Dabar populiaru
Publikuota: 2009 lapkričio 17d. 06:56

Eismas Kauno geležinkelio tuneliu bus atnaujintas antradienį

Eismas Kauno geležinkelio tuneliu bus atnaujintas antradienį.
„Tiltra Group“ nuotr. / Eismas Kauno geležinkelio tuneliu bus atnaujintas antradienį.

Kauno geležinkelio tunelis, kuris remontui buvo uždarytas 2007 metų rudenį, eismui bus atidarytas lapkričio 17 dieną. Pirmadienį tunelis valstybinės komisijos buvo pripažintas tinkamu naudoti.

Tunelį rekonstravo Lietuvos susisiekimo infrastruktūros įmonių grupei „Tiltra Group“ priklausanti bendrovė „Kauno tiltai“ ir „Volkerrail Lietuva“, teigiama išplatintame pranešime.

Pasak „Tiltra Group“ Inžinerinio departamento vadovo Aldo Rusevičiaus, tunelio rekonstrukcija – vienas iš sudėtingiausių „Kauno tiltų“ vykdytų projektų, kuris sėkmingai pabaigtas. „Nepaisant projekto eigoje iškilusių papildomų darbų būtinybės, visi pagrindiniai tunelio remonto darbai buvo baigti laiku, pagal griežtą darbų planą. Mes, kaip rangovai, garantuojame itin aukštą darbų kokybę ir nepriekaištingą tunelio funkcionavimą“, – sakė A. Rusevičius.

Anot jo, inžineriniu požiūriu tunelio remontą galima laikyti vienu sudėtingiausių ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse, kadangi tokio tipo statinys Baltijos šalyse yra vienintelis.

Tunelio rekonstrukcijos darbų metu buvo renovuotos geležinkelio konstrukcijos, elektros, signalizacijos, avarinio ryšio linijos, įrengtos naujos saugos sistemos, atnaujintas apšvietimas, išardyta neveikusi tunelio sausinimo bei vandens surinkimo sistemos ir įrengta nauja drenažų sistema, kuri renka ne tik atsirandantį tunelyje gruntinį vandenį, bet ir vandenį, atsirandantį ant tunelio skliautų.

Vienas sudėtingiausių tunelio remonto darbų – tunelio skerspjūvio platinimas. 108 metrų ruožas buvo praktiškai perstatomas iš naujo, restauruoti originalūs portalai. Betonuojant tunelio skliautą buvo specialiai šiam tunelio skerspjūviui pagamintas klojinys. Atlikus vieno etapo betonavimą, klojinys hidraulinės įrangos pagalba buvo atlaisvinamas nuo betono paviršiaus ir laikinu bėgių keliu perstūmiamas į sekantį betonavimo etapą. Tunelyje po bėgių kelio konstrukcija buvo paklotas specialus „bentonito“ kilimas, kuris avarijos atveju tunelyje išsiliejus naftos produktams apsaugotų gruntinius vandenis.

Po rekonstrukcijos tunelyje įrengta moderni gaisro gesinimo sprinklerinė sistema, kuri užtikrins efektyvų gaisro užgesinimą užsidegus traukiniui tunelyje. Naujoji ryšio sistema užtikrina galimybę išsikviesti pagalbą nelaimės atveju. Ryšio pultai pritaikyti neįgaliesiems, atsparūs aukštai temperatūrai.

Prieš rekonstrukciją tunelis buvo neapšviestas. Dabar tunelyje įrengtas apšvietimas, atitinkantis keliamus reikalavimus. Restauruotos tunelio atkarpos leis visiems važiuojantiems pamatyti originalų vaizdą, tokį koks buvo iškarto po statybos ir kaip atrodė tunelis prieš rekonstrukciją.

Pasak A. Rusevičiaus, tuneliu traukinių judėjimas galės vykti iki 83 km/h greičiu vietoj iki rekonstrukcijos buvusio 40 km/h greičio.

Projekto vertė – 80 mln. litų be PVM. 85 proc. lėšų tunelio remontui skyrė Europos Sąjunga, likusią dalį padengs Vyriausybė ir „Lietuvos geležinkeliai“.

Apie tunelį – faktai:

Vilnių ir Kauną jungiančioje geležinkelio linijoje įrengtas vienintelis tunelis Lietuvoje. Jis pradėtas statyti 1859 metų gegužės mėnesį ir buvo kasamas iš dviejų pusių. Statyba baigta 1861 metų lapkričio mėnesį, statant pagal garsaus lietuvių inžinieriaus Stanislovo Kerbedžio projektą. 1862 m. pavasarį tunelis pradėtas eksploatuoti.

1944 metais tunelį bandyta susprogdinti. Didžiausias sprogimas deformavo apie 100 metrų tunelio ruožą. Tais pačiais metais sovietinė kariuomenė tunelį atstatė.

1949 metais atliktas dar vienas remontas.

1963 metais tunelyje įvyko traukinių avarija. Po jos vietoje dviejų paliktas vienas kelias.

1968 metais geležinkelio tunelis elektrifikuotas.

1972 metais atliktas tunelio remontas – pastatyta atraminė atvirkštinė arka, skirta konstrukcijų deformacijoms sustabdyti.

1976 m. dėl sugriuvusios vandens nuvedimo sistemos, esančios po bėgiais tunelio viduryje, traukinių greitis apribotas iki 40 km/val.

Tunelio ilgis – 1284 metrai. Iškastas 30 m aukščio kalvoje, po Aukštųjų Šančių gyvenamuoju rajonu. Tunelio aukštis – 6,6 m, plotis – 8,8 m. Iki Antrojo pasaulinio karo Kauno geležinkelio tunelis buvo dvikelis, o nuo to laiko – vienkelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Kas slypi už Makedonijos tinklalapių, padėjusių išrinkti Donaldą Trumpą?

Sportas

Farerų futbolo mėgėjų įveikti nesugebėjęs „Žalgiris“: „Lietingą dieną išlipome sausi“

Vardai

Andrius Šedžius – apie jį sukrėtusios „Akropolio“ evakuacijos tyrimą: „Viskas daryta tik „dėl akių“

K.Sarnickas-Kastetas: apie parašytą knygą, K.Vonnegutą ir įsimintiniausius kūrinius

Aktualu

Šilutės rajone galimai neblaivaus vairuotojo nesuvaldytas BMW trenkėsi į elektros stulpą

Aktualu

Žiniasklaidos pranešimas apie Palangoje viršijusį greitį Ramūno Karbauskio „Cadillac“ – klaida

Vardai

Palangos „Žvaigždžių lenktynėse“ nugalėjo Dovydas iš „120“, bronzą iškovojo J.Leonavičiūtė

Aktualu

Neįtikėtina idėja: Kauno marių užtvindytas senąsias Rumšiškes gaivins jų gyventojų palikuonys

Kultūra

Thomo Manno festivalyje apdovanojant geriausią esė – diskusijos apie Dainų šventę

Praeities šešėliai apleistuose pastatuose Graikijoje

24sek

Išvykstančiam DeMarui DeRozanui – Jono Valančiūno žinutė

Gyvenimas

Kaimynai iškvietė policiją, bet moteris smurtavusiam vyrui pretenzijų neturi. Kaip jai padėti?

Vardai

Botanikos sode Vilniuje koncertavo seksualumu trykštanti švedų muzikos chuliganė Tove Lo

Verslas

Žmonės neatgauna pinigų už neįvykusį koncertą, nes „Bilietai.lt“ dalį jų pasiliko sau

Sportas

Kipro vicečempionų barjeras – per aukštas: „Stumbras“ baigė kelionę Europoje

Konkursas Gyvenimas

Konkurso „Mano kiemas“ dalyvė Aneta: „Gražindama aplinką išmokau gėlių kalbos“

Sportas

Kelionė tęsiasi: prognozes paneigę „Trakai“ palaužė „Irtyš“

Pasaulis kišenėje

Lietuviai įstrigo Alikantės oro uoste: teko ištverti pragarišką karštį lėktuve, sutriko sveikata

Verslas

Kaip neprasiskolinti per atostogas: suplanuokite, ką aplankysite ir kur valgysite

24sek

Carmelo Anthony išmainytas į „Hawks“, bet Atlantoje nežais

Naujienos

Aktualu

Kas slypi už Makedonijos tinklalapių, padėjusių išrinkti Donaldą Trumpą?

Sportas

Farerų futbolo mėgėjų įveikti nesugebėjęs „Žalgiris“: „Lietingą dieną išlipome sausi“

Vardai

Andrius Šedžius – apie jį sukrėtusios „Akropolio“ evakuacijos tyrimą: „Viskas daryta tik „dėl akių“

K.Sarnickas-Kastetas: apie parašytą knygą, K.Vonnegutą ir įsimintiniausius kūrinius

Aktualu

Šilutės rajone galimai neblaivaus vairuotojo nesuvaldytas BMW trenkėsi į elektros stulpą

Aktualu

Žiniasklaidos pranešimas apie Palangoje viršijusį greitį Ramūno Karbauskio „Cadillac“ – klaida

Vardai

Palangos „Žvaigždžių lenktynėse“ nugalėjo Dovydas iš „120“, bronzą iškovojo J.Leonavičiūtė

Aktualu

Neįtikėtina idėja: Kauno marių užtvindytas senąsias Rumšiškes gaivins jų gyventojų palikuonys

Kultūra

Thomo Manno festivalyje apdovanojant geriausią esė – diskusijos apie Dainų šventę

Praeities šešėliai apleistuose pastatuose Graikijoje

24sek

Išvykstančiam DeMarui DeRozanui – Jono Valančiūno žinutė

Gyvenimas

Kaimynai iškvietė policiją, bet moteris smurtavusiam vyrui pretenzijų neturi. Kaip jai padėti?

Vardai

Botanikos sode Vilniuje koncertavo seksualumu trykštanti švedų muzikos chuliganė Tove Lo

Verslas

Žmonės neatgauna pinigų už neįvykusį koncertą, nes „Bilietai.lt“ dalį jų pasiliko sau

Sportas

Kipro vicečempionų barjeras – per aukštas: „Stumbras“ baigė kelionę Europoje

Konkursas Gyvenimas

Konkurso „Mano kiemas“ dalyvė Aneta: „Gražindama aplinką išmokau gėlių kalbos“

Sportas

Kelionė tęsiasi: prognozes paneigę „Trakai“ palaužė „Irtyš“

Pasaulis kišenėje

Lietuviai įstrigo Alikantės oro uoste: teko ištverti pragarišką karštį lėktuve, sutriko sveikata

Verslas

Kaip neprasiskolinti per atostogas: suplanuokite, ką aplankysite ir kur valgysite

24sek

Carmelo Anthony išmainytas į „Hawks“, bet Atlantoje nežais

Vardai

Idėjos savaitgaliui

Išmanus kaimas

Festivalis „Galapagai”

Parašykite atsiliepimą apie 15min