naudotis visas Kultūros ministerijos reguliavimo srityje esančias įstaigas: „Kultūros įstaigų lankytojų poreikių ir lūkesčių įvertinimas yra labai svarbus įgyvendinant kultūros politikos tikslus. Viešojo sektoriaus įstaigų veiklos efektyvumo vertinimas yra tiek pat svarbus ir pačių kultūros paslaugas teikiančių įstaigų veiklai, siekiant gerinti teikiamų paslaugų kokybę“.

Balandžio pradžioje Kultūros ministerijoje pavaldžių įstaigų atstovams buvo pristatyta bandomoji apklausa, parengta remiantis sukurta metodika. Apklausa atlikta bendradarbiaujant su aukštųjų mokyklų atstovais Vilniaus universitetu ir Kauno technologijos universitetu. Taip pat su penkiomis kultūros srities įstaigomis, dalyvavusiomis bandomajame projekte: Lietuvos aklųjų biblioteka, Kauno IX forto muziejus, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai, Koncertinė įstaiga Kauno valstybinė filharmonija, Nacionalinis Kauno dramos teatras.

Apklausų duomenys parodė, kad vartotojams svarbios ne tik teikiamos paslaugos. Didelis dėmesys buvo atkreiptas ir į aptarnavimo kultūrą, paslaugos teikimo aplinką, paslaugą teikiančio darbuotojo profesionalumą bei įvairius kitus veiksnius.

Kultūros įstaigų vartotojų pasitenkinimo teikiamomis paslaugomis tyrimo metodika parengta siekiant nuosekliai įgyvendinti Kultūros politikos kaitos gairėse suformuluotas kultūros valdymo ir valdysenos pokyčių nuostatas. Tai vykdoma atkreipiant dėmesį į augančius kultūros vartotojų poreikius ir skatinant kultūros sektoriaus įstaigas teikti kokybiškesnes bei įvairesnes paslaugas. Kultūros ministerijos rekomendacijoje nurodyta nuo 2017 m. tokį tyrimą atlikti kasmet arba ne rečiau kaip kartą per dvejus metus.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min