Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„flyLAL – Lithuanian Airlines“ siekia panaikinti vežėjo pažymėjimo ir licencijos galiojimo sustabdymą

„flyLAL“
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / „flyLAL“
Šaltinis: 15min
0
A A

Skrydžių bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ Vilniaus apygardos administraciniam teismui apskundė Civilinės aviacijos administracijos 2009 m. sausio 16 d. sprendimą stabdyti nacionalinio vežėjo pažymėjimą ir Susisiekimo ministerijos tos pačios dienos sprendimą stabdyti licencijos oro susisiekimui vykdyti galiojimą. Remdamasi savo pateiktais argumentais, bendrovė paprašė teismo šiuos aktus panaikinti.

„Civilinės aviacijos administracijos ir Susisiekimo ministerijos sprendimai nėra pakankamai motyvuoti ir nėra pagrįsti objektyviais faktais, jie taip pat nėra pagrįsti teisės normų reikalavimais“, – kreipimąsi į teismą komentavo „flyLAL – Lithuanian Airlines“ generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.

Jo teigimu, aviacijos sektorių kontroliuojančių institucijų sausio 16 d. priimti sprendimai galutinai užkirto kelius tęsti skrydžių veiklą bei vykdyti įsipareigojimus keleiviams ir kreditoriams. Tai labai apsunkino ir derybas su potencialiais investuotojais, pareiškusiais interesą įsigyti skrydžių bendrovės akcijų.

Oro bendrovė atkreipia dėmesį į tai, kad Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus įsakyme dėl vežėjo pažymėjimo stabdymo nėra nurodyta jokių faktų, kurių pagrindu galima būtų daryti išvadą apie galimą grėsmę „flyLAL – Lithuanian Airlines“ skrydžių saugai. Administracija nenurodė, ir kokių konkrečių skrydžių saugos reikalavimų nebuvo laikomasi.

Pagal galiojančius aktus inspektorius iš anksto turi įspėti vežėją apie pastebėtus trūkumus ir turi pareikalauti laiku juos pašalinti. Be to, vežėjui turi būti suteikta galimybė pasikonsultuoti. Tik tuomet, kai vežėjas nurodytų trūkumų nepašalina, galima taikyti kitas priemones, praneša „flyLAL“.

Susisiekimo ministerijos sprendimas stabdyti licencijos galiojimą taip pat nėra pagrįstas jokiais faktais (pasiremta tik Civilinės aviacijos administracijos generalinio direktoriaus jau minėtu įsakymu) ir ministerija nenurodė teisės normų, kurių pagrindu buvo pritaikyta tokia drastiška priemonė.

Vytautas Kaikaris pabrėžė, kad bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ nei iš Civilinės aviacijos administracijos, nei iš Susisiekimo ministerijos nėra gavusi jokių nurodymų dėl skrydžių saugos trūkumų, kurių nepašalinus būtų galima stabdyti vežėjo pažymėjimą ir juo labiau – licenciją oro susisiekimui vykdyti.

Priešingai – 2008 m. rugsėjį, AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ gavo sertifikatą, patvirtinantį, kad jos veikla atitinka visus Tarptautinės oro transporto asociacijos (angl. IATA) nustatytus saugumo standartus (IOSA). Siekiant gauti šį sertifikatą, buvo peržiūrėti „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veiklos procesai ir atlikti pažangūs pokyčiai.

Itin griežtais reikalavimais IATA pabrėžia išskirtinį dėmesį oro bendrovių veiklos saugumui. IOSA standartai reglamentuoja beveik tūkstantį reikalavimų aštuoniose skrydžių bendrovės veiklos srityse – pradedant skrydžių vykdymu, aviacijos saugumo užtikrinimu, baigiant technine orlaivių priežiūra, krovinių gabenimu bei antžeminiu aptarnavimu, jie parengti pagal atitinkamus Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO), Jungtinės aviacijos administracijos (JAA), JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) standartus ir atsižvelgiant į aviacijos įmonių geriausią praktiką.

„Remiantis nepriklausomų auditorių išvadomis, „flyLAL – Lithuanian Airlines“ buvo įtraukta į IOSA registrą ir tai yra geriausias įrodymas, kad įmonė dirbo atsakingai ir saugiai“, – sakė Vytautas Kaikaris.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min