Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Juozas Olekas tikisi, kad sraigtasparnių įsigijimui pavyks gauti Aplinkos ministerijos administruojamas ES lėšas

Juozas Olekas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Juozas Olekas
Šaltinis: BNS
0
A A

Neseniai krašto apsaugos ministro pareigas pradėjęs eiti socialdemokratas Juozas Olekas tikisi, kad su Aplinkos ministerija pavyks sutarti, jog kariuomenei reikalingų sraigtasparnių įsigijimui būtų galima panaudoti ir Europos Sąjungos lėšas.

J.Olekas pažymi, kad tai neturėtų būti pastatų renovavimui skirtos lėšos. Ankstesnės Krašto apsaugos ministerijos vadovybės planai paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnių įsigijimui panaudoti stringančios daugiabučių renovavimo programos lėšas buvo sulaukė prieštaringų vertinimų. Sraigtasparnių įsigijimui buvo numatoma skirti 138 mln. litų ES lėšų.

„Jeigu mums pavyks iki galo sutarti su Aplinkos ministerija, kad dalį skraidymo laiko mes paskirsime ir Aplinkos ministerijos funkcijų atlikimui, tada, manau, galėsime pasinaudoti europiniais pinigais. Ne skirtais renovavimui, bet kitais. Aš kol kas su ministru neturėjau rimto pokalbio, kad abu įsigilintume, nes ir jam, ir man nauja situacija. Bet ateinančių metų pradžioje mes susėsime ir tuos dalykus aptarsime“, – BNS sakė J.Olekas.

Aplinkos ministerijai vadovauti paskirtas „tvarkietis“ Valentinas Mazuronis BNS yra sakęs, kad jei turės galimybę, neskirs lėšų sraigtasparnių pirkimui iš renovavimo programos.

Buvusi centro-dešinės Vyriausybė baigdama darbą numatė finansavimą vieno naujo sraigtasparnio įsigijimui, tačiau iš viso kariuomenei pavestoms funkcijoms vykdyti reikia bent trijų. Tai, kad vieno naujo sraigtasparnio neužteks, pažymėjo ir naujasis KAM vadovas.

„Mes planuojame atnaujinti parką. Dabar paskelbtas konkursas, kuris nukreiptas į sraigtasparnių keitimo pradžią. Vienas sraigtasparnis negali būti visas parkas, nes reikalingas ir mokymas, ir pasikeitimas, ir einamasis remontas. Su vienu tikrai negalima“, – teigė jis.

„Aš manau, aviacijai čia neabejotinai viena rimtesnių programų – sraigtasparnių pakeitimas“, – pridūrė ministras.

Šiuo metu kariškiai naudojasi rusų gamybos sraigtasparniais Mi-8, tačiau jų tarnybos laikas baigiasi 2016 metais. Pasak J.Oleko, norint jį pratęsti „reikia investuoti pakankamai nemažai, o jų ir aptarnavimas yra pakankamai brangus“.

Tačiau ministras pažymėjo, kad darbas su rusų gamybos technika turi ir teigiamų aspektų, nes Lietuvos sraigtasparnių instruktoriai Afganistane moko vietos pilotus valdyti ir aptarnauti MIL konstruktorių biuro pagamintus orlaivius, kuriuos iš Rusijos jiems nupirko amerikiečiai.

„Mes gerai vertinami Afganistane su savo mokymo misija, kur mes mokome afganų pilotus įsisavinant sraigtasparnių Mi tipą“, – kalbėjo J.Olekas.

Gruodžio pradžioje buvusi Vyriausybė darkart patvirtino, kad vieno paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnio įsigijimui iš Europos Sąjungos lėšų turi būti skirta 50 mln. litų. Buvusi KAM vadovybė planavo už ES lėšas įsigyti tris vidutinės klasės sraigtasparnius, kurie turėtų būti skirti civilinių užduočių vykdymui. Pirmasis iš jų turėtų būti pateiktas iki 2015 metų balandžio, kiti du – iki tų pačių metų rugsėjo.

Rugsėjį buvo paskelbta, jog paraiškas sraigtasparnių įsigijimo konkurse pateikė Prancūzijos ir Italijos kompanijos „Eurocopter“ ir „Agusta Westland“. Pasak Krašto apsaugos ministerijos, „kitų metų pradžioje vyks derybos dėl pirkimo-pardavimo sutarties“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min