„Neįtikėtina, tačiau dėl įmonės įvaizdžio kandidatų skaičius į konkrečią poziciją gali skirtis net 7 – 8 kartus“, – sakė personalo sprendimų įmonės „Search Group“ direktorius Šarūnas Dyburis.
Anot jo, kuo organizacijos įvaizdis geresnis, tuo daugiau ji sulaukia kandidatuojančiųjų į tam tikrą poziciją. Darbdavys turėtų rimtai susimąstyti apie savo įvaizdį, jei vis dažniau pasitaiko atvejų, kai darbuotojas išeina neišdirbęs vienerių metų ar metinė darbuotojų kaita įmonėje yra didesnė nei 15 proc. Be to, geriausi specialistai neturėtų jaustis nepatenkinti dėl mažų atlyginimų ar prastų darbo sąlygų, o tuo labiau planuoti pereiti pas konkurentus.
Jei įmonė skelbiasi esanti gera ir patraukli darbuotojams, o internete pilna neigiamų buvusių darbuotojų atsiliepimų, gaunamas atvirkštinis efektas – įvaizdis smunka dvigubai. Sakė A.Mileška.
„Kalbant apie patrauklumą, potencialiam darbuotojui, deja, nepakanka, kad kompanija būtų gerai žinoma ir jos prekinis ženklas būtų garsus. Jei potencialus darbuotojas žinos, kad dėl tam tikrų priežasčių joje yra negera dirbti, tai nei kompanijos dydis, nei žinomumas ar didelis atlyginimas greičiausiai jo nesužavės“, – pastebėjo Š.Dyburis.
Melas greitai išlenda
Pasak „Cv.lt“ darbo rinkos eksperto Tado Rimkaus, formuojant darbdavio įvaizdį, svarbi ir reklama, pasirodymai viešojoje erdvėje, ir buvusių darbuotojų atsiliepimai.
„Kasmet rengiame geidžiamiausio darbdavio konkursą. Jį laimi būtent tos įmonės, kurios investuoja į reklamą, viešąsias akcijas. Svarbios ir buvusių darbuotojų nuomonės“, – teigė T.Rimkus.
Personalo įmonės „Manager.lt“ vadovas Aras Mileška pastebėjo, jog itin svarbu darbuotojams nemeluoti.
„Jei įmonė skelbiasi esanti gera ir patraukli darbuotojams, o internete pilna neigiamų buvusių darbuotojų atsiliepimų, gaunamas atvirkštinis efektas – įvaizdis smunka dvigubai. Be to, įmonės įvaizdžiu neretai susirūpina tik tada, kai joms pritrūksta darbuotojų“, – sakė A.Mileška.
Reklamos nepakanka
Anot darbuotojų profesinių sąjungų, itin svarbu, kad darbdavys ne tik reklamuotųsi ir deklaruotų esąs patrauklus, bet ir realiai tai darytų.
„Savo įvaizdžiu lietuviai darbdaviai tikrai rūpinasi, tam skiriama nemažai lėšų ir pastangų. Tačiau neretai deklaruojama viena, o daroma kita“, – pastebėjo Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ atsakingoji sekretorė Jovita Meškauskienė.
Pasak jos, svarbu, kad įmonės vidaus politika būtų palanki darbuotojams, kitaip neigiami buvusių darbuotojų atsiliepimai „gero“ darbdavio įvaizdį gali sugriauti.
„Reklamos, įvaizdžio formavimo strategijų reikia, tačiau dėmesio turi būtų skiriama ir realiems darbams, kad darbuotojas įmonėje būtų vertinamas ir jaustųsi gerai“, – įsitikinusi J.Meškauskienė.