Ministerijos atstovai tegia, kad tokiu sprendimu prisidės prie eismo saugumo, pranešė LTV „Panorama“.
„Daugelį dienų būna ledas. Ir tuomet, kad ir kokia gera būtų žieminė padanga, ji neturi tų savybių, kurias gali turėti dygliuota padanga. Dygliuota ne tik leidžia automobiliui greičiau sustoti, tačiau su ja pervažiavus per ledą, mokslininkų teigimu, jis yra pašiaušiamas. Tad kitiems automobiliams, kurie važiuoja padangomis be dygliuotų padangų, sustoti tokiu atveju būna žymiai efektyviau“, – sako VGTU daktaras Vigilijus Sadauskas.
Kelininkai teigia, kad važiuoti dygliuotomis padangomis saugiau tik nevalomais rajoniniais keliais. O nuvalytais krašto ar magistraliniais keliais – atvirkščiai. Tokiu atveju dygliuota padanga netenka prasmės.
„Eismo saugumo politikos prasme, dygliai mažina sukibimą su asfaltu, todėl jūsų kelionė gali būti ir ne tokia saugi, (kaip norėtųsi). Tuo labiau, kad krašto keliai turi labai gerą žymėjimą, netgi yra įmontuotos „katės akys“, kurios nuo dyglių ant padangų yra pažeidžiamos ir atspindys sumažėja,– sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Virgaudas Puodžiukas.
Susisiekimo ministerija sako, kad tos šalys, kurios draudžia dygliuotas padangas (Lenkija, Vokietija) priverstos berti daug druskos. O ji kenkia ir gamtai, ir automobiliams. Tačiau pripažįsta, kad dygliai kelius gadina.
„Mokslininkai yra paskaičiavę, kad iki kelių miligramų kelio gali nugraužti padanga. Tačiau kai įvertinama visa žala aplinkai – ar druska, ar dygliai gadinatys padangas, ar žmogaus gyvybė – vis dėlto apie 80 proc. privalumų turi dygliuota padanga“, – sako V.Sadauskas.
Ekspertų teigimu ateityje kaip kompromisą vyriausybė gali įvesti apribojimus: kiek ir kokio svorio dyglių turi būti padangoje, kad ji mažiau gadintų kelius.