-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 08 13

Dviratininkų idėjos sostinės valdžiai nė motais

Penktadienį Lietuvos dviratininkų bendrija (LDB) paprastiems vilniečiams ir valdžios atstovams ketina parodyti, kokia iš tiesų yra dviračių takų miesto centre situacija. Anot akcijos organizatorių, norint nuo Šv.Onos bažnyčios pagal visas Kelių eismo taisyklės (KET) dviračiu pasiekti Vilniaus savivaldybę, daugiau nei pusę kelio reikia eiti pėsčiomis, nes dviračių takų tiesiog nėra.
Anot E.Kriščiūno, Vilniuje dviračių takus projektuoja ir projektus įgyvendina žmonės, kurie patys nevažinėja dviračiais.
Anot E.Kriščiūno, Vilniuje dviračių takus projektuoja ir projektus įgyvendina žmonės, kurie patys nevažinėja dviračiais. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Pavasarį sostinės meras Vilius Navickas žadėjo, kad šiemet bus lūžio metai, kai keisis ir dviračių infrastruktūra, ir pėsčiųjų bei vairuotojų požiūris į dviratininkus. Praėjo keli mėnesiai, bet dviratininkai tvirtina nepastebėję jokių esminių pokyčių.

Situacija negerėja

„Situacija nepagerėjo. Mes manome, kad jeigu pinigų nėra, tai jų nėra. Bet jeigu numatoma bent šiek tiek pinigų skirti, tuomet reikėtų tiesti atskirus takus su normalia danga. O dabar dviračių takus projektuoja tie, kurie nevažinėja dviračiais, ir jie atsisako mūsų pagalbos“, – sakė LDB tarybos narys Eduardas Kriščiūnas.

Anot jo, dviratininkams susidaro įspūdis, tarsi miesto valdininkai jiems už kažką kerštauja, nes ne tik nebuvo daroma taip, kaip prašė dviratininkai, bet kai kur padaryta atvirkščiai. Pavyzdžiui,  dviračių takai įrengti ten, kur vaikšto pėstieji, nors tose vietose kur kas patogiau važiuoti gatve. „Tokiose vietose dviratininkai dažniausiai ir toliau važinėja gatvėmis, taip pažeidinėdami KET, nes kur yra dviračių takas, reikia naudotis būtent juo“, – sakė E.Kriščiūnas.

Skirta daugiau negu 100 tūkst. Lt

Vilniaus savivaldybės atstovai tikino, kad visi pavasarį duoti pažadai ištesėti. „Pagal parengtą planą tam tikras dviračių takų atkarpas remontavome, „nuleidome“ gatvių, šaligatvių bortelius, kad būtų galima važiuoti nesustojant. Bandėme minimaliomis sąnaudomis padaryti kaip įmanoma daugiau. Žinoma, dviratininkai skundžiasi, kad takai siauri, pažymėti ant šaligatvių, tačiau naujai tiesti dviračių takus reikia kur kas daugiau lėšų“, – sakė Vilniaus m. savivaldybės Komunalinio ūkio departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjas Valdas Juodis.

Anot Komunalinio ūkio departamento direktoriaus Virginijaus Paužos, kol kas nepavyko nutiesti dviračių tako atkarpos prie Neries nuo Baltojo iki Geležinio Vilko tilto A.Goštauto gatvėje, nes užsitęsė derinimas su Nacionaline žemės tarnyba. „Visa kita pagal numatytą programą yra padaryta. Bet dviratininkai norėtų, kad automobilių mieste iš viso nebūtų“, – sakė V.Pauža, prisipažinęs, kad pats važinėja automobiliu, nes kitaip visur nesuspėtų.

Savivaldybės atstovai tvirtina, kad vien infrastruktūros darbams šią vasarą išleista apie 70 tūkst. Lt, dar 50 tūkst. bus skirta dviračių tako atkarpai prie A.Goštauto gatvės.

Tuo tarpu LDB nariai pripažįsta prie pokyčių patys galintys prisidėti tik idėjomis, kadangi jų bendrija per maža rengti ir įgyvendinti didelius projektus. „Vilniuje yra apie 300–400 tūkst. dviračių, daugiau negu automobilių, tad dėmesys jiems tikrai per mažas“, – sakė E.Kriščiūnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius