Piliavietės teritorijoje sustatytos trys medinės žvejų valtys – dorės bei garlaivis. Šio istorine reikšme neabejojama –garu varytas laivas buvo pirmasis nepriklausomoje Lietuvoje pastatytas garlaivis. Jis užbaigtas 1923-iaisis. Specialistai pabrėžia ir tai, kad laivas statytas tuomet dar nauju būdu virinant, o ne kalant kniedes.
Visi keturi istoriniai laivai bet kokia tvarka sustatyti Klaipėdos piliavietės kieme. Šalia jų guli dar dvi senos medinės valtys.
Senieji laivai priklauso jachtininkų muziejui, valdomam jūrinės istorijos ir kultūros klubo „Budys“. Anot šio klubo vadovo Kosto Franko, istoriniai laivai turi būti piliavietės komplekso dalimi. „Žolė nebeauga nuo mano žingsnių“, - teigė K.Frankas, pasakodamas, kiek daug teko vaikščioti po valdininkų kabinetus, kad rastų sprendimų, kaip išsaugoti šiuos laivus.
Anot jo, reikėtų pakeisti dorių ąžuolines dalis, kiek pataisyti laivus ir jie galėtų būti eksponuojami.
Jūrinės kultūros koordinacinė taryba, posėdžiaujanti Klaipėdos savivaldybėje, kol kas nerado sprendimo, kaip išsaugoti šiuos laivus.
Kol vis galvojama, ką daryti su jūriniu paveldu, šis beviltiškai griūva. Po medinėmis valtimis ir garlaivyje apsigyveno benamiai, aplinkui mėtosi buteliai, maisto atliekos. Baiminamasi, kad griūvantys laivai gali kelti pavojų ir praeiviams.