01 29

DHL lėktuvo katastrofos tyrime – lūžis: ataskaita beveik nepalieka abejonių dėl vienintelės versijos

Pernai lapkritį Vilniuje nukritusio DHL lėktuvo katastrofos tyrimas įgauna pagreitį: parengta avarijos tyrimo ataskaita. Su ja susipažinę šaltiniai įvardijo, jog surinkti duomenys beveik nebekelia abejonių, kas lėmė šią tragišką nelaimę. Vis dėlto prokuratūra tikina, kad galutinių išvadų dar negalima daryti.

DHL siuntas gabenęs bendrovės „Swiftair“ lėktuvas „Boeing“ sudužo artėdamas prie Vilniaus oro uosto lapkričio 25-sios rytą. Įvykio metu žuvo orlaivį pilotavęs Ispanijos pilietis, buvo sužeistas dar vienas ispanas, taip pat vokietis ir lietuvis. Lėktuvas kliudė namą, kuriame buvo 13 žmonių, visi gyventojai išsigelbėjo.

Pirmoji tokio masto aviakatastrofa nuo Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo kėlė daug klausimų: tirtos techninio gedimo, žmogiškosios klaidos versijos, taip pat aiškintasi, ar orlaivis tūpimo tako galėjo nepasiekti dėl išorinių trikdžių – vis dėlto pastarąją versiją jau anksčiau paneigė lėktuvo juodosios dėžės duomenys.

Po nelaimės pradėti du atskiri tyrimai: teisėsaugos ir civilinis – pastarasis turi atsakyti į klausimą, kas lėmė lėktuvo sudužimą, o ne nustatyti kaltuosius ar patraukti juos atsakomybėn.

Šį tyrimą vykdo tarptautinė grupė, kurią sudaro tyrėjai iš Ispanijos, Vokietijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų saugos tyrimų institucijų.

Po dviejų mėnesių tyrėjai parengė avarijos priežasčių ataskaitą: su ja susipažinę šaltiniai, prašę likti neįvardinti, 15min nurodė, jog duomenys beveik neleidžia abejoti dėl pagrindinės avarijos priežasties.

VIDEO: Pamatykite: DHL lėktuvo nuolaužos išvežamos iš nelaimės vietos, policija išneša apdaužytus lagaminus

Šaltiniai taip pat užsimena ir apie iššūkius, su kuriais greičiausiai susidurs teisėsauga, laukianti Ispanijos kolegų pagalbos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?