-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2015 12 29

Kaip gyvena Lietuvos tapytojai? E.Gineitytė praveria savo lofto duris

Kartu su Modernaus meno centru (MMC) tęsiame ekskursijas po Lietuvos menininkų kūrybines dirbtuves – loftus. Tai proga ne tik pasisvečiuoti mūsų kūrybininkų erdvėje, bet ir susipažinti su jais bei jų darbais. Šį sykį lankomės tapytojos Eglės Gineitytės namuose.
Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.
Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.
Temos: 1 Menas

Besišypsodama Eglė Gineitytė pravėrė duris į savo asmeninę erdvę. Čia įsikėlė paraginta studijų draugės Patricijos Jurkšaitytės, kurios kūrybines dirbtuves galite išvysti čia.

Vos įžengus į tapytojos namus mus akimirksniu pasitinka užburianti atmosfera. Pirmiausia akis užkliūva už didžiulės baltos drobės. Čia yra pagrindinė Eglės darbo vieta dirbtuvėje.

Ji juokiasi, kad ši drobė jau tepta nesuskaičiuojamu sluoksniu dažų. Tai kas gi atsiras ant jos? Galbūt nutūps dvi juodos varnos. Ši mintis menininkei atėjo visai neseniai. Apeiname dirbtuvę, turinčią „Ševčenkos“ vardą. Ja Eglė dalijasi su vyru, menininku Andriumi Leonavičiumi, bet čia darbuojasi po vieną.

Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.
Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.

Dirbtuvė lyg mažyčiai namai – su miegamąja vieta, virtuve. Vis dėlto „Ševčenka“ ne buitimi aplipusi, o atsitraukti nuo kasdienybės rutinos, dirbti ir susikaupti skirta erdvė. Jeigu atvažiuoja intensyviam darbo periodui, gali pagyventi ir savaitę.

Vyras Andrius užsiėmė dirbtuvės interjero dizainu. Jis tyrinėja dekoratyvumo reiškinį, tad aplink galima pamatyti įvairių raštų fragmentų, paties sukonstruotų baldų, paveikslų ir didžiulį jo prietaisams skirtą kampą.

Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.
Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / Virtuvėlė / MMC nuotr.

Apžiūrėjome ir Eglės „prietaisus“ – teptukus, tūbeles ir tušo buteliukus. Ji papasakojo, kad vasarą Preiloje išėjo tapyti į gamtą. Tai visiškai kita nei darbo „Ševčenkoje“ patirtis. Eglei buvo sunku, ir kartu be galo įdomu grįžti prie peizažo. Kaip atrasti save šiame žanre? Negi imsi ir kopijuosi tai, ką matai?

Be to, gamtoje visko labai daug, ji kiekvieną akimirką keičiasi ir visos jos neaprėpsi. Peizažą atrakino išsigrynindama uždavinį, atsakydama sau, apie ką nori konkrečiame darbe kalbėti. Ar apie linijas, ar apie šviesos ir tamsos santykį, ar apie vandenį ir augalą.

Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.
Eglės Gineitytės kūrybinės dirbtuvės / MMC nuotr.

Šis dialogas su natūra prasidėjo anksčiau, kai Eglė lankėsi pietų Prancūzijoje. Parsivežė daug piešinių ir etiudų. Nors braižas išlieka atpažįstamas, bet dirbtuvėje kūriniai gimsta kitaip ir kitokie.

Dailininkė pasakoja, kad matyta ir patirta gamta grįžus virto išgalvotais peizažais su begaliniais sodais ir kvapais, kurie sugulė į parodą „Ėjimas į sodą“.

Menotyrininkė Erika Grigoravičienė apibūdino: „Gineitytės peizažai su namais ir figūromis [...] be regimo tapymo gesto žymių, atrodo vos pradėti, nebaigti ir primena skaitmeninį vaizdą su fotošopo klaida“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius