Pasak specialistų, apie 40–45 proc. automobilių senamiestį tik pervažiuoja, taip sukeldami nepatogumų į miesto centrą su tikslu vykstantiems miestiečiams. Dėl 60 tūkst. automobilių srauto kasdien esą niokojamas UNESCO saugomas architektūros paveldas, didėja oro tarša. Šias problemas turėtų pavykti išspręsti miesto širdį apmokestinus nuo kitų metų kovo pradžios.
Metinis leidimas – 1250 litų
Viso projekto parengimas startui turėtų kainuoti apie 2,5 mln. Lt. Už šiuos pinigus būtų įrengti 8 pakeliami atitvarai, mokėjimo automatai. Užtvarai atsirastų Bazilijonų, L.Stuokos-Gucevičiaus, Trakų, Latako, Universiteto, Totorių, Islandijos ir Subačiaus gatvėse.
Už įvažiavimą į Vilniaus senamiestį nuo kitų metų gali tekti pakloti 10 Lt – tiek kainuotų vienkartinis leidimas. Įsigijus specialią kortelę ir susimokėjus iš anksto, mokestis sumažėtų iki 5 Lt, o metinis leidimas atsieitų 1250 Lt.
Lengvatos bus taikomos apsaugos tarnyboms, žmonėms, vežantiems vaikus į darželius ir mokyklas senamiestyje. Perpus mažiau turės mokėti taksi vairuotojai. Mokestis negalios senamiesčio gyventojams ir specialiosioms tarnyboms – įsigijus įrenginį užtvarai pakils automatiškai.
Gali kilti suirutė
Surinktus pinigus už įvažiavimą į senamiestį, apie 8 mln. Lt kasmet, ketinama skirti dviračių nuomos sistemai plėtoti.
Senamiesčio apmokestinimu sužavėti ne visi politikai – kai kurie įžvelgia gresiančią suirutę miesto centre. „Aikštelių aplink senamiestį dar nėra ir vargu ar laiku bus pastatyta, eilių prie atitvarų vis tiek bus, ypač piko valandomis. Nė vienas iš dabar esančių valdžioje nematė, kas dėjosi apmokestinus senamiestį 1994-aisiais“, – 15min.lt yra sakęs vicemeras Vidmantas Martikonis.