Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 01 30

Imtasi stiprinti Lietuvos mokyklų bendruomenę

Atrinktose 19-oje šalies mokyklų pradėtas vykdyti projektas „Mokykla tėvams ir auklėtojams”, kuriuo siekiama sukurti tvaresnį bendravimą, bendradarbiavimą ir didinti toleranciją tarp mokyklos bendruomenės narių: mokytojų, mokinių, jų tėvų, švietimo pagalbos specialistų ir kitų.
Klasė
Klasė / 123FR nuotr.

Projekto iniciatorių manymu, daugelis ugdymo modelių yra atgyvenę, o švietimo programų efektyvumą mažina netolerantiška aplinka Lietuvos mokyklose, taigi tą spręsti padės mokyklų bendruomenės stiprinimas.

“Tai, jog mokyklų bendruomenė silpnėja, rodo aukštas  patyčių lygis mokyklose, žalingi moksleivių įpročiai ir išaugęs narkotinių medžiagų vartojimas, mokyklų administracijos netolerancija „kitokiems“ mokiniams, vaikų iškritimas iš švietimo sistemos ir daugelis panašių rodiklių.

Todėl pradėtas projektas, kuris skirtingoms mokyklos bendruomenės narių grupėms padės įgyti kompetencijų, kaip gerinti tarpusavio santykius, juos stiprinti. Tikime, kad sukūrus pozityvesnę aplinką mokymuisi, prisidėsime prie mokymosi efektyvumo didinimo”, –  sakė viena iš projekto iniciatorių, visuomeninės organizacijos “Gelbėkit vaikus” generalinė direktorė Rasa Dičpetrienė.

VO „Gelbėkit vaikus“ 2010-2012 m. duomenimis, patyčias patiria apie 54 proc. moksleivių, narkotines medžiagas jau išbandę apie 26 proc., o iškritimas iš švietimo sistemos sudaro net apie 20 procentų.

Planuojama, kad per metus bus apmokyta apie 900 mokyklos bendruomenės narių, atrinktų būti projekto „Mokykla tėvams ir auklėtojams“ dalyviais. Projekto vykdymo metu bus daug dirbama su moksleiviais, nemažai dėmesio skiriama jų tėvams, kadangi manoma, jog moksleivių tėvų įsitraukimas į mokyklų bendruomenės veiklą Lietuvoje yra nepakankamas.

Taip pat bus apmokyti mokytojai, mokymo pagalbos specialistai, mokyklų administracijos darbuotojai, susijusios nevyriausybinės organizacijos. Projekto metu mokyklose bus parengta 20 kvalifikuotų instruktorių, kurie užtikrins modelio diegimą ir palaikymą savo mokyklose.

Projekto pradžioje planuojama atlikti tyrimą, kuris įvertins konkrečią situaciją atrinktose mokyklose, nustatys pagrindines spręstinas problemas. Projekto pabaigoje bus atliktas metodikos efektyvumo vertinimas. Visa informacija apie projektą bus skelbiama specialiai sukurtoje interneto svetainėje.

Projektas įgyvendinamas pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. lapkričio 5 d. įsakymą Nr. V-1966 „Dėl finansavimo skyrimo pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonę „Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas“.

Projektui skirtos ES fondų lėšos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, finansavimo ir administravimo tvarka bei sąlygos. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia yra 2010 m. lapkričio 25 d., pabaiga – 2014 m. vasario 28d.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius