Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2019 01 15 /11:37

Dėl Olego Šurajevo įmonės kurtų vaizdo klipų Remigijui Šimašiui VRK kreipiasi į prokurorus

Vyriausiosios rinkimų komisija (VRK), antradienį nagrinėjusi Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus feisbuke rodytus vaizdo klipus, kuriuos kūrė žinomo visuomenės veikėjo Olego Šurajevo įmonė, juos pripažino ne politine reklama, o R.Šimašiaus, kaip politiko, propagavimu. VRK nusprendė kreiptis į Generalinę prokuratūrą dėl galimo R.Šimašiaus piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi.
Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Į prokurorus komisija kreipiasi dėl to, kad vaizdo klipai, kuriuos savivaldybė ir R.Šimašius laiko mero ataskaitomis, buvo rengiami už savivaldybės lėšas.

Po svarstymo pritarta išvadai, kad taip meras galėjo piktnaudžiauti tarnybine padėtimi asmeninei naudai gauti.

Taip pat VRK nusprendė pernai spalio 16 dieną R.Šimašiaus feisbuko puslapyje patalpintą įrašą „Už Vilnių, kuriuo didžiuojamės“ pripažinti politine reklama, nustatyti kandidato į merus išlaidas ir papildyti mero finansų ataskaitą tokia suma.

„Rekomenduoti savivaldybių meras nenaudoti savivaldybės lėšų veiklos ataskaitoms skelbti asmeniniuose informavimo kanaluose“, – nusprendė VRK.

Tyrimą dėl R.Šimašiaus atliko darbo grupė, kurią sudaro VRK Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo kontrolės skyriaus vedėja Lina Petronienė, šio skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Vilys ir VRK narys Vilius Semeška.

R.Šimašius: VRK norėtų uždrausti politikams komunikuoti su rinkėjais

Komentuodamas VRK sprendimą R.Šimašius feisbuke paskelbė, jog VRK ką tik nusprendė, kad politikai negali turėti savo paskyrų Facebooke.

„Arba jei ir turi – jų negali padėti administruoti įstaigos darbuotojai (linkėjimai ir Premjerui, ir Prezidentei), jose negali būti talpinamos darbinės nuotraukos, ten negali būti rašoma darbo metu – nes visa tai yra administracinių resursų naudojimas. Kitaip tariant, VRK norėtų uždrausti politikams komunikuoti su rinkėjais“, – teigė jis.

Meras pareiškė, kad aukščiau už VRK nuomonę jam yra Lietuvos įstatymai, pagal kuriuos jis esu įsipareigojęs atsiskaityti vilniečiams už darbus.

„Įmetu katuko nuotrauką, bet nemanau, kad VRK požiūris, jog politiko Facebooke gali būti tik katukai, grybai ir daržo gėrybės, yra teisinga. P.S. Ačiū VRK bent už tai, kad pripažino, jog nepažeidžiau rinkimų įstatymo“, – skelbė meras.

L.Petronienė antradienio posėdyje sakė, kad tyrimą VRK pradėjo gavusi pranešimą.

A.Zubriakovas: ar tai nusikaltimas?

Antradienį VRK posėdyje meras nedalyvavo, jam atstovavo patarėjas ryšiams su visuomene Aleksandras Zubriakovas.

„Ar mero ir savivaldybės informavimas apie atliktus darbas yra nusikaltimas? Tuomet Lietuvoje rasite labai daug nusikaltėlių“, – VRK posėdyje antradienį kalbėjo jis.

A.Zubriakovas spėjo, jog išvada siekiama ne teisinių tikslų, o sudaryti neigiamą nuomonę apie į mero postą kandidatuojantį R.Šimašių.

VRK narys V.Semeška jam atsakė, kad vykdant tyrimą, kuris truko ilgai, buvo peržiūrėti vaizdo klipai ir buvo linkstama pripažinti ataskaitas politine reklama.

„Mes buvome įsitikinę, kad mero ataskaitos yra politinė reklama. Ketinome siūlyti pripažinti politine reklama dalį ataskaitų, bet po ilgų diskusijų buvo peržiūrėtos galimybės apginti sprendimą, tačiau trūko pilnos sudėties taikant įstatymo sampratą“, – kalbėjo jis.

V.Semeškos teigimu, yra painiojamos savivaldybės ir asmeninės lėšos, todėl jis galėjo piktnaudžiauti tarnyba.

Tuo tarpu VRK tokių dalykų netiria – dėl šios priežasties ir siūloma kreiptis į prokurorus.

A.Primost/15min nuotr./Spaudos konferencija apie Vingio parko rekonstrukcijos planus
A.Primost/15min nuotr./Spaudos konferencija apie Vingio parko rekonstrukcijos planus

V.Semeška klausė, kodėl ataskaitos nebuvo viešinamos savivaldybės paskyroje – tik politiko R.Šimašiaus puslapyje, kuriame jis dabar reklamuojasi kaip kandidatas į merus.

„Buvo atrinktas didžiausią sklaidą turintis kanalas“, – teigė A.Zubriakovas.

Klipų viešinimas – taip pat už savivaldybės lėšas

Apie mero ataskaitas, kurios buvo skelbiamos jo puslapyje „Facebook“, VRK darbo grupei vykdant tyrimą atsakė savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyrius.

Jo atstovai nurodė, kad skyrius neadministruoja asmeninių tarybos narių paskyrų, o mero savaitinės ataskaitos buvo transliuojamos mero iniciatyva jo paties įrašų sraute.

Į klausimą, kodėl mero ataskaitos nebuvo viešinamos Vilniaus miesto savivaldybės puslapyje bei savivaldybės feisbuko paskyroje, nors už klipus mokėjo savivaldybė, skyrius atsakė, kad savo veikloje naudojasi įvairiomis informacijos sklaidos priemonėmis, „įskaitant ir moderniausias“, tokias kaip video dienoraščiai.

Toks formatas esą dažniausiai talpinamas socialiniuose tinkluose.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Olegas Šurajevas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Olegas Šurajevas

„Kaip rekomenduoja socialinių tinklų komunikacijos ekspertai, video ataskaitos sklaidai pasirinktas vienas kanalas, turintis didžiausią auditoriją – 49 239, tokiu būdu tikintis didžiausios organinės sklaidos“, – paaiškino savivaldybės atstovai.

Tuo metu meras nurodė, kad savo feisbuko profilio paskyrą administruoja pats, o jo, kaip mero, puslapį – jo patarėjai su Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus specialistais.

Atliekant tyrimą VRK darbo grupė peržiūrėjo aštuonis O.Šurajevo kurtus vaizdo klipus, kurie buvo transliuoti 2018 balandžio, gegužės, birželio ir spalio mėnesiais. Jose, anot VRK atstovų, išskiriamas vienas asmuo – meras.

„Jo asmeniniai pasiekimai gretinami ir lyginami su praėjusios (praėjusių) kadencijos (kadencijų) mero (merų) vykdytais darbais ir darbų mastu, pristatomi planai ir darbai tolesniam miesto vystymui įgyvendinti, savivaldybės tarybos, kai kuriais atvejais mero, pasiekimai tapatinami su savivaldybės įmonių ir įstaigų atliktais darbais“, – teigiama išvadų projekte.

R.Šimašiaus buvo paprašyta pateikti informaciją, kiek kainavo klipų viešinimas. Ataskaitų viešinimas kainavo 330 eurų, jos viešintos taip pat savivaldybės lėšomis.

Antikorupcijos komisija pastebėjo, kad klipai be žymos

Medžiagą VRK teikė ir savivaldybės Antikorupcijos komisija.

Ji atkreipė dėmesį, kad pagal gegužės mėnesį sudarytą sutartį su mažąja bendrija „Olegas ir storas“ pagaminti vaizdo klipai nebuvo pažymėti specialiąja žyma.

Nurodoma klipų kaina – 9 583 eurai.

„Dalis mero ataskaitų turiniu yra panašios į R.Šimašiaus pristatytas idėjas, paskelbiant apie R.Šimašiaus komandos „Už Vilnių, kuriuo didžiuojamės!“ dalyvavimą rinkimuose“, – pastebėjo VRK darbo grupė.

VRK darbo grupė nagrinėjo, ką savo politiko paskyroje R.Šimašius viešina jau pranešęs apie sprendimą kandidatuoti į merus.

„Taigi, ta pati R. Šimašiaus „Facebook“ politiko paskyra, kurioje 2018 m. balandžio–spalio mėnesiais savivaldybės lėšomis viešintos savaitinės mero ataskaitos ir kuri prieš politinę kampaniją (2018 m. spalio 15 d.) panaudota informuoti apie R.Šimašiaus ketinimą dalyvauti 2019 m. savivaldybių tarybų rinkimuose, šių rinkimų politinės kampanijos laikotarpiu naudojama visuomeninio rinkimų komiteto politinei reklamai skelbti“, – rašoma išvados projekte.

Todėl darbo grupė daro išvadą, kad ataskaitos naudotos ne tik įvykdyti pareigą atsiskaityti už mero darbus, bet ir propaguoti R.Šimašių kaip merą ir kandidatą į merus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius