Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2017 10 19, 12:02 Atnaujinta 2017 10 19, 14:05

Geležinis žmogus: iš Dakaro į Vilnių bėgsiančiam ugniagesiui prireiks net 8 porų sportinių batelių

Ypatingą dovaną valstybės šimtmečiui parengęs ir Lietuvą neįtikėtais žygiais garsinantis ilgų distancijų bėgikas Aidas Ardzijauskas jau visai netrukus išvyks į Dakarą. 46-erių ugniagesys šįkart pasiryžęs įveikti beveik 8 000 kilometrų nuo Senegalo sostinės iki Vilniaus. Žagtelėti priverčiantį planą užbaigti jis žada būtent Vasario 16-ąją. Geležinio žmogaus mintyse – ir daugiau stulbinančių žygių.
Aidas Ardzijauskas ir Saulius Ališauskas
Aidas Ardzijauskas ir Saulius Ališauskas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Spalio 19 dieną Aidas ir jo komanda pakvietė žurnalistus atviram bei paskutiniam pokalbiui prieš laukiantį iššūkį. 8 000 km atstumą jis žada įveikti per 100 dienų. 3448 kilometrus bėgs per Afriką ir 4537 kilometrus Europos žemyne. Tam prireiks bent 8 porų sportinių batelių. Iš viso namuose jis jų turi 15 porų.

Startuoti bėgikas žada spalio 23 dieną Dakare, į kurį išvyksta 22 dieną. Kol kas nėra nuspręsta, kurioje vietoje bėgikas startuos.

„Pasirinksime gražesnę vietą. Tai bus arba iškyšulys, arba simbolinė vieta – didysis paplūdimys, kur finišuodavo automobilių lenktynės“, – atskleidė Aidas.

Bėgimo trasa drieksis net per 13 šalių: Senegalą, Mauritaniją, Vakarų Sacharą, Maroką, Gibraltarą, Ispaniją, Prancūziją, Monaką, Italiją, Austriją, Čekiją, Lenkiją ir Lietuvą. Klausiamas, ar užfiksuoja, kur bėga ir kas yra aplink, A.Ardzijauskas tikino, kad gražūs gamtos vaizdai padeda atsipalaiduoti. Dažniausiai jis juos pastebi. Ir šįkart vyras sakė maršrutą dėliojęs taip, kad būtų ką pamatyti.

„Tačiau yra buvę, kad iš tam tikrų bėgimo etapų neprisimenu nieko. Pasąmonė tiesiog neužfiksavo“, – pasakojo jis ir pridūrė, kad per parą jis įprastai bėga apie 14-16 valandų, priklausomai nuo oro sąlygų.

Per dieną jis žada įveikti vidutiniškai po 80 km: vieną dieną gali tekti nubėgti vos 40 km, kitą – 120 km. Naktis bėgikui dažniausiai teks leisti automobilyje.

Bėgimo trasa drieksis net per 13 šalių. Vidutiniškai per dieną planuojama įveikti apie 80 km.

„Idėja gimė gal prieš 20 metų. Vėliau, kai kolega Saulius pravažiavo maršrutą Dakaras–Paryžius dviračiu, nusprendžiau, kad aš prabėgsiu šią distanciją. JAV įveikiau 5 000, norėjosi šįkart daugiau. Po truputį bandau didinti atstumus. Bėgant aplink Lietuvą nubėgau apie 1 200 kilometrų, aplink Baltijos jūrą – daugiau nei 3 000 kilometrų, Amerikoje įveikiau 5 013, dabar skaičiuoju apie 8000.

100 bėgimo dienų taip pat yra idėjinės, susietos su valstybingumo švente. Parbėgant žadu prasukti ir pro Kauną. Dabar dar sunku pasakyti tikslius planus“, – kaip gimė idėja, papasakojo Aidas.

Į Lietuvą jis grįš kitų metų vasario 16-ąją, Lietuvai švenčiant valstybės atkūrimo šimtmetį. Paklaustas, kaip žada pailsėti grįžęs, pašnekovas patikino, jog tam turės tik keletą dienų.

„Dvejus metus darbe taupiau atostogas. Dėl to galiu dabar leistis į šį 3 mėnesius truksiantį iššūkį. Grįžęs turėsiu kelias dienas laisvas. Nebūsiu patyręs kokių valandų skirtumų tarp šalių, tad, manau, darbui nusiteiksiu greit. Kolegos supratingi“, – patikino bėgikas.

Bėgdamas muzikos neklauso

Bėgimu jis susidomėjo dar vaikystėje, kai šeima persikėlė gyventi prie Kauno marių. Pirmas atstumas, kurį jis, smalsumo ginamas, įveikė buvo 1,5 km distancija nuo namų iki Kauno marių. Taip viskas ir prasidėjo.

Ugniagesys tikina, kad bėgimas turi du tikslus – pasveikinti Lietuvą valstybės atkūrimo šimtmečio progą ir palaikyti organų donorystės idėją. Aidas Afrikoje įgyvendins ir keletą labdaringų veiklų. Kodėl jis ėmėsi donorystės propagavimo? Nes JAV vos išvengė nelaimių. Viena jų buvo susijusi su barškuolėmis. Vyrui tik paskutinę akimirką pavyko pastebėti po kojomis besirangančią gyvatę. Kito incidento metu A.Ardzijauskas vos nepakliuvo po automobilio ratais, jam pasisekė, kad buvo tik nesmarkiai nubrozdinta ranka.

Ultramaratonininkas tikisi, kad šiame bėgime pavyks išvengti pavojingų situacijų, ir sako turįs prisiimti 110 procentų atsakomybės dėl savo saugumo. Būtent dėl šios priežasties ugniagesys-gelbėtojas bėgdamas neklauso muzikos, nes tai, anot jo, verstų „užsidaryti“ savyje. Vyrui būtina atidžiai stebėti aplinką, išgirsti artėjančius automobilius, kurių vairuotojai galbūt gali jo ir nepamatyti.

susijusiomis su gyvatėmis ir mašinomis. Tuomet susimąstė apie gyvybės vertę.

„Pirmas bėgimas buvo aplink Lietuvą, vėliau – aplink Baltijos jūrą. Tuomet bėgau JAV. Dabar jau buvo dvejų metų pertrauka. Turiu išsispręsti tam tikrų problemų su maistu, greičiu. Afrikoj bus karšta, Europoj šalčiau, tad reikėjo pasiruošti ir vasarai bei žiemai, saulei ir lietui skirtų sportinių batelių. Bėgikui komfortiška temperatūra yra nuo 17 iki 21 laipsnio, tačiau dar viskas priklauso nuo vėjo stiprumo ir krypties. Temperatūros dabar nesuseksi, nes viskas keisis. Tad nesureikšminu“, – teigė bėgikas.

Šeima nepritarė

Jis prisipažino, jog šeima šiam planui nelabai pritarė: jaudinasi, kad kas gali nutikti. Tiesa, gruodžio 28 – sausio 2 d. šeimyna žada atvykti ten, kur tuo metu bus Aidas, kad šventiniu periodu pabūtų kartu.

„Daug kam tai atrodo neįmanoma. Jaučiau iš kitų ir pavydą. Tačiau kas domisi bėgimu, žino, kad mano iššūkis yra normalus, įveikiamas“, – kalbėjo bėgikas.

Paklaustas, koks bus dienos racionas, bėgikas tikino valgysiąs vietinį maistą, vartos papildus ir vitaminus. Tiesa, įveikiant tam tikrus atstumus gali kilti ir tam tikrų sunkumų. Kai kur tarp maisto parduotuvių – ir 500 km atstumas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Saulius Ališauskas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Saulius Ališauskas

Kartu su Aidu į ambicingą žygį leisis ir fotografas Gedmantas Kropis, operatorius Aidas Bubinas, kurie keliaus projekto partnerio JEEP automobiliu. Vėliau tam tikruose etapuose prie A.Ardzijausko prisijungs ir dviračių sporto rinktinės narys, Lietuvos dviračių plento čempionato prizininkas Jonas Ališauskas, visuomenės sveikatos specialistas, Lietuvos sporto universiteto auklėtinis ir studentas Rokas Žeimys, Lietuvos sporto universiteto studentas Rapolas Žeimys, aukštalipys, užkietėjęs motociklininkas, kelionių ir ekstremalių iššūkių mėgėjas Adas Bernius.

Buvęs ugniagesys-gelbėtojas, įveikęs maršrutą Paryžius-Dakaras dviračiu, Saulius Ališauskas taip pat prisijungs prie Aido palydos. Saulius yra tarsi Aido dvasinis vedlys, kuris iššūkio metu atliks apsauginio ir motyvatoriaus vaidmenį. Padės bėgikui ir vienas vietinis asmuo. Iš viso lydinčiojoje komandoje – 8 asmenys. Ir tarp jų – nė vieno gydytojo, masažuotojo ar kineziterapeuto. Aidas pats puikiai pažįsta savo organizmą, tam net yra lankęs kursus Lietuvos edukologijos universitete.

„Didžiausias iššūkis man buvo karštis. Didžiausias išsigelbėjimas – vanduo ir kremas. Nesinori, kad kūnas sudegtų. Didžiausias pavojus – vaikai, kurie reikalauja dovanėlių. Kokių daviau patarimų Aidui? Palinkėjau stiprybės. Ir kad tikėtų savimi. Man svarbiausia buvo iššūkis sau, tikslo siekimas“, – kalbėjo S.Ališauskas.

Pasiteiravus, ar prieš bėgimus nerimauja, A.Ardzijauskas sakė, jog bėgimas jam – vienas malonumas, tad ir prieš šį iššūkį jis didelio jaudulio nejaučiantis. Tiesa, kiek jaudinasi ne dėl savęs, o savo komandos – kaip jie jausis kartu.

Žada apibėgti Žemės rutulį

Tai – ne pirmasis kvapą gniaužiantis A.Ardzijausko iššūkis. 22 metus ugniagesiu dirbantis vyras skaičiuoja, kad per gyvenimą jau nubėgo daugiau nei 80 tūkst. kilometrų. Jis yra apibėgęs Lietuvą, Vatikaną, Gibraltarą ir Baltijos jūrą.

Per parą šis bėgikas, kuris vis dar dirba ugniagesiu ir yra Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos 5-osios komandos ugniagesys gelbėtojas, yra įveikęs 218 km. Taip pat perbėgęs JAV nuo Los Andželo iki Niujorko, laimėjęs 10 parų bėgimo ultramaratoną JAV.

Vyro planuose ir dar ambicingesni tikslai – apibėgti visą Žemės rutulį.

„Man reikėjo kokių 4 valandų susivokti, ką šis žmogus žada nuveikti. Kai pats nubėgu tik apie 30 minučių trukmės atstumą, tad negaliu iki šiol suvokti 8 000 km. Galvojau, koks automobilis tiktų šiam iššūkiui. Tai „JEEP Renegade“ tam tiko labiausiai. Geros kuro sąnaudos, kompaktiškas. Galės Aidas susidėti visą savo mantą. Automobilis nebuvo specialiai keistas, ruoštas šiam iššūkiui – standartinės gamyklinės komplektacijos“, – spaudos konferencijos metu teigė Laurynas Boguševičius, JEEP pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min