-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 08 30 /13:58

Kariuomenė žinojo, kad perka beprotiškai brangią įrangą, bet nieko nedarė, kad sumažintų kainas

Lietuvos kariuomenės įsigytų virtuvės įrankių kainos nenormalios atrodo ir pačiam tų įrankių tiekėjui, bendrovės „Nota Bene“ direktoriui Andriui Jazgevičiui. „Žinoma, kad ne“, – BNS antradienį sakė A.Jazgevičius, paklaustas, ar jam pačiam 180 eurų pjaustymo lentelės kaina atrodo adekvati. Tuo tarpu Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė Diana Vilytė teigia, kad kariuomenė galėjo sumažinti perkamos įrangos kainas, bet to nepadarė.
Virtuvės įrankius kariuomenė pirko brangiau nei rinkoje
Virtuvės įrankius kariuomenė pirko brangiau nei rinkoje / 15min iliustr.

Nesuvokiamos kainos

„Mes po to pamatėme, kadangi buvo įvairūs tyrimai, kuriuos atliko Lietuvos kariuomenėje, kad ir rinkoje galima nusipirkti ir iš už kampo. Arba ne iš kampo, o iš kitų atstovų, kurie Lietuvoje užsiima virtuvės įrangos reikmenų pardavimu“, – kalbėjo jis.

Tai „Nota Bene“ vadovas pareiškė Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) paskelbus, kad virtuvės įrankius iš šios bendrovės kariuomenė pirko aštuonis kartus brangiau, nei rinkoje.

VIDEO: Vilniečiai apie kariuomenės virtuvės įrankių skandalą: siaubas ir graudu

VPT skelbė, kad kariuomenė, pavyzdžiui, pjaustymo lentelę įsigijo už 180 eurų, kai identiška lentelė parduotuvėje tuo metu kainavo 28 eurus, duonriekį peilį – už 142 eurus, kurio kaina parduotuvėje – 13 eurų. Kepsniams naudojama šakutė pirkta už 184 eurus, kiaurasamtis – už 70 eurų, galąstuvas – už 103 eurus, peilis mėsai kapoti – už 250 eurų. Sietelis įsigytas už 161 eurą, skirtingų dydžių samteliai – už 243 eurus ir 258 eurus.

Galėjo sumažinti kainas, bet nieko nedarė

VPT vadovė Diana Vilytė teigia, kad kariuomenė galėjo užkirsti kelią virtuvės įrankių pirkimui už didelę kainą, bet to nepadarė.

Pasak D.Vilytės, kariuomenė galėjo atsisakyti „Nota Bene“ pasiūlymo pamačiusi, jog bendrovė nurodė 1,6 mln. eurų kainą už atsarginę lauko virtuvės įrangą ir virtuvės įrankius.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Diana Vilytė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Diana Vilytė

Prieš pasirodant šiam pasiūlymui, Lietuvos kariuomenė pirkimui planavo išleisti kiek daugiau nei 700 tūkst. eurų.

„Lietuvos kariuomenė, turėdama teisę atmesti „Nota Bene“ pasiūlymą, pasirašė sutartį“, – BNS antradienį sakė D.Vilytė.

Ji teigė, kad atmetusi „Nota Bene“ pasiūlymą kariuomenė galėjo dėti pastangas sumažinti virtuvės įrankių kainą. Pasak jos, kariuomenė galėjo nuspręsti atskirai pirkti atsarginę lauko virtuvių įrangą ir virtuvės įrankius, nes, skirtingai nei konkrečios lauko virtuvės įrangos atskiras dalis, virtuvės įrankius Lietuvoje gali tiekti bent dešimt bendrovių.

„Jeigu jie būtų skaldę pirkimą pačioje pradžioje ir įrankius būtų atskyrę, tai kaina būtų mažėjus. Būtų atsiradę daugiau tiekėjų, nes šaukštus, kiaurasamčius ar lenteles gali pasiūlyti gal dešimt Lietuvos tiekėjų“, – kalbėjo Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė.

Pirko kaip atsargines dalis

A.Jazgevičius aiškino, kad šiuos pirkimus kariuomenė vykdė pirkdama atsargines dalis lauko virtuvėms, kurias įsigijo prieš keliolika metų.

„Ten buvo pirkimas lauko virtuvės atsarginių detalių ir priedų joms. Tai į tą lauko virtuvės įeina ir įvairūs įrankiai, kurie vartojami gamybai maisto“, – sakė „Nota Bene“ vadovas.

A.Jazgevičius teigė, kad jo vadovaujama įmonė nesiūlė kariuomenei tokių kainų už virtuvės įrankius, o tai darė jų gamintoja „Karcher-Futuretech GmbH“. Pasak jo, „Nota Bene“ užsiima tik šių gaminių perpardavimu.

Visgi verslininkas aiškino, kad ne visus tuos virtuvės įrankius gamino „Karcher-Futuretech GmbH“.

„Kai perkate „Volkswagen“ automobilį, tai ar manote, kad padangų gamintojas irgi yra „Volkswagen“? Arba kažkokio siurblio, irgi „Volkswagen“? Tai aišku, ne, tai yra daiktai, kurie yra komplektuojami, (...) o „Karcher – Futuretech“ patvirtina, kad tie daiktai gali būti naudojami su įmonės prekės ženklu“, – kalbėjo A.Jazgevičius.

Savo ruožtu Krašto apsaugos ministerija ir kariuomenė teigia savo ir teisėsaugos institucijų jėgomis bandanti išaiškinti sukčiavimą būtent dėl to, kad „Nota bene“ pateikė „Karcher-Futuretech GmbH“ prekės ženklu pažymėtą produkciją.

Buvo matyti visų prekių kainos

Virtuvės įrankius Lietuvos kariuomenė įsigijo po to, kai su „Nota Bene“ sudarė preliminarią maždaug 1,6 mln. eurų sutartį. Preliminarios sutarties vertė beveik dvigubai viršijo planuotą pirkimo sutarties vertę, kuri buvo numatyta 724 tūkst. eurų.

Į ją įėjo ne tik įrankiai, bet ir kita produkcija. Virtuvės įrankiai iš viso kainavo apie 174 tūkst. eurų.

A.Jazgevičius patvirtino, kad preliminarioje sutartyje buvo matyti visos 190-ies produktų kainos.

Preliminarią sutartį 2014 spalio 1 dieną pasirašė A.Jazgevičius ir Lietuvos kariuomenės Materialinių resursų departamento direktorius pulkininkas leitenantas Valdas Dambrauskas. Sutartis buvo su dviem priedais.

Kariuomenės Materialinių resursų departamentas virtuvės įrankių pirkimo sąlygas ruošė jau remdamasis gamintojo „Karcher“ dar 2001 metais pateiktomis instrukcijomis ir katalogais.

VPT taip pat konstatavo, kad departamentas yra tikslinęs kai kuriuos potencialių tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus tam, kad būtent „Nota Bene“ juos atitiktų.

„Nota bene“ yra „Karcher-Futuretech GmbH“ oficialus atstovas Lietuvoje.

Išskirtinis kariuomenės tiekėjas

Registrų centro duomenimis, 80 proc. „Nota Bene“ akcijų priklauso „Nota grupė“, kurią lygiomis dalimis valdo Valius Fatėnas, Kęstutis Lesevičius, Vidmantas Šelmys ir Paulius Miežys. Dar 20 proc. „Nota bene“ akcijų valdo įmonės vadovas Andrius Jazgevičius.

Tai – ne pirmas kartas, kai kariuomenė įsigyja brangesnių, nei įprastai rinkoje, gaminių per tarpininką „Nota Bene“:

Kaip rašė „Kauno diena“, 2002-aisiais už eksperimentines lauko virtuves Krašto apsaugos ministerija įmonei „Nota Bene“ sumokėjo 7,457 mln. litų (2,16 mln. eurų), o už keturis mobilius tualetus ir dušo kabinas – beveik 2 mln. litų (apie 560 tūkst. eurų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius