„Vykdant apskričių reformą, švietimo ir mokslo įstaigų perdavimas savivaldybėms vyksta nesistemiškai ir per lėtai. Prezidentė pabrėžė ir atkreipė dėmesį bei paragino ŠMKK panaudoti visą savo parlamentinės kontrolės galią reikalaujant iš Vyriausybės, kad su apskričių reforma neatsitiktų taip, kaip atsitiko su PSD. T.y., kad nekiltų dar vienas skandalas dėl prastos komunikacijos, prasto išaiškinimo ir didelių neaiškumų, kurie susiję su PSD“, – žurnalistams sakė L.Balsys.
D.Grybauskaitės įsitikinimu, norint to pasiekti, būtinas aiškumas, kas laukia ne tik „kiekvienos mokyklos, bet ir apskritims priklausančio kiekvieno muziejaus, bibliotekos ar net Kauno zoologijos sodo“.
L.Balsys taip pat pažymėjo, kad šalies vadovė itin pabrėžia švietimo svarbą, nes, jos įsitikinimu, nuo mokyklos ir švietimo priklauso Lietuvos ateitis.
„Susitikimo metu buvo diskutuojamas ir mokyklų tinklo pertvarkymas. Prezidentės įsitikinimu, pertvarkant jį, būtina laikytis kelių bazinių nuostatų. Pirminė nuostata – pradinė mokykla turi būti arčiau vaiko, gimnazija turi būti prieinama visiems“, – kalbėjo L.Balsys.
Jis taip pat teigė, kad D.Grybauskaitė akcentavo ir specialiųjų mokyklų, tarp kurių – sporto, muzikos mokyklas ir mokyklos su specialiaisiais, poreikiais – likimą. Šalies vadovės įsitikinimu, šios mokyklos „turi išlikti, gyvuoti, dirbti savo darbą ir patenkinti visuomenės poreikius“.
Savo ruožtu ŠMKK pirmininkas Valentinas Stundys žurnalistams sakė manąs, informavimas apie apskričių reformą vyksta sklandžiai.
„Šiame procese dalyvauja labai daug institucijų – nuo valstybės centrinių institucijų iki savivaldos institucijų. Yra sudarytos komisijos, kuriose atstovaujami visi valdžios lygmenys. Tie procesai užtikrinta informacijos sklaidą. Jau šiandien aišku, ką perima savivalda, o kokias funkcijas perims ministerijos“, – po susitikimo su šalies vadove sakė V.Stundys.