Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 25

Geri pavyzdžiai užkrečia: Vilnius seka Kaunu ir tobulina gyventojų aptarnavimą

Nuo šių metų pradžios kauniečiai visas miesto teikiamas paslaugas gali gauti bendrame Kauno savivaldybės įmonių klientų aptarnavimo centre „Mano Kaunas“. Panašių permainų žada ir Vilnius, savo įmonių specialistus, aptarnaujančius klientus, ketinantis priglausti po savivaldybės stogu. Tokiu atveju naują būstą įsigijęs vilnietis galės Registrų centre įregistruoti turtą, o perėjęs gatvę, Vilniaus savivaldybėje, pasirašyti sutartis su vandens ir šilumos tiekėjais.
Vilniaus savivaldybėje
Vilniaus savivaldybėje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Mano Kaunas“

Kauno savivaldybės įmonių klientų aptarnavimo centras „Mano Kaunas“, sujungęs miesto teikiamas paslaugas, darbą pradėjo sausio 2 dieną. Bendrovių „Kauno švara“, „Kauno energija“, „Kauno vandenys“, „Kauno autobusai“, „Kauno butų ūkis“ ir „Kauno gatvių apšvietimas“ privatūs ir verslo klientai nuo šiol aptarnaujami naujai įrengtame centre Statybininkų gatvėje 3 (įėjimas iš S.Žukausko g.).

„Jei ankščiau įsigiję būstą turėjote eiti į skirtingas vietas pasirašyti sutarčių ir taip sugaišti nemažai laiko, nuo dabar visus reikalus galite sutvarkyti vienoje vietoje. Keliame tikslą – klientų aptarnavimą pakelti į lygį, atitinkantį geriausių verslo kompanijų praktikas“, – atidarymo proga išplatintame pranešime spaudai cituotas Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Kaune pradėjo veikti vienas savivaldybės įmonių klientų aptarnavimo centras
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Kaune pradėjo veikti vienas savivaldybės įmonių klientų aptarnavimo centras

Šiame centre klientai gali sudaryti sutartis, gauti pažymas ir informaciją apie paslaugas ir įkainius, sumokėti už paslaugas, pateikti prašymus. „Visos klientų aptarnavimo funkcijos nuo šiandien yra perkeltos čia. Klientai buvo informuojami ir kabojo skelbimai, kad nuo šiandien jie yra laukiami tik Statybininkų gatvėje“, – sakė aptarnavimo centro „Mano Kaunas“ direktorė Kristina Martinėnienė.

Vilnietis kaip klientas

Vilniuje kol kas tokio bendro centro, kur galima būtų gauti visas savivaldybės įmonių teikiamas paslaugas, nėra. Tad dabar gyventojas, norintis pasirašyti sutartis dėl vandens ar šilumos tiekimo, turi vykti į skirtingose vietose esančius įmonių gyventojų aptarnavimo centrus ir sugaišti gerokai daugiau laiko. Tačiau minčių, kaip palengvinti gyvenimą tokias paslaugas norintiems gauti gyventojams, sostinės savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis tvirtina turintis.

„Bendras mano požiūrio į darbą vardiklis – miestas, jo institucijos, infrastruktūra turi taupyti miestiečių ir jo svečių laiką. Gyventojams nėra svarbu, kokios funkcijos ar atsakomybės tarpusavyje yra pasidalytos, pavyzdžiui, tarp seniūnijos, „Vilniaus vandenų“, Vilniaus šilumos tinklų ar kitų savivaldybės įmonių, padalinių. Jie nori gauti paslaugą sklandžiai ir kuo greičiau“, – sakė P.Poderskis.

Kai kurie procesai, direktoriaus teigimu, jau buvo pradėti iki jam tampant administracijos vadovu pernai lapkritį. P.Poderskis tik tikina papildomai akcentavęs bendrą tikslą dėl gyventojų aptarnavimo: „Mes turime matyti vilniečius kaip savo klientus, kuriems teikiame paslaugas. Ir nors už daugelį tų paslaugų neprašome susimokėti pinigų, turime nepamiršti, kad tokios paslaugos jų gavėjams kainuoja laiko, ir čia numatėme žingsnius, kaip tas laiko sąnaudas sumažinti.“

Mes turime matyti vilniečius kaip savo klientus, kuriems teikiame paslaugas, – sakė P.Poderskis.

Esminis tikslas – kuo daugiau paslaugų teikti elektroniniu būdu (čia pasiekimų Vilniaus savivaldybė jau turi), viešinti tokias galimybes plačiau, padaryti vilnius.lt tinklalapį patogesniu (tai numatyta vasarą). Savivaldybės įmonės irgi turėtų patobulėti šioje srityje, tarkim, „Vilniaus vandenys“ taip pat pradės teikti galimybę standartines vandens tiekimo sutartis sudaryti elektroniniu būdu.

Specialistus pasodins savivaldybėje

„Tam, kad gyventojams jų aptarnavimas būtų patogesnis fizinėse vietose, planuojame jau kitą mėnesį aktyviau išnaudoti pačios savivaldybės pirmąjį aukštą – deleguoti ir priskirti po vieną vietą „Vilniaus vandenų“, Vilniaus šilumos tinklų bei seniūnijų aptarnavimo specialistams. Tarkim, kai žmogus įsigyja nekilnojamojo turto Vilniuje ir reikia registravimo tikslais lankytis Registrų centro Vilniaus filiale Lvovo g., jam bus kur kas patogiau sudaryti sutartis su Vilniaus šilumos tinklais ir „Vilniaus vandenimis“ tiesiog perėjus gatvę ir atėjus į savivaldybę“, – apie būsimus pokyčius pasakojo P.Poderskis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Povilas Poderskis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Povilas Poderskis

Planuojama imtis ir realios seniūnijų veiklos pertvarkos, leidžiant seniūnams ir seniūnijų specialistams daugiau laiko skirti teritorijos lankymui, aktyviau stebint aplinką ir pan. Tad savivaldybėje turėtų atsirasti specialistas, kuris konsultuos gyventojus klausimais, dabar sprendžiamais seniūnijose, išskyrus specifinius – tarkim, notarinių paslaugų teikimas. Kai toks specialistas atsiras, gyventojams nereikės derintis prie seniūnijų darbo laiko ar vietos.

Vis dėlto kai kurių paslaugų teikimo, anot P.Poderskio, savivaldybė pati pagerinti negali. Kaip pavyzdį jis nurodė Vilniaus civilinės metrikacijos skyrių, kuriame pagal teisingumo ministro nuostatą bet kokį civilinės būklės akto įrašą turi pasirašyti ir antspaudu patvirtinti įstaigos vadovas ar jo pavaduotojas. Dėl to ketinama kreiptis į Teisingumo ministeriją su prašymu šį įsakymą patobulinti pridedant galimybę civilinės būklės aktus darbuotojams pasirašyti elektroniniu parašu.

„Darbuotojams iš skirtingų įmonių ir specialistams pripratus dirbti kartu, pamačius darbų bei klientų srautus, planuojame steigti vienus savivaldybės ir jos įmonių paslaugų teikimo centrus ar aptarnavimo saleles didžiuosiuose prekybos centruose“, – dar vieną idėją pateikė P.Poderskis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus savivaldybėje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus savivaldybėje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius