Dabar populiaru
Publikuota: 2012 gruodžio 3d. 09:00

Darbo įmonėje „Vilnius veža“ netekęs taksistas kaltina buvusius darbdavius netesėtais pažadais, šie jį – netinkamu darbu

Naujųjų Vilniaus savivaldybės taksi automobilių pristatymas
Vilniaus sav. nuotr. / Vilniaus savivaldybės taksi automobilių pristatyme

„Mane atleido, todėl nebijau pasakyti teisybės. Ketinu „Vilnius veža“ paduoti į teismą“, – viešai papasakoti savo istoriją nutarė vilnietis. Darbo netekusį taksistą nuvylė Vilniaus mero Artūro Zuoko iniciatyva įkurta bendrovė „Vilnius veža“. Taksi bendrovė kaltinimus atmeta ir savo ruožtu kaltina buvusį darbuotoją drausmės pažeidimais ir prastu darbu.

Į 15min.lt kreipęsis asmuo (vardas ir pavardė redakcijai žinoma) į taksi įmonę „Vilnius veža“ buvo priimtas spalio pradžioje. Pasak vairuotojo, nesklandumų kilo jau pačiomis pirmosiomis darbo dienomis.

Nors spalio 12-ąją „Vilnius veža“ išdidžiai pristatė savo veiklą ir naujuosius „Ford“ automobilius, taksisto teigimu, nė vienas vairuotojas dar neturėjo darbo sutarties. 

„Iki rinkimų buvo likusios dvi dienos. Žinoma, kad iškilmingas pristatymas buvo savireklamos dalis. Buvo ir melo – įmonės direktorius Rolandas Statulevičius viešai pasakė, kad mes esame apmokyti dirbti su aklaisiais, neįgaliais žmonėmis, nors tai buvo netiesa. Mus paleido į gatvę ir tiek. Be to, nuo penktadienio iki pirmadienio dirbome be darbo sutarties“, – 15min.lt pasakojo taksistas.

Į Vilniaus gatves išriedėjo aštuoni baltos spalvos „Ford C-Max“ automobiliai. Šioje istorijoje taip pat netrūko kontroversiškų atsiliepimų, mat viešojo pirkimo konkursas baigėsi be laimėtojų ir „Vilnius veža“ dėl mažesnės kainos pasirinko „Inchcape Motors“ transporto priemones.

Mašinos tokios žemos, kad kiemuose dugnus liečia.

Vairuotojas teigia, kad naujieji automobiliai turi labai svarbų trūkumą. „Nejaugi svarbiausia buvo kaina? Mašinos tokios žemos, kad kiemuose dugnus liečia – žiemą neįvažiuosi nė į vieną kiemą“, – įsitikinęs buvęs „Vilnius veža“ darbuotojas.

Važinėjo be techninės apžiūros

Buvęs įmonės darbuotojas teigia, kad jį labiausiai papiktino nesutvarkyti automobilių dokumentai. Tiksliau – neatlikta techninė apžiūra. „Savaitę laiko važinėjome be techninės apžiūros. Nė vienas iš vairuotojų net nežinojo to. Iki tos dienos, kai vieną iš jų sustabdė policija. Tuomet paaiškėjo, kad techninė apžiūra atlikta nebuvo ir taksistui iš savo kišenės reikėjo susimokėti. Ir netgi tada nebuvo jokio nurodymo sustabdyti darbą. Sakė, važiuokite toliau, kitą savaitę sutvarkysime. Aš atsisakiau, juk maža kas keliuose gali nutikti“, – teigė taksistas. Buvusio įmonės darbuotojo teigimu, po kelių dienų techninės apžiūros dokumentai visgi buvo sutvarkyti.

„Direktorius įdarbintas pavasarį, gauna 8 tūkstančius litų per mėnesį ir nesugeba pasirūpinti svarbiausiais dalykais? Mums buvo labai keista, – kraipė galvą. – Nuo pirmosios dienos susidūrėme ir su kitais rūpesčiais: neveikė planšetės, vadinasi, negalėjome gauti ir užsakymų. Jei pats nevažiuosi ir negaudysi klientų, nieko negausi. Nebuvo ir specialių aprangų, nors jas žadėjo pasiūti.“

Grąža klientams – iš savo kišenės

Pradėti darbą 24-iems „Vilnius veža“ taksistams reikėjo su asmeninėmis lėšomis. Tai taip pat sukėlė pasipiktinimo audrą.

„Klausėme direktoriaus, ar gausime aprangas, o šis ironiškai uždavė klausimą, ar į banką eitume dirbti neapsirengę? Bet juk atėjęs dirbti į banką, neturi klientams atiduoti grąžos iš savo asmeninių lėšų. O čia reikėjo. Kasdien po 100–200 litų smulkiais“, – prisipažino taksistas.

Pirmosiomis savaitėmis taksistams teko laikytis griežto ilgų darbo valandų grafiko. Tik vėliau jis buvo sudarytas pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus. „Iš pradžių dirbome po dvylika valandų per dieną – dvi dienas, dvi naktis ir turėjome du laisvadienius. Po naktinės pamainos grįždavai 8 ryto, tad vienas laisvadienis prapuldavo“, – pokalbį tęsė taksistas.

Iš darbo jis buvo atleistas lapkričio 5-ąją. Nepraėjus nė mėnesiui nuo įsidarbinimo pradžios. Išsamiai nupasakoti šios istorijos vyriškis nenorėjo. Tačiau tiki savo nekaltumu ir žada kreiptis į teismą. „Išgirdau, kad esu atleidžiamas už pravaikštą – neva nepasirodžiau darbe, nors buvau perspėjęs ir turėjau nedarbingumo pažymėjimą. Tuomet jie rado kitą priežastį atleisti, dar absurdiškesnę“, – tikino buvęs taksistas. 

Užsieniečiai – maloniai nustebę

Tiesa, ne viską pašnekovas piešė tamsiausiomis spalvomis. Jis vardijo ir tai, kas paliko teigiamą įspūdį.

Po pirmojo mėnesio niekas tos premijos taip ir negavo.

„Man patiko, jog bazinis atlyginimas į rankas 1,5 tūkst. litų, o 20 procentų nuo uždarbio lieka kaip premija. Tiesa, po pirmojo mėnesio niekas tos premijos taip ir negavo“, – sakė vairuotojas.

Per mėnesį, praleistą šiame darbe, jis sulaukė įvairių atsiliepimų iš klientų. Vieni būdavo pasipiktinę, kiti, priešingai, maloniai nustebinti kokybės, o užsieniečiai – ir kainos.

Vilnius veža“ vieno kilometro kaina 2,39 lito dienos metu, nuo 22 val. iki 6 val. – 2,99 lito, o įsėdimo mokestis – 3,9 lito. Tai bene brangiausios taksi paslaugos Vilniuje.

„Vilnius veža“ naudojasi ta pačia viena dispečerine, prie kurios yra prisijungę 33 individualia taksi veikla besiverčiantys taksi vairuotojai. Tai reiškia, kad paskambinę telefonu 1450 turite perspėti, jog norėsite važiuoti „Vilnius veža“ taksi automobiliu.

Beje, jeigu neperspėsite, jums taip pat gali būti atsiųstas „Vilnius veža“ taksi, nors to neprašėte.

„Žmogus išsikviečia ir tuomet stebisi, kodėl niekas neperspėjo, kad atvažiuos „Vilnius veža“ automobilis. Prie žemesnių kainų įpratę klientai piktindavosi. Žinoma, ne visi. Kitiems patinka, kad automobilis naujas ir švarus, neprirūkytas, negroja rusiška muzika. Teko skaityti, kad panorėję būtent „Vilnius veža“ automobilio, vietoj jo sulaukdavo kitos įmonės. Nenuostabu, nes turime tik 8 automobilius“, – sakė pašnekovas.

Jis patikino, kad įmonė „Vilnius veža“ išties yra sąžininga savo klientams. „Sistema veikė automatiškai, jokio kliento neapgausi. Net užsieniečio. Jau seniai visiems buvo žinoma, kad užsieniečiai iš oro uosto be 50 litų vežami nebūdavo. Dabar jie apakę, kad sumoka 20 litų“, – tikino vyriškis.

Planuojama, kad netolimoje ateityje „Vilnius veža“ turės 100 automobilių. Tuomet ši A.Zuoko iniciatyva sukurta bendrovė taps rimtu konkurentu kitoms Vilniaus taksi įmonėms. 

Sklinda kalbos, kad „Vilnius veža“ konkurentams bus iškelti reikalavimai suvienodinti įkainius. Ar taip nutiks ir vilniečiams teks brangiau mokėti už taksi, parodys laikas.

„Vilnius veža“ įmonės direktoriaus R.Statulevičiaus komentaras:

„Iki šiol atleidome tik vieną darbuotoją, nenuostabu, kad jis viešai nusprendė išlieti neviltį. Jo rezultatai buvo patys prasčiausi, triskart prastesni už kitų. Sužinojome, kad jis žaidžia pokerį, be to, turėjo drausminių nuobaudų. Visgi jo rezultatai netenkino įmonės lūkesčių – tai buvo pagrindinė atleidimo priežastis“, – 15min.lt sakė R.Statulevičius.

Jis paneigė informaciją, kad taksi vairuotojai savaitę važinėjo be techninės apžiūros: „Techninę apžiūrą gauna kiekvienas užregistruotas automobilis ir be techninės apžiūros jie negalėjo išvažiuoti į gatvę. „Regitroje“ techninė apžiūra buvo iškart atlikta.“

Taip pat direktorius patikino, kad darbuotojai buvo supažindinti su neįgaliųjų elgesio taisyklėmis, bet pripažino, kad premijų išmokėti dar nesuspėjo.

„Mūsų darbuotojai nebuvo apmokyti dirbti su neįgaliaisiais? Kiekvienas turi specialią atmintinę, kaip elgtis su neįgaliaisiais, jeigu jis nesimokė, tai jau jo problema. Buvo konkretūs nurodymai, kaip elgtis ir su aklaisiais“, – tikino R.Statulevičius.

„Premijas vėluojama išmokėti, bet vėluojama dėl techninių dalykų. Įdiegėme naują įrangą ir sistemoje trūko duomenų. Vargu ar jam apskritai vertėtų mokėti tą premiją. Jis dar turi prisipažinti, kad lapkričio pirmą dieną darbo metu nuvažiavo 300 kilometrų savais reikalais. Pavežė tik vieną klientą, o pasiteisino, kad lankė kapus. Labas rytas... Jeigu jau tikrai nori, tai reikia pasisakyti, perspėti. Žmonių yra visokių... Mes stengiamės samdyti tuos, kurie dar nėra dirbę taksistais. Jau dirbę taksistais dažnai turi blogą įdirbį, todėl pas mus įdarbinti tik keli buvę taksi vairuotojai su labai geromis rekomendacijomis“, – kalbėjo įmonės „Vilnius veža“ direktorius.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie 15min