„Manome, kad dar per trumpas laikas vertinti, ar rugpjūtį vertėjo sumažinti dyzelino akcizą, nes praėjo vos keli mėnesiai. Galbūt bendra statistika ir rodo dyzelino vartojimo smukimą. Juk nebus taip, kaip buvo 2008 metais, nes ir ekonomikos padėtis yra visiškai kitokia. Be to, mes ne kartą kalbėjome su Finansų ministerijos specialistais ir siūlėme vertinti ne visas degalines, o tas, kurios veikia pasienyje. Jos atgijo. Vadinasi, į Lietuvą grįžta verslas ir tranzitas“, – BNS sakė Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Lukas Vosylius.
Jo nuomone, akcizo sumažinimą būtų galima vertinti nebent metų pabaigoje.
Anot Finansų ministerijos pranešimo, rugpjūtį užfiksuotas dyzelino vartojimo išaugimas gali būti paaiškintas plika statistika: prieš metus buvo stengiamasi riboti jo tiekimą rinkai.
„Vienas veiksnių, kuriuo galima paaiškinti rugpjūčio mėnesio realizacijos išskirtinumą, gali būti labai staigus realizacijos kritimas liepą, kai tikintis akcizo sumažėjimo buvo stengiamasi stabdyti produkcijos tiekimą į rinką ir turėti mažai atsargų“, – rašoma Finansų ministerijos pranešime.
Šiemet spalio mėnesį Lietuvoje parduota 68,4 tūkst. tonų dyzelino – 18,4 proc. mažiau negu pernai spalį, tuo tarpu sausio–spalio mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, dyzelino vartojimas smuko 18,3 proc. – iki 678,9 tūkst. tonų.
Anot Finansų ministerijos, rugpjūtį pagyvejusios realizacijos rugsėjo bei spalio mėnesiai nepatvirtino ir dešimties šių metų mėnesių vartojimo kritimas yra praktiškai toks pats, koks buvo iki sumažinant akcizą.
Mažesnis akcizo tarifas – 274 eurų (947 litų) už 1000 litrų – Lietuvoje parduodamam dyzelinui taikomas nuo rugpjūčio 1 dienos. Tai yra minimalus Lietuvai pereinamuoju laikotarpiu Europos Sąjungos nustatytas tarifas.