Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Gretos Kildišienės magija nesibaigia: savaitė po knygos išleidimo – nauja mašina

Gretos Kildišienės įmonei jau porą dienų priklauso ši „Toyota“ Tik 15min
Irmanto Gelūno, Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Gretos Kildišienės įmonei jau porą dienų priklauso ši „Toyota“
Šaltinis: 15min
45
A A

Apie 20 tūkst. eurų arba visos oficialios santaupos. Tiek Greta Kildišienė investavo į savo su motina valdomą įmonę, kuri iš skarelių gamybos persikvalifikavo į knygos „Atvirai“ leidybą. Ir maždaug tiek – o gal ir daugiau – kainuoja nauja buvusios Seimo narės mašina. Tiksliau, ne jos, o įmonės, kuri turėjo pakloti milžiniškus pinigus knygos išleidimui.

Į garsųjį susitikimą su Ramūnu Karbauskiu ketvirtadienį G.Kildišienė atvažiavo apynauja „Toyota RAV4“, tarsi patvirtindama dar Seime duotą pažadą išsižadėti R.Karbauskio „Agrokoncernui“ priklausančio „Range Rover“ ir nusipirkti kitą mašiną. Tiesa, 15min turimais duomenimis, „Toyota“ G.Kildišienei nepriklauso.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Gretos Kildišienės automobilis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Gretos Kildišienės automobilis

Automobilis vos prieš porą dienų įregistruotas bendrovės „Amatas“ vardu. Ši įmonė – tai ta pati bendrovė „Greta Gretos“, linksniuota G.Kildišienės parlamentinio skandalo metu. Ir ta pati įmonė, kuri, pakeitusi pavadinimą, tapo politikės memuarų „Atvirai“ leidėja. Kaip knygos išleidimui didelius pinigus pakloti turėjęs G.Kildišienės verslas rado pinigų naujam automobiliui – sunkiai atsakomas klausimas. Ypač tada, kai bene vienintelis į jį tiksliai atsakyti galintis žmogus neatsiliepia į skambučius.

Turėjo 20 tūkst. eurų – reikėjo daugiau

Kaip jau skelbėme, prieš porą mėnesių „Greta Gretos“ pakeitė pavadinimą, o G.Kildišienė į bendrovę įnešė nemažai papildomų pinigų, tapdama pagrindine „Amato“ akcininke. Tada bendrovės įstatinis kapitalas padidintas 20 tūkst. eurų suma – nuo 2,5 iki 22,5 tūkst. eurų. Įstatinį kapitalą „Amatas“ pasididino lygiai tokia suma, kokią oficialioje turto deklaracijoje už 2016 metus nurodė G.Kildišienė.

Už tokius pinigus galbūt galima nusipirkti „Toyotą“. Bet ne išleisti autobiografiją milžinišku tiražu.

„Toyota“ nuotr./„Toyota RAV4“
„Toyota“ nuotr./„Toyota RAV4“

Žurnalistas Dailius Dargis, nuo 2013 metų savarankiškai leidžiantis savo knygas, 15min teigė, jog vien spausdinimui reikalinga daugiau nei dvigubai didesnė suma. Pasak jo, būtent spausdinimas sudaro liūto dalį išlaidų, bet derantis dėl didelio kiekio galima sutarti, kad tūkstantis egzempliorių atsieis mažiau nei 2 tūkst. eurų.

„Galėtų būti ir 1,8–2 tūkst. eurų už tūkstantį egzempliorių“, – svarstė D.Dargis.

G.Kildišienė į pasaulį skelbiasi paleidusi kur kas daugiau nei tūkstantį savo biografijos egzempliorių. Pačioje knygoje nurodoma, kad „Atvirai“ išleista 30 tūkst. egzempliorių tiražu. Taigi, net darant prielaidą, kad buvusi Seimo narė sutarė spaustuvei mokėti dar šiek tiek pigiau, nei nurodo D.Dargis, vien spaustuvės paslaugos tokiam tiražui galėjo atsieiti ne mažiau nei 50 tūkst. eurų.

