Hidrografinį laivą „Lotas“ pagal 2011 m. spalio 7 d. sutartį su Uosto direkcija už 6,53 mln. Lt pastatė Estijos laivų statybos kompanija "Baltic Workboats AS". Laivas „Lotas“ yra 23,2 m ilgio, 6 m pločio, sveria 109 t ir turi 1,17 m grimzlę.
Šiuo metu Uosto direkcija turi 8 laivus: 3 locmanų katerius, 1 gelbėjimo laivą, 2 narų botus, 1 vilkiką (išnuomotas) ir 2 hidrografinius laivus – „Rusnė“ bei naująjį „Lotas“. Naujasis hidrografinis laivas – modernesnis ir turintis didesnes matavimo galimybes.
Metus užtrukę gilinimo ir platinimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos kanale darbai kainavo 127,297 mln. Lt.
Uosto laivybos kanalo gilinimo ir platinimo projektas ypač svarbus Klaipėdos uostui. Atlikus šiuos gilinimo darbus uosto plotis padidėjo iki 150 m, o gylis atitinkamai iki 14,5 m.
Po šių gilinimo darbų padidės didžiųjų laivų plaukimo ir manevravimo uoste saugumas, taip pat paties uosto konkurencingumas ir pralaidumas kaimyninių uostų atžvilgiu. Esant tokiems uosto laivybos kanalo parametrams, Klaipėdos uoste sudarytos sąlygos priimti didesnio ilgio ir pločio postpanamax laivus, kurių ilgis siekia 300–310 m, o plotis – 40 m.