Dabar populiaru
Publikuota: 2009 birželio 30d. 08:52

Į konkurencinę kovą – už likusius grašius

Vilniaus universitetas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Kol kolegos varžosi reklamuodamiesi, Vilniaus universitetas laikosi nuostatos, kad gera prekė pati save giria – pasitenkinama atvirų durų dienomis, mugėmis ir vizitais į gimnazijas.

Prasidėjus Aukštojo mokslo reformai, universitetai, norėdami pritraukti daugiau studijų krepšelių, priversti ir daugiau reklamuotis. Tačiau reklamai skiriamos sumos yra palyginti nedidelės, tad vargu ar tokias viliones įvertins abiturientai.

„Aš renkuosi tik gerą universitetą. Jame daug šviesos, erdvės minčiai. Koks bus švietimas - tokia ir Lietuvos ateitis", – skelbiama vieno universiteto vaizdo klipe, kurį pastaruoju metu transliuoja televizijos kanalai. Į reklamą investuoja ne visos aukštosios mokyklos. Ekspertai mano, kad dėl to jos nedaug ką ir praranda.

Tačiau universitetų atstovai pripažįsta, kad pasikeitus aukštojo mokslo finansavimo principams aukštųjų mokyklų reklama tampa organizuotesnė.

Tikisi nepranykti

Daugiausia lėšų šių metų priėmimo reklaminei kampanijai skyrė Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) bei Vilniaus pedagoginis universitetas (VPU).

VGTU investavo 38 tūkst. litų į moksleiviškai auditorijai skirtą tinklalapį www.brendu.lt. Dar 30 tūkst. litų šio universiteto Žiniasklaidos ir renginių direkcija skyrė reklamai spaudos leidiniuose ir internete. Atskirus reklaminius biudžetus turi ir kiti VGTU skyriai. „Buvome užsakę plotą viename interneto naujienų portale, agitacinių straipsnių žurnaluose ir laikraščiuose, laidų radijo stotyse. Kad ir kaip būtų, daugiausia dėmesio skiriama kelionėms į mokyklas", – LŽ teigė VGTU Žiniasklaidos ir renginių direkcijos direktorius Arnoldas Šneideris.

Daugiausia lėšų šių metų priėmimo reklamos kampanijai skyrė Vilniaus Gedimino technikos universitetas bei Vilniaus pedagoginis universitetas.

Anot VPU Ryšių su visuomene skyriaus vedėjos Daivos Dubosaitės, ši aukštoji mokykla daugiausia reklaminių pajėgų nukreipė į televiziją ir internetą. Pavyzdžiui, VPU buvo nupirkęs reklamos plotą lankomiausioje jaunimo svetainėje www.one.lt.

Iš viso reklamai VPU šią vasarą skyrė 30 tūkst. litų. D.Dubosaitė įsitikinusi, kad siekiant būti labiau matomam ir girdimam reklamai reikėtų skirti bent 100 tūkst. litų. „Šiemet mums ypač svarbu surinkti kuo daugiau studentų, tačiau daug pinigų reklamai negalėjome skirti. Dėl krepšelių rungtyniauja visi, tad ir mes tikimės nepranykti", – aiškino VPU atstovė.

Ramūs be reklamos

Kol kolegos varžosi reklamuodamiesi, Vilniaus universitetas (VU) laikosi nuostatos, kad gera prekė pati save giria – pasitenkinama atvirų durų dienomis, mugėmis ir vizitais į gimnazijas. „Nors gauname daug siūlymų, sąmoningai nevykdome reklamos akcijų žiniasklaidoje. Ir taip jaučiamės tvirti ir solidūs, kitiems, matyt, reikia kaip nors išgyventi", – LŽ sakė VU Studijų direkcijos vadovė Jūratė Karaliūnienė.

Be reklamos šiemet apsiėjo ir Vytauto Didžiojo (VDU) bei Kauno technologijos universitetai (KTU). „Tik prie paties pastato pakabinome reklamą, kad geriau matytumės. Žinoma, yra poreikis reklamuotis žiniasklaidoje, bet dėl lėšų trūkumo ieškome kitokių būdų", – sakė VDU Studijų rinkodaros tarnybos direktorė Miglė Šontaitė.

KTU Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Inga Dubovijienė teigė, kad plačiai reklamos kampanijai ši aukštoji mokyklą nei turi pinigų, nei mato prasmės. „Šiais laikais lozunginei reklamai visuomenė abejinga", – mano ji.

Atskiros reklaminės kampanijos priėmimo laikotarpiu nerengia ir Mykolo Romerio universitetas (MRU). Tačiau ši aukštoji mokykla reklamą spaudoje skelbia ištisus metus. „Manome, kad tiesioginė reklama, raginanti rinktis būtent mūsų universitetą, yra nešiuolaikiška", – LŽ tikino MRU atstovai.

Pasikinkė regiono žiniasklaidą

Didiesiems pasitelkus reklamą rungtyniaujant dėl studijų krepšelių, du regioniniais laikomi universitetai – Klaipėdos (KU) ir Šiaulių (ŠU) – per šių metų priėmimą ėmėsi priešingų rinkodaros sprendimų. KU pasitenkino leidinukais ir studijų mugėmis, o ŠU paskelbti apie save „pasikinkė" visą Šiaurės regiono žiniasklaidą.

„Su tomis visuomenės informavimo priemonėmis turime bendradarbiavimo sutarčių, todėl įkainiai nėra dideli. Su nacionaline žiniasklaida nedirbame, nes tai labai brangu. Be to, mes kreipiamės konkrečiai į regiono abiturientus", – sakė ŠU Ryšių su visuomene tarnybos direktorė Irena Baliulė. Jos teigimu, šiai reklamos kampanijai gali būti išleista ne daugiau kaip 10 tūkst. litų.

Poveikis – ribotas

Reklamos eksperto Andriaus Versecko teigimu, kad būtų pastebėti ir įsidėmėti, universitetams neužteks dabar skiriamų keliasdešimties tūkstančių litų reklamai. „Matematika paprasta: padoriai reklamos kampanijai reikia bent pusės milijono", – pabrėžė jis.

A.Verseckas taip pat pridūrė, kad net ir vykdoma reklamos kampanija gali būti neefektyvi. „Kai vyksta bendrasis priėmimas, reklamos terpė yra labai ribota. Čia žmonės nesirenka vieno prekės ženklo iš kelių – jie su universitetais susipažįsta iš anksto ir renkasi juos labiau vadovaudamiesi racionaliais dalykais nei emocijomis. Per reklamą didinti universiteto žinomumą būtų labai keista, nes visi konkurentai yra ant rankų ir kojų pirštų suskaičiuojami", – aiškino reklamos ekspertas.

Anot A.Versecko, universiteto reklama labiausiai gali paveikti dar neapsisprendusiuosius, kur studijuoti. Jo manymu, šiemet už universitetines aukštąsias mokyklas aktyviau reklamuojasi kolegijos, nes atėjusios į bendrojo priėmimo sistemą nori būti geriau matomos.

„Lietuvos žinios“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Verslas

„Revolut“ tampa banku ir po metų siūlys kreditus – licenciją gavo Lietuvoje

Aktualu

Tragedija Klaipėdoje: laivų gamykloje lūžęs kranas pražudė du žmones

Aktualu

Premjeras: prezidentės politiką iliustruoja „tulpių paštas“

24sek

Skausmo perkreiptu veidu – su NBA čempionais kovojęs Jonas Valančiūnas patyrė traumą

Vardai

Ieškomiausi 2018 metų žmonės „Google“ – už princo ištekėjusi M.Markle ir vos nemirusi D.Lovato

„Ginčas“ dėl Lietuvos pilietybės: ar suteikti ją Kanadoje išaugusiam NBA potencialo talentui?

Verslas

Žinia 700 tūkst. banko klientų: ar esate įsitikinę, kad pinigų išgryninimas jums nieko nekainuos?

Vardai

A.Adamovič ir Ž.Gečas šventes pasitiks trise, su Žaku: „Pernai per Kalėdas sužinojome, kad laukiamės“

Pasaulis kišenėje

Vaizdas iš lakūnų kabinos: kaip atrodo nusileidimas pavojingiausiame pasaulio oro uoste

Aktualu

E.Masiulis klausia V.Landsbergio, ką veikė dieną prieš STT pareiškiant įtarimus dėl korupcijos

24sek

„urBONUSas“: R.Petrauskas nededa taško: „Rimtai svarstyčiau pasiūlymą komentuoti „Žalgirį“

24sek

Į Miuncheną „Žalgiris“ keliaus be dviejų svarbių žaidėjų

Gazas

„Porsche“ gamins 911 hibridus: kur jie dės elektrinį variklį?

Maistas

15 laiko patikrintų silkės patiekalų šventėms: nuo silkės „pataluose“ iki švelniai marinuotos

Aktualu

Nepagražintas ugniagesių gyvenimas: nešioja per didelius batus ir verčiami eiti laisvadienių

Vardai

Filmavimo metu susižalojo Mios sūnus – prireikė medikų pagalbos

24sek

NBA žvėrį padėjęs pažaboti Domantas Sabonis surinko dvigubą dublį

Pasaulis kišenėje

7 magiškos vietos, kurias gruodį būtina aplankyti Klaipėdoje

Aktualu

Premjeras: kreipimesi į tarnybas faktų nėra, tai tik paklausimas

Aktualu

Vilniaus Lazdynų rajone siautėjusį peiliu ginkluotą plėšiką sulaikė kriminalistai

Naujienos

Verslas

Naujame Nacionalinio stadiono Vilniuje projekte – ir oro gondola

Aktualu

R.Karbauskis: atsakomybę už etatinio apmokėjimo klaidas turi prisiimti ir prezidentė

Gyvenimas

15min studijoje – pokalbis apie artėjantį Kalėdinį bėgimą

Verslas

„Revolut“ tampa banku ir po metų siūlys kreditus – licenciją gavo Lietuvoje

Aktualu

Tragedija Klaipėdoje: laivų gamykloje lūžęs kranas pražudė du žmones

„Ginčas“ dėl Lietuvos pilietybės: ar suteikti ją Kanadoje išaugusiam NBA potencialo talentui?

Pasaulis kišenėje

Pamatykite: 102 metų promočiutė tapo vyriausia šuolininke su parašiutu

Aktualu

Premjeras apie prezidentę: 10 metų Lietuvoje buvo vienintelis neklydęs žmogus

24sek

Skausmo perkreiptu veidu – su NBA čempionais kovojęs Jonas Valančiūnas patyrė traumą

Buvau geras Gyvenimas

Kitiems padedanti K.Grybaitė: jei kuriu prabangius interjerus, nereiškia, kad gyvenu muilo burbule

Vardai

A.Adamovič ir Ž.Gečas šventes pasitiks trise, su Žaku: „Pernai per Kalėdas sužinojome, kad laukiamės“

Vardai

Ieškomiausi 2018 metų žmonės „Google“ – už princo ištekėjusi M.Markle ir vos nemirusi D.Lovato

Aktualu

180 tūkst. eurų vertės kontrabandą į Lietuvą atgabenusi grupuotė siunčiama į kalėjimą

Gyvenimas

15min studijoje pokalbis apie agresiją su A.Mockumi: ji mus ar mes ją valdome?

Vardai

Monika Marija pristato dainą ir klipą „Light On“: „Ji – apie skaudžiausią mano išgyvenimą“

Gazas

„Porsche“ gamins 911 hibridus: kur jie dės elektrinį variklį?

Maistas

15 laiko patikrintų silkės patiekalų šventėms: nuo silkės „pataluose“ iki švelniai marinuotos

Aktualu

Diskusijas dėl azartinių žaidimų reklamos Seimas atidėjo pavasariui

Aktualu

Opozicijai nepavyko blokuoti svarstymo dėl žemės ūkio tyrimo

Aktualu

Kaune paslaptingai sužeistas vyriškis: 3 durtinės žaizdos ir jokio aiškumo

Vardai

Ypatingos

05:50
03:17

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie 15min