Dabar populiaru
Publikuota: 2019 kovo 21d. 19:00

Ginti vaikų rieda prabangiais „Toyota RAV4“: „Ar tokiu būdu lėšų vaiko teisėms nebegailim?“

Toyota RAV4
Arūno Armalio nuotr. / Toyota RAV4

„Viešojo sektoriaus įvaizdžio smulkmenos. Akivaizdu – tikrai pradėjome labiau rūpintis vaikų teisėmis ir lėšų tam nebegailim“, – asmeninėje feisbuko paskyroje konstatavo Arūnas Armalis, o įrašą iliustravo visureigių nuotrauka. Vaiko teisių ir apsaugos tarnyba tikina: turi tai, ką gavo už mažiausią kainą.

„Štai Vilniuje Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba nusipirko naują hibridinį „Toyota RAV4“, taip papildydama jau tikrai gerokai senstelėjusį savo RAV4 parką (dešinėje). Hibridai, kiek žinau, yra brangiausi. O ir RAV4 savo klasėje taip pat kainą laiko. Sena tiesa: važinėjant ekonominiais automobiliais vaikų teisės lieka smarkiai neapgintos“, – toliau ironizavo A.Armalis.

Jis atkreipė dėmesį, kad tokiais automobiliais naudosis viešojo sektoriaus darbuotojai šalyje, kurioje apie 70 proc. gyventojų automobiliui įsigyti vis dar negali skirti daugiau nei 3–5 tūkst. eurų.

Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos duomenimis, atvirą, tarptautinį automobilių nuomos konkursą Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba paskelbė spalio 10 dieną. Jis baigėsi lapkričio 19-ąją, o sutartis pasirašyta gruodžio 28 dieną. Nugalėtojas – UAB „Transparent“.

Sena tiesa: važinėjant ekonominiais automobiliais vaikų teisės lieka smarkiai neapgintos.

Iš viso trejiems metams išnuomoti 48 automobiliai: 18 „Toyota Auris“ ir 30 vidutinės klasės visureigių RAV 4.

Sutarties vertė – 620 tūkst. eurų. „Atkreipiu dėmesį, nuomos sutartyje numatyta techninė priežiūra, techninė pagalba kelyje, KASKO ir civilinis draudimas, galimas remontas ir pakaitinio automobilio suteikimas ir kitas techninis aprūpinimas būtinas. Tarnyba neturi nė vieno vairuotojo ar automechaniko, o tai per metus galimai sutaupo nuo 70 tūkst. iki 200 tūkst. Eur., per trejus metus panašiai kainuoja automobilių nuoma“, – 15min aiškino tarnybos Komunikacijos skyriaus vadovas Arūnas Malinovskis.

Nuo liepos 1 dienos liko tuščiomis

A.Malinovskis priminė, kad įsigaliojus Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo nuostatoms, tarnyba nuo praėjusių metų liepos 1-osios įgyvendina jas visoje Lietuvoje.

„Ankstesnė sistema, kai Vaiko teisių apsaugos skyriai veikė prie savivaldybių ir naudojosi jų resursais, taip pat ir automobiliais, nustojo veikti. Tarnyba neturi vairuotojų, autoūkio ir paskaičiavusi, kad jį kurti būtų per brangu (o jo reikėtų, jei būtų perkami automobiliai), nusprendė nuomotis automobilius. Dalis jų, atsižvelgus į skyrių veikimo teritoriją, darbo pobūdį, kitų tarnybų patirtį, rekomendacijas, yra vidutinės klasės visureigiai“, – kalbėjo A.Malinovskis.

Neužmirškime, kad kartu keliauja ir vaikai, o jų saugumas, patogumas – irgi svarbus elementas.

Jis pažymėjo, kad daugumos iškvietimų atveju budėtojai ir mobiliosios komandos vyksta į rajonus, kur keliai nebūtinai asfaltuoti: „Be to, neužmirškime, kad kartu keliauja ir vaikai, o jų saugumas, patogumas – irgi svarbus elementas.“

Ne tik Vilniaus „plentukui“

„Kaip gėda“, – taip į A.Armalio nuotrauką sureagavo Juozas Liesis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Juozas Liesis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Juozas Liesis

„Kodėl gėda? – į įsiplieskusią diskusiją įsiliejo A.Malinovskis. – Kad ir rajonų vaikai, kurie ir taip patiria stresą, vežiojami ne „kibirais“? Kad į vieną automobilį galima įtalpinti porą kėdučių ir dar vienas žmogus gali atsisėsti šalia? Juk yra šeimų, kur ne tik du vaikai, bet ir trys. Ar kad vienkiemyje per pavasario pliurzes vaikui nereikės klampoti iki „plento“, o jis gali įsėsti iš karto į automobilį? Fotografuoti automobilius Vilniuje ir nutylėti, kad automobiliai skirti visai Lietuvai, o ne tik Vilniaus plentukui – štai kas turėtų būti gėda.“

Karolio Mankausko nuotr. /Eglė Samoškaitė
Karolio Mankausko nuotr. /Eglė Samoškaitė

„Galiu jus informuoti, kad tai yra išnuomotas automobilis, vyko viešasis automobilių nuomos pirkimas, laimėjo mažiausia kaina. Pirkimas buvo skelbiamas viešai, galėjo dalyvauti visi norintys ir teikti siūlymus. Reikalavimų konkrečiam gamintojui ar kokių nors suvaržymų nebuvo“, – pasisakė ir Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio patarėja Eglė Samoškaitė.

Be to, ji akcentavo, kad tarnyba nuomojasi ne hibridinius, o benzinu varomus automobilius.

„Pasiknisęs“ nuomonę pakeitė

A.Malinovskis atkreipė dėmesį, kad pagal viešai prieinamus duomenis minėtos klasės automobilių gali pasiūlyti dvylika gamintojų.

„Jūs čia pasakėte penktadalį tiesos. Gal ir nebuvo tradicinių reikalavimų, kai atitinka vienintelis konkretus reikiamo pardavėjo modelis, bet ir nebuvo taip, kad išvis nebūtų reikalavimų. Ar norite pasakyti, kad niekas nepasiūlė kokio nors mažiausios klasės KIA, „Hyundai“ ar, pagaliau, tos pačios „Toyota Aygo“?

Kad jau pagal tuos reikalavimus nepasisiūlė BMW X3 ar AUDI Q5, tai teks su RAV4 kankintis.

Aišku, kad buvo įrašytas visureigis su krūva kitų privalumų, kad, neduok Dieve, kokio „Suzuki Jimny“ neįkištų. Kad jau pagal tuos reikalavimus nepasisiūlė BMW X3 ar AUDI Q5, tai teks su RAV4 kankintis“, – svarstė Gapas Gaputis.

„Nelabai supratau, kaip jūs įsivaizduojate, kaip tuos automobilius gauti, nes kažkuo važiuoti vis tiek reikia. Jeigu rengiamas viešasis pirkimas ir pateikiami pasiūlymai bei laimi žemiausią kainą pasiūlęs tiekėjas, ką tuomet reiktų daryti? Nutraukti pirkimą ir eiti pas savo draugus prašyti kokio senesnio? Bet tai būtų nelegalu, jūsų žiniai. Toks jausmas, kad išvis reikėtų gal vaikščioti pėsčiomis... Galvokite logiškai vis tik“, – susierzinimo neslėpė E.Samoškaitė.

Įvertinęs komentaruose pateiktas konkursą sąlygas G.Gaputis poziciją sušvelnino: „Pasiknisau, tiesą sakant, gal ir nieko labai įtartino.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

00:52
08:29
03:24

Esports namai

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie 15min