„Tai kosminė suma“, – konstatavo D.Dargis, neslėpdamas abejonių, ar 30 tūkst. egzempliorių tiražas atitinka tikrovę.

TV3 prieš porą dienų skelbė skaičiavimus, esą knygos išleidimas G.Kildišienei galėjo kainuoti tarp 60 ir 90 tūkst. eurų. Vėlgi – kelissyk daugiau, nei buvo sukaupta bendrovėje „Amatas“.

Tai kosminė suma, – konstatavo D.Dargis, neslėpdamas abejonių, ar 30 tūkst. egzempliorių tiražas atitinka tikrovę.

Ar įmonė skolinosi iš banko, ar leidybos kaštus dengė koks nors investuotojas ar mecenatas – 15min sužinoti nepavyko. Kaip ir susisiekti su G.Kildišiene. Oficialiu įmonės telefonu penktadienį niekas neatsiliepė.

Milžiniškas tiražas, smarkiai lenkiantis daugelio žinomų ir populiarų autorių knygas, yra ne vienintelė keista detalė, lydinti ne tokią ir atvirą knygos „Atvirai“ istoriją. Pasak D.Dargio, įprasta praktika yra nurodyti, kokioje spaustuvėje spausdinta knyga. G.Kildišienės literatūrinis debiutas pažymėtas prierašu „spausdinta Lietuvoje“, jokios konkrečios spaustuvės nenurodant.

„Labai keista“, – nusistebėjo D.Dargis.

Bandydamas prisiminti panašius atvejus, kai knyga išleidžiama nuslepiant spaustuvę, jis įvardijo vieną. „Henrikas Daktaras, kai buvo išleidęs pirmą savo knygos tiražą, kuris buvo dalijamas jo artimam ratui. Čia buvo 2004 m. Tikrai nenurodė“, – sakė D.Dargis.

Per savaitę uždirbti mašinai? Niekaip

D.Dargio teigimu, knyga pajamas geriausiai generuoja pirmaisiais mėnesiais po išleidimo. Tačiau pirma savaitė tikrai nėra finansinis stebuklas.

„Po dviejų mėnesių“, – sakė D.Dargis, paklaustas, kada knygą išleidęs verslas jau gali matyti kokius nors apčiuopiamus sėkmės rodiklius.

Nepaisant tokios verslo logikos, praėjus vos savaitei po „Atvirai“ pasirodymo knygynuose G.Kildišienės įmonės vardu registruota „Toyota RAV4“.

„Tiesiog neįmanoma“, – sakė D.Dargis, paklaustas, ar per tokį laiką iš knygos galima uždirbti pinigų automobiliui.

Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr./Dailius Dargis
Teodoro Biliūno/Žmonės.lt nuotr./Dailius Dargis

D.Dargis pažymi, kad vasara – labai prastas metas knygų leidybai.

„Tai yra labai nedėkingas metas leisti knygą. Visi atostogauja, išvykę, informacijos sklaida labai sunki. Tik visiškas profanas galėjo leisti vasarą knygą. Pats esu gavęs daug pasiūlymų leisti vasarą, bet aš visąlaik atsisakydavau, nes žinojau, koks yra vangus pirkimas ir apskritai – susidomėjimas knygomis. Nes vasara – tai yra žurnalų, periodikos metas“, – aiškino pašnekovas.

Dokumentų, liudijančių, kad „Amato“ įstatinis kapitalas pastaruoju metu būtų dar padidintas, Registrų centras nėra gavęs. Įmonės finansinę veiklą paslaptis gaubs dar mažiausiai iki kitų metų pavasario. Tada ir G.Kildišienės verslas, ir visos kitos Lietuvos įmonės privalės pateikti finansines ataskaitas už šiuos metus.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min