Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Cigaretėmis prekiaus baltuose pakeliuose?

Cigaretės
„Scanpix“ nuotr. / Kitais metais Baltijos šalys ketina pristatyti projektą, kurio tikslas - cigaretes pardavinėti baltuose pakeliuose.
Šaltinis: 15min
0
A A

Kovai su rūkymu Baltijos šalyse norima apriboti gamintojų kūrybiškumą. Siūloma, jog Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje cigaretės būtų parduodamos baltuose, vienoduose pakeliuose, ant kurių būtų žodiniai bei vaizdiniai įspėjimai, apie tabako daromą žalą sveikatai.

Nacionalinės alkoholio ir tabako kontrolės koalicijos prezidentas Aurelijus Veryga savo ruožtu priminė, jog kampanija prieš rūkymą negali nutrūkti, mat auga nauja karta, kuri galbūt dar nėra girdėjusi apie rūkymo žalą. Jis tikino, jog kovai su rūkymu bus pasitelkti nauji projektai. didžiausios Pirmasis, kuris Lietuvą pasieks kitais metais, bus didelis bendras Europos Sąjungos (ES) projektas „Kaip padaryti tabako mokesčius patraukliais“  – kaip įtikinti vyriausybes, kad tabako kainos yra patrauklus būdas reguliuoti rūkymo.

Kitas projektas apjungs tris Baltijos šalis: Lietuva, Latvija, Estija pristatys visuomenei ir politikams balto pakelio idėją. „Balto pakelio idėja paprasta. Atsižvelgdami į tai, kad vis daugiau kompanijų investuoja į tabako pakelį: gamina plonus pakelius, imituoja telefono ar kitų daiktų dizainą. Mes siūlome, kad pakuotė turėtų tapti balta, be vizualinio dizaino. Ant jos turėtų būti tik vaizdiniai bei žodiniai įspėjimai apie tabako daromą žalą sveikatai. Taip būtų išjungiama reklama vaikams ir moterims“, – sakė A.Veryga. Jo tvirtinimu, kol kas nediskutuota apie pavadinimų šriftą, ar jis turi būti visiems vienodas, ar gali būti skirtingas. „Iš esmės manome, kad tabako gamintojai neturėtų prieštarauti tokiai iniciatyvai, nes jei vartotojui reikia cigarečių, jam nesvarbu, iš kokio pakelio rūkyti“, – sakė A.Veryga.

Jis pripažino, jog projektas ambicingas, todėl dar nėra jokių garantijų, jog jis tikrai bus įgyvendintas.

Vis dėlto, LR Sveikatos apsaugos ministerijos Visuomenės sveikatos departamento direktorė Gelena Krivelienė pastebėjo, jog teisinių kliūčių projektui neturėtų būti. „Pagal Europos teisę galima įgyvendinti tokį projektą, nes nėra teisės aktų, kurie pripažintų, jog prekės ženklas yra aukščiau visuomenės sveikatos“, – pastebėjo G.Krivelienė.

Specialistų tvirtinimu, norint įgyvendinti tokią idėją turi būti pakeistas tabako kontrolės įstatymas, kuriame būtų reglamentuota, kokia Lietuvoje parduodamo tabako kontrolė turėtų būti. A.Verygos tvirtinimu, valstybei tai neturėtų kainuoti nė cento. 

„Kol kas nematau jokių teisinių kliūčių projektui įgyvendinti. Kitais metais pristatysime projektą, pažiūrėsime kaip žmonės reaguoja į jį, tada paruošime teisės aktus.  Tačiau tai, jog dar nepristačius projekto, jau yra jaučiamas tabako gamintojų priešinimasis, rodo, jog iniciatyva yra teisinga ir efektyvi“, – sakė A.Veryga.

„Help – už gyvenimą be tabako“

2009 m. prasidėjo antroji kampanijos „Help – už gyvenimą be tabako“ dalis, kurios tema – patarimai. Nuo gegužės mėnesio žmonės, metę rūkyti, ar tie, kurie žino, kaip nepradėti rūkyti, dalinosi savo asmenine patirtimi paremtais patarimais. Lietuvoje iš viso sulaukta apie 600 patarimų. Visi filmukai, kuriuose dalinami patarimai, patalpinti internetinėje svetainėje www.help-eu.com. Taip pat kaip kampanijos kanalais pasirinkta televizija, kurioje rodomos socialinės reklamos. Kampanija sulaukė dėmesio, mat net 57 proc. lietuvių prisipažįsta bent kartą matę kampanijos „Help – už gyvenimą be tabako“ filmuką.

Kampanija „Help – už gyvenimą be tabako“ pasitelkė ir internetą, kuriame patalpino naują serialą „Helpizodai“, skirtą jaunimui.  „Helpizodai“ – tai 11 atskirų filmukų, kurių ilgiausia trukmė 1 min. 30 sek. Šių absurdiškų ir juokingų „Helpizodų“ tikslas – bendrauti su jaunimu jiems suprantama kalba, kurią jie vertina, ir tuo pačiu atkreipti jų dėmesį į su tabaku susijusias problemas, duoti jiems tikrų patarimų, kuriuos galima rasti HELP tinklavietėje. Serialas glaudžiai susijęs su pagrindine HELP kampanijos tema –  patarimais. Kiekvienas „Helpizodas“ pateiks absurdišką patarimą, atkreipdamas dėmesį į vieną iš trijų pagrindinių HELP kampanijos temų: prevenciją, metimą rūkyti ir pasyvų rūkymą.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min