Dabar populiaru

fkekranas.lt iliustr. / Klubas Ekranas
Šaltinis: BNS
A A

Dėl pase turimos Kalnų Karabacho vizos Panevėžio futbolo klubo „Ekranas“ atstovas spaudai Gedas Saročka deportuotas iš Azerbaidžano. Čia antradienį lietuvių klubas žaidžia atsakomąsias rungtynes su sostinės Baku klubu „Baku“.

G.Saročkos teigimu, 5 val. į viešbučio kambario telefoną paskambino priimamojo darbuotojas. Jis pakvietė „Ekrano“ atstovą spaudai į priimamąjį ir patarė su savimi turėti visus atsivežtus daiktus, nes esą kilo rimtų problemų dėl lietuvio vizos.

Po 10-15 minučių nusileidusio G.Saročkos laukė du nepažįstami vyrai civiliais rūbais. Jie esą pamatę, kad vyras su savimi neturi daiktų, liepė jam grįžti į kambarį ir pasiimti.

Lietuvis grįždamas į priimamąjį iškvietė „Ekrano“ administratorių Simą Baubonį.

„Davę vos minutę pakalbėti su S.Bauboniu, vyrai skubiai paprašė sėsti į baltą BMW. Su manimi minėti asmenys elgėsi mandagiai, tačiau beveik nekalbėjo, neatsakinėjo į klausimus, už ką esu siunčiamas atgal į Lietuvą“, - laiške rašo G.Saročka.

Anot jo, automobilis per Baku važiavo vidutiniškai 130-140 kilometrų per valandą greičiu, kartais viršydamas ir 190 kilometrų per valandą greitį, kirsdamas raudoną šviesoforo spalvą.

„Įtariau, kad vyrai skuba norėdami spėti įsodinti mane į 6.40 val. reisu Baku-Ryga skrendantį lėktuvą. Pakeliui vienas iš vyrų prasitarė, kad būsiu deportuotas, nes mano pase yra Kalnų Karabacho viza“, - tvirtino G.Saročka.

Anot vyro, Armėnijos ir Kalnų Karabacho vizos jo pase atsirado 2009 metų gegužės 13-22 dienomis, kai su Lietuvos žurnalistų futbolo rinktine G.Saročka dalyvavo tarptautiniame futbolo turnyre Armėnijoje.

Oro uose „Ekrano“ atstovą spaudai pasitiko uniformuotas muitinės pareigūnas, kuris pasikvietęs į kabinetą, lietuviui paaiškino, esą šis turi palikti Azerbaidžaną, nes jo pase - Kalnų Karabacho viza.

Publikuojame LŽS išplatintą žurnalisto laišką.

Aš, Gedas Saročka, Lietuvos pilietis, žurnalistas, Panevėžio futbolo klubo „Ekranas“ atstovas spaudai, jaučiuosi įžeistas ir nukentėjęs.

2009 metų liepos 19 dieną, sekmadienį, su Panevėžio „Ekrano“ komanda išvykau į Azerbaidžano sostinę Baku. Ten „Ekranas“ šiandien, antradienį, liepos 21 dieną, žais UEFA Čempionų lygos antrojo kvalifikacinio etapo atsakomąsias rungtynes su Baku „Baku“ klubu.

Iš Panevėžio į Rygą 29 žmonių ekipažas vyko autobusu, iš Rygos oro uosto lėktuvu pasiekėme Baku. Baku oro uoste nusileidome naktį, jau liepos 20-ąją, 1:00 val. vietos laiku. Oro uoste kiekvienas iš Lietuvos futbolo čempionų delegatų užpildėme Azerbaidžano vizai gauti reikalingus blankus, sumokėjome po 60 eurų vizos mokestį.

Oro uosto (pasienio) darbuotojas surinko visų delegatų pasus ir, pažadėjęs juos ryte grąžinti su vizomis, išleido komandą į viešbutį. 2:00 val. FK „Ekranas“ atvyko į viešbutį „Crown Plaza“. Pavakarieniavome, gavome kambarius. Aš apsistojau 405 kambaryje. Miegoti komandos vyrai išsiskirstė apie 3:00 vietos laiku. 5:05 val. ryto į kambario telefoną paskambino priimamojo darbuotojas, paklausė, ar kalba su Gedu Saročka. Gavęs teigiamą atsakymą „Crown Plaza“ darbuotojas iškvietė mane į priimamąjį, patarė su savimi pasiimti „visus daiktus, kuriuos atsivežiau, nes iškilo rimtų problemų dėl mano vizos“. Po 10-15 minučių (po pakartotinio skambučio) nusileidau žemyn.

Čia manęs laukė du nepažįstami vyrai civiliais rūbais. Pamatę, kad atėjau be daiktų, liepė eiti į kambarį ir tuoj pat grįžti su manta. Grįždamas su lagaminu ir kompiuteriu, į priimamąjį iškviečiau FK „Ekranas“ administratorių Simą Baubonį. Šis, tikėtina, bandė susisiekti su FC „Baku“ atstovais, Lietuvos konsulu Azerbaidžane.

Davę vos minutę pakalbėti su S. Bauboniu, vyrai skubiai paprašė sėsti į baltą BMW. Su manimi minėti asmenys elgėsi mandagiai, tačiau beveik nekalbėjo, neatsakinėjo į klausimus, už ką esu siunčiamas atgal atgal į Lietuvą. Per rytinį Baku automobiliu važiavome vidutinišku 130-140 km/h greičiu, kartais viršydami ir 190 km/h greitį, kirsdami raudoną šviesoforo spalvą. Įtariau, kad vyrai skuba norėdami spėti įsodinti mane į 6:40 reisu Baku – Ryga skrendantį lėktuvą. Pakeliui vienas iš vyriškių prasitarė, kad būsiu deportuotas, nes mano pase yra Kalnų Karabacho viza (Armėnijos ir Kalnų Karabacho vizos mano pase atsirado 2009 metų gegužės 13-22 dienomis, kuomet su Lietuvos žurnalistų futbolo rinktine dalyvavome tarptautiniame futbolo turnyre Armėnijoje).

Kaip paaiškėjo oro uoste, jis buvo teisus.

Oro uoste manęs laukė, aukštesnes pareigas užimantis uniformuotas muitinės pareigūnas. Pasikvietė į kabinetą, paaiškino, kad turiu palikti Azerbaidžaną, nes mano pase – Kalnų Karabacho viza. Jis sakė: „Jei tavo pase Kalnų Karabacho viza – tai reiškia, kad tu pripažįsti jo suverenumą.“ Pareigūnas beveik nereagavo į paaiškinimus, ką veikiau Armėnijoje ir Kalnų Karabache, trumpai išdėstė Kalnų Karabacho istoriją. Pasakė: „Pasikeisk pasą, tada atvažiuok, įleisime“. Sunku nupasakoti mano savijautą oro uoste, bet (nors su manimi elgėsi pakankamai maloniai, gal todėl, kad taip elgiausi ir aš) jaučiausi kaip nusikaltėlis, išdavikas, priešas, nors į Azerbaidžaną atvykau vienu tikslu – teisingai informuoti Lietuvą ir pasaulio futbolo bendruomenę apie populiariausią pasaulyje sporto šaką. Nieko blogo nepadaręs kaltu jaučiausi prieš man dar nematytą valstybę, į kurią atvykau, prieš Lietuvą, prieš futbolo klubą „Ekranas“: darbdavius, kolegas, futbolininkus.

Oro uosto darbuotojai man grąžino 60 eurų ir vizos blankui pildyti panaudotas mano nuotraukas.

Liepos 20-osios ryte, 7:40 val., AIR BALTIC lėktuvas (reiso nr 733), išskraidino mane į Rygą. Latvijos sostinėje manęs laukė FK „Ekranas“ ūkvedys Valdas Marozas, kuris parvežė iki Panevėžio. Vilnių iš Panevėžio pasiekiau autobusu.

Turėjęs Azerbaidžane viešėti daugiau nei 3 paras, išbuvau 6 valandas.

Deportacija neleido dirbti darbo, dėl kurio vykau – raštu ir vaizdu informuoti Lietuvos futbolo visuomenę apie Azerbaidžano futbolą, FC „Baku“, Panevėžio „Ekraną“, UEFA Čempionų lygos antrojo kvalifikacinio etapo atsakomąsias rungtynes ir viską, kas su jomis susiję.

Panevėžio FK „Ekranas“ patyrė apie pusantro tūkstančio (1500) litų nuostolį sumokėdamas už mano „bevaisę“ kelionę lėktuvu, x litų sumą už viešbutį, informacijos "badą" oficialioje internetinėje svetainėje
www.fkekranas.lt, o aš patyriau nemigą, blogas emocijas, diskomfortą, moralin5 pažeminimą, kurio nebuvau nusipelnęs.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.