Dabar populiaru
Publikuota: 2009 lapkričio 17d. 06:56

Eismas Kauno geležinkelio tuneliu bus atnaujintas antradienį

Eismas Kauno geležinkelio tuneliu bus atnaujintas antradienį.
„Tiltra Group“ nuotr. / Eismas Kauno geležinkelio tuneliu bus atnaujintas antradienį.

Kauno geležinkelio tunelis, kuris remontui buvo uždarytas 2007 metų rudenį, eismui bus atidarytas lapkričio 17 dieną. Pirmadienį tunelis valstybinės komisijos buvo pripažintas tinkamu naudoti.

Tunelį rekonstravo Lietuvos susisiekimo infrastruktūros įmonių grupei „Tiltra Group“ priklausanti bendrovė „Kauno tiltai“ ir „Volkerrail Lietuva“, teigiama išplatintame pranešime.

Pasak „Tiltra Group“ Inžinerinio departamento vadovo Aldo Rusevičiaus, tunelio rekonstrukcija – vienas iš sudėtingiausių „Kauno tiltų“ vykdytų projektų, kuris sėkmingai pabaigtas. „Nepaisant projekto eigoje iškilusių papildomų darbų būtinybės, visi pagrindiniai tunelio remonto darbai buvo baigti laiku, pagal griežtą darbų planą. Mes, kaip rangovai, garantuojame itin aukštą darbų kokybę ir nepriekaištingą tunelio funkcionavimą“, – sakė A. Rusevičius.

Anot jo, inžineriniu požiūriu tunelio remontą galima laikyti vienu sudėtingiausių ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse, kadangi tokio tipo statinys Baltijos šalyse yra vienintelis.

Tunelio rekonstrukcijos darbų metu buvo renovuotos geležinkelio konstrukcijos, elektros, signalizacijos, avarinio ryšio linijos, įrengtos naujos saugos sistemos, atnaujintas apšvietimas, išardyta neveikusi tunelio sausinimo bei vandens surinkimo sistemos ir įrengta nauja drenažų sistema, kuri renka ne tik atsirandantį tunelyje gruntinį vandenį, bet ir vandenį, atsirandantį ant tunelio skliautų.

Vienas sudėtingiausių tunelio remonto darbų – tunelio skerspjūvio platinimas. 108 metrų ruožas buvo praktiškai perstatomas iš naujo, restauruoti originalūs portalai. Betonuojant tunelio skliautą buvo specialiai šiam tunelio skerspjūviui pagamintas klojinys. Atlikus vieno etapo betonavimą, klojinys hidraulinės įrangos pagalba buvo atlaisvinamas nuo betono paviršiaus ir laikinu bėgių keliu perstūmiamas į sekantį betonavimo etapą. Tunelyje po bėgių kelio konstrukcija buvo paklotas specialus „bentonito“ kilimas, kuris avarijos atveju tunelyje išsiliejus naftos produktams apsaugotų gruntinius vandenis.

Po rekonstrukcijos tunelyje įrengta moderni gaisro gesinimo sprinklerinė sistema, kuri užtikrins efektyvų gaisro užgesinimą užsidegus traukiniui tunelyje. Naujoji ryšio sistema užtikrina galimybę išsikviesti pagalbą nelaimės atveju. Ryšio pultai pritaikyti neįgaliesiems, atsparūs aukštai temperatūrai.

Prieš rekonstrukciją tunelis buvo neapšviestas. Dabar tunelyje įrengtas apšvietimas, atitinkantis keliamus reikalavimus. Restauruotos tunelio atkarpos leis visiems važiuojantiems pamatyti originalų vaizdą, tokį koks buvo iškarto po statybos ir kaip atrodė tunelis prieš rekonstrukciją.

Pasak A. Rusevičiaus, tuneliu traukinių judėjimas galės vykti iki 83 km/h greičiu vietoj iki rekonstrukcijos buvusio 40 km/h greičio.

Projekto vertė – 80 mln. litų be PVM. 85 proc. lėšų tunelio remontui skyrė Europos Sąjunga, likusią dalį padengs Vyriausybė ir „Lietuvos geležinkeliai“.

Apie tunelį – faktai:

Vilnių ir Kauną jungiančioje geležinkelio linijoje įrengtas vienintelis tunelis Lietuvoje. Jis pradėtas statyti 1859 metų gegužės mėnesį ir buvo kasamas iš dviejų pusių. Statyba baigta 1861 metų lapkričio mėnesį, statant pagal garsaus lietuvių inžinieriaus Stanislovo Kerbedžio projektą. 1862 m. pavasarį tunelis pradėtas eksploatuoti.

1944 metais tunelį bandyta susprogdinti. Didžiausias sprogimas deformavo apie 100 metrų tunelio ruožą. Tais pačiais metais sovietinė kariuomenė tunelį atstatė.

1949 metais atliktas dar vienas remontas.

1963 metais tunelyje įvyko traukinių avarija. Po jos vietoje dviejų paliktas vienas kelias.

1968 metais geležinkelio tunelis elektrifikuotas.

1972 metais atliktas tunelio remontas – pastatyta atraminė atvirkštinė arka, skirta konstrukcijų deformacijoms sustabdyti.

1976 m. dėl sugriuvusios vandens nuvedimo sistemos, esančios po bėgiais tunelio viduryje, traukinių greitis apribotas iki 40 km/val.

Tunelio ilgis – 1284 metrai. Iškastas 30 m aukščio kalvoje, po Aukštųjų Šančių gyvenamuoju rajonu. Tunelio aukštis – 6,6 m, plotis – 8,8 m. Iki Antrojo pasaulinio karo Kauno geležinkelio tunelis buvo dvikelis, o nuo to laiko – vienkelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Nutirpusiu kūnu nėščioji priimamajame laukė kelias valandas: ką reiškia skubus siuntimas?

Aktualu

Lankstinukas pašto dėžutėje įžeidė LGL bendruomenę: LGBT žmonių atžvilgiu kurstoma neapykanta

Verslas

Lengvata periodikai: gerais norais grįstas siūlymas ar priešrinkiminė pakiša?

Vardai

15 kilogramų priaugusi Natalija Bunkė: „Dabar toks etapas. Turbūt... per gerai gyvenu!“

24sek

„urBONUSas“: M.Kalnietis – apie rekordus Prancūzijoje, „Žalgirį“ ir linksmas istorijas

Tiesiogiai Aktualu

„Karšta“ diena JK: ar vyriausybė patvirtins „Brexit“ susitarimo projektą?

24sek

Prieš sentimentalų sugrįžimą – J.Valančiūno filosofija: „Toks gyvenimas“

Aktualu

Seime vykusioje diskusijoje – raginimai atšaukti vaiko teises ginantį įstatymą

Smurto randai

Gazas

Vilniečiai neviltyje: Nesvyžiaus gatve važiuoti galima nebent tik su tanku

24sek

Antanas Guoga moko „Žalgirį“: „Pirmoje vietoje visuomet turi būti Lietuvos rinktinė“

Aktualu

Viktoras Pranckietis apie Seimą: man yra gėda

Vardai

Su aktoriumi Channingu Tatumu draugaujanti Jessie J prisipažino negalinti susilaukti vaikų

Mokslas.IT

Istorikai paviešino unikalų Izraelyje aptiktą Jėzaus veido atvaizdą

Interviu Sportas

Iš posto stumiamas Edgaras Jankauskas nekreipia dėmesio į už nugaros priimtą sprendimą

Vardai

Reperis Ironvytas parduoda savo sporto klubą: „Patys kalti, kad nemokėjome konkuruoti“

Pasaulis kišenėje

Marakešo Medinos gidas: Maroke gyvenančios lietuvės mėgstamiausi restoranai ir barai

Aktualu

Prastos naujienos iš Vengrijos. O kas laukia Lietuvos?

Aktualu

Prasidėjo žiemos priėmimas į profesines mokyklas: siūlomos paklausios specialybės

Verslas

Europos Parlamentas pritaria, kad IAE uždaryti būtų skirta 780 mln. eurų

Naujienos

Gyvenimas

Nutirpusiu kūnu nėščioji priimamajame laukė kelias valandas: ką reiškia skubus siuntimas?

Aktualu

Lankstinukas pašto dėžutėje įžeidė LGL bendruomenę: LGBT žmonių atžvilgiu kurstoma neapykanta

Verslas

Lengvata periodikai: gerais norais grįstas siūlymas ar priešrinkiminė pakiša?

Vardai

15 kilogramų priaugusi Natalija Bunkė: „Dabar toks etapas. Turbūt... per gerai gyvenu!“

24sek

„urBONUSas“: M.Kalnietis – apie rekordus Prancūzijoje, „Žalgirį“ ir linksmas istorijas

Tiesiogiai Aktualu

„Karšta“ diena JK: ar vyriausybė patvirtins „Brexit“ susitarimo projektą?

24sek

Prieš sentimentalų sugrįžimą – J.Valančiūno filosofija: „Toks gyvenimas“

Aktualu

Seime vykusioje diskusijoje – raginimai atšaukti vaiko teises ginantį įstatymą

Smurto randai

Gazas

Vilniečiai neviltyje: Nesvyžiaus gatve važiuoti galima nebent tik su tanku

24sek

Antanas Guoga moko „Žalgirį“: „Pirmoje vietoje visuomet turi būti Lietuvos rinktinė“

Aktualu

Viktoras Pranckietis apie Seimą: man yra gėda

Vardai

Su aktoriumi Channingu Tatumu draugaujanti Jessie J prisipažino negalinti susilaukti vaikų

Mokslas.IT

Istorikai paviešino unikalų Izraelyje aptiktą Jėzaus veido atvaizdą

Interviu Sportas

Iš posto stumiamas Edgaras Jankauskas nekreipia dėmesio į už nugaros priimtą sprendimą

Vardai

Reperis Ironvytas parduoda savo sporto klubą: „Patys kalti, kad nemokėjome konkuruoti“

Pasaulis kišenėje

Marakešo Medinos gidas: Maroke gyvenančios lietuvės mėgstamiausi restoranai ir barai

Aktualu

Prastos naujienos iš Vengrijos. O kas laukia Lietuvos?

Aktualu

Prasidėjo žiemos priėmimas į profesines mokyklas: siūlomos paklausios specialybės

Verslas

Europos Parlamentas pritaria, kad IAE uždaryti būtų skirta 780 mln. eurų

Vardai

Ypatingos

06:20
04:06

Gera keliauti kartu

Konferencija „Žiniasklaida rytoj“

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Mamos prieš meningokoką

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie 15min