Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dviratininkams ir pėstiesiems – viadukas arba požeminė perėja

Skubama iki šalčių uždaryti pastatą, kad darbininkai galėtų sparčiai dirbti viduje. Nuo pirmadienio ketinama dengti stogą.
I.Ozturhan/15min.lt nuotr. / Uostamiesčio savivaldybė svarstė apie galimybes įrengti modernią susisiekimo sistemą, kuria pėstieji ir dviratininkai pasiektų areną.
Šaltinis: 15min
0
A A

Ketvirtadienį miesto savivaldybėje buvo pristatyta galimybių studija dėl pėsčiųjų ir dviratininkų eismo Taikos prospektu ir Dubysos gatve, kai uostamiestyje ims veikti pramogų ir sporto arena. Valdininkams buvo pateiktas ne vienas įspūdingas architektūrinis projektas, tačiau daugiausia dėmesio sulaukė racionalesni planai.

Projektuotojas „COWI Lietuva“ valdininkų teismui pateikė penkis galimus sprendimus, kuriuose atsispindi viaduko ir požeminės perėjos variantai bei pėsčiųjų alėja šalia prekybos centro „Arena“.  Projektuotojai labiau koncentravosi į pokyčius Taikos prospekte, motyvuodami, kad Dubysos gatvė jau rekonstruojama, tad būtų netikslinga keisti esamų projektų. Naujų sprendimų taikymui trukdo ir šalia stovinti degalinė. Specialistai siūlė būdus, kuriais pavyktų išnaudoti ir erdvią prekybos centro „Akropolis“  automobilių stovėjimo aikštelę. 

Pasirinkimas: požeminė perėja ar viadukas?

Pirmuoju variantu siūlyta statyti požeminę perėję tik po Taikos prospektu. Tačiau savivaldybės vyriausiasis architektas Almantas Mureika sakė nelabai įsivaizduojantis pėsčiųjų ir dviratininkų eismo tuneliu kartu. Požeminės perėjos variantas tenkina Klaipėdos dviratininkų bendrijos narius, tačiau tik tuo atveju, jei nesikirs pėsčiųjų ir dviratininkų srautai.

Dviratininkai taip pat pageidavo patogaus nusileidimo į Taikos prospektą. Kalbėdami apie tunelių įrengimą, projektuotojai užsiminė apie galimybę įrengti ir prekybines patalpas, kurios pagyvintų šią trasą. Jie kaip pavyzdį pateikė šalia Vilniuje esančio prekybos centro „Europa“ įrengtą požeminę perėją su keliomis parduotuvėmis.

Viaduko variantus pristatė Klaipėdos arenos projekto autorius Saulius Mikštas. Jis pasiūlė itin modernią santvarinę konstrukciją, kuri miestui įkvėptų originalumo. Šis kampuotas antžeminis statinys, suręstas iš metalo ir medžio bei naktį apšviestas kainuotų brangiausiai.

Daugiausia dėmesio susilaukė  vantinės konstrukcijos (tai konstrukcija, kurioje nuo stovo lynais tvirtinamas viadukas – red.) bei požeminės perėjos kombinacija. Viaduko su tuneliu sąmatinė vertė – apie 11 mln. litų. Valdininkai juokavo, kad tai mažiausiai skausminga trumpa distancija po žeme.

Po šios galimybių studijos pristatymo uostamiesčio valdžia spręs, kuriuos tris variantus nagrinėti detaliau ir tada darys galutinį sprendimą. Pasak savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktoriaus Kastyčio Macijausko, nerealu, kad naujasis viadukas ar tunelis atsiras pastačius areną – tam prireiks gerokai daugiau laiko.

 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